Hoofdsponsor

1/18 Ferrari 430 Scuderia "Yes I do!" [DONE]

Kim Bornauw

Active member
Registered
Lid geworden
2 jul 2015
Berichten
35
Een aangekochte Ferrari 430 Scuderia hotwheels Elite 1/18 ombouwen tot dezelfde als mijn trouwwagen van 20/6/15.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Herspuiten van rood metalic(Mugello) naar Scuderia rood. Herschilderen striping(zilver) naar originele Ferrari Grigio Corsa.
Herstellen details(emblemen zijn verdwenen ) + aanbrengen andere details.

Fotos vd werken tot nog toe...
Alles gedemonteerd, geschuurd en afgeplakt. Interieur zijn de gordels al van rode naar zwarte kleur veranderd.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.php


To be continued...

Kim
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn de fotos zichtbaar? Want ik zie ze niet op deze pc(werk)? Gisteren op mn eigen pc waren ze er wel.
 
mooi projectje. Ik zie de foto's ;)
 
Kim heerlijke foto's amaai een Ferrari om te mogen gebruiken dat is tof en ge zijt al goed bezig zie ik
Marc
 
Vandaag alle carroseriestukken eerst in wit en daarna in Rosso scuderia gespoten.
Volgende stap het schilderen vd stripings.
Fotos volgen later...

Kim
 
Zou je niet beter eerst de kleur van de stripings spuiten, dat afplakken en vervolgens het rood aanbrengen?
 
kan spijtig genoeg de foto's niet zien? :( vraag me af waarom? maar aan de reacties te zien is dit een leuk project, dus doe vooral zo verder. :D
 
Aangezien de stripings van hotwheels niet beschermd waren door een laagje vernis, zijn deze niet kunnen bewaard blijven bij het schuren van het model.
Maar ik begrijp wel je redenering. Maar geen nood, de nieuwe staan er al op(aangezien mijn werk is dit voor mij dagelijkse kost, een plotter en wat masking tape deden de job) en ondertussen is het model volledig afgelakt, inclusief de nieuwe logos(alles homemade).

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

De Ferrari emblemen zijn opgebouwd met twee lagen, chrome sticker als ondergrond en fractie groter + gekleurd Ferrari logo,
hierdoor zijn ze dikker en nog realistischer, aangezien de echte ook redelijk geprofileerd zijn met chrome omranding.

Voila, best tevreden met het resultaat!

Kim
 
Laatst bewerkt:
Knap spuitwerk. Van U kunnen we blijkbaar nog veel leren.
 
Knap spuitwerk. Van U kunnen we blijkbaar nog veel leren.

"Elk zijne stiel" zoals ze zeggen, dit is mijn dagelijkse job, maar dan op helmen.
Af en toe moet ik ook helmpjes schilderen op schaal 1/2.
Dan gaat het er ook zo fijn aan toe. Btw: zwarte lijntjes van striping op Ferrari zijn 0,5mm dik!
Als ik hier op dit forum mensen kan raad geven of helpen zal ik dat met veel plezier doen!
 
ja lap ik voel me aldirect weer een prutser, die zwarte lijnen heb je die ook afgeplakt als je het grijs spoot?
 
ja lap ik voel me aldirect weer een prutser, die zwarte lijnen heb je die ook afgeplakt als je het grijs spoot?

Eerst de originele stripings opgemeten met schuifmaat. Dan heb ik hiervoor sjablonen gemaakt met het programma van mijn plotter.
Eerste sjabloon gebruikt om de buitenkant vd stripins af te plakken. Dan striping volledig in grijs gezet met airbrush, zo fijn mogelijk om geen
opkanten te hebben. Dan tweede sjabloon, die rondom 0,5mm kleiner is, hierin geplakt en mooi gecentreerd om zo wat grijs moest blijven af te plakken. Dan de spatie tussen de twee sjablonen met airbrush in zwart gespoten.
Job done!
 
dit zijn fotos genomen onder TL licht en geeft het beste de kleur weer.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

En deze zijn genomen onder een simpele gloeilamp met al een paar onderdelen dryfit.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg attachment.jpg

Volgende stap is het spuiten van de raamrubbers en de binnenkant van deuren en wielkasten in mat zwart.

Groetjen

Kim
 
Wat moet ik hier nog aan toevoegen dan alleen maar met de mond open te zitten😈
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan