Hoofdsponsor

1/18 Ferrari 430 Scuderia "Yes I do!" [DONE]

Ventieltjes kun je zo kopen bij Domino. Weet enkel niet of ze ook op schaal 1/18 bestaan.
Maar wat ik vaak doe, is gewoon een gaatje boren in de velg en daar een stukje draad doorheen steken.
Op de gewenste lengte afsnijden en je hebt een perfecte simulatie van een ventieltje.
De gewichtjes, kun je makkelijk maken door kleine stukjes plastic zilver te kleuren en op je velg te plakken.

En wat je remschijven betreft, vraag eens of je vrouw een paar nylon kousen heeft die ze niet meer nodig heeft.
Doe daarvan een stukje over je remschijf en spuit dan in het antraciet. Door de kous, komt er een soort van carbon patroon in je verf te zitten.
 
prachtig kim waar u mee bezig bent, mijn complimenten.
 
Gisterenavond de raamrubbers geverfd en de binnenkanten vd deuren en de carrosserie.
Ook de achterlichten zijn terug gemonteerd. Fotos volgen nog...
Vandaag proberen de remschijven te schilderen...
 
Kort na deze laatste post ging de maquette tegen de vlakte, resultaat:
Carroserie geschonden thv achterlicht. Een combinatie van tijdsgebrek en courage maakten dat ik pas sinds gisteren terug op het model ben beginnen verderwerken Na deze maanden opzij te hebben gezet, eindelijk terug de moed genomen om de schade te herstellen. Heb wel geen fotos van de schade maar ik post later wel de resultaten na de herstelling.
Kim
 
Altijd een merde als zoiets gebeurd :(
Gelukkig heb je de moed terug gevonden om aan de herstelling te beginnen ;)
 
Na rugoperatie moet ik nu 6 weken rusten, tijd zat dus om hier weer de draad op te nemen en wat fotos te posten die inmiddels al meer dan jaar geleden zijn genomen.
Update, de maquette werd hersteld, voorzien van carbon look remmen met rode klemmen voorzien van Ferrari opschrift, en werd verder afgewerkt met gepersonaliseerde nr plaat en in plexi gemonteerd.
Fotos volgen...
 
attachment.jpg

Remschijven nagebootst door combinatie van zwart/antracyt, bedekt met laagje potloodvijlsel en daar transparante laag over om vijlsel te fixeren.
attachment.jpg
attachment.jpg attachment.jpg

achteras gemonteerd met behulp van binnenwerk suikertje.

attachment.jpg
reparatie carroserie, was geschonden rechts naast achteruitrijlicht.
 
zeer knap eindresultaat. Het carbon opzetstuk is ook zeer passend
 
Dank u, ik heb de rand vd plexi-sokkel overplakt met carbon wrapfolie vh merk 3M.
 
mooie wagen , knap gepresenteerd , ik ben niet zo een Ferrari man maar vind hem toch mooi gedaan , ik hou meer van de hele oude Ferrari's
Marc
 
Leuk om nog eens iemand te zien die een Hotwheels Ferrari op schaal 1/18 onder handen neemt.

Mooi model geworden, puik werk !

Hier staat het bouwverslag van mijn F430 : http://www.modelbouwen.be/threads/6274-Ferrari-F430-ism-Murphy-!-DONE

Groeten

Pascal

hey Pascal, had jouw bouwverslag al bekeken en moet zeggen, wat jij daar doet gaat nog een stap verder, met dat interieur en de motor verder gedetailleerd. Je maakt van een basismodel als het ware een elite versie! Knap gedaan!
Ik had het geluk dat de motor en het interieur al gedetailleerd waren, aangezien het de elite versie was die ik had aangekocht. Bij mij was het vooral de carroserie die moest onder handen worden genomen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan