Hoofdsponsor

1/35 Tiger I (Italeri) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiger

Well-known member
Registered
Lid geworden
2 mei 2015
Berichten
266
heb vandaag even mijn mustang aan kant laten staan, en heb wat verder gewerkt aan m'n Tiger.
ik heb hem in zijn grondlaag gespoten.

van de voorgaande werken heb ik geen foto's omdat ik dan nog geen lid was van dit geweldige forum.
en in de toekomst zullen er nog een aantal van dit soort projecten volgen. omdat ik vaak de fout maak dat ik te veel projecten opstart. de reden hiervoor is dat ik niet tijdig aan lijn materiaal geraak, maar toch wat wil te doen hebben.


attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toch een beauty zenne dit tijgertje..;-)!!

Grtz yves,
 
Inderdaad yves moet angstaanjagend zijn geweest deze jongens te zien afkomen op u foxhole...
Tiger ga je deze in een camouflage zetten ...
 
Netjes gespoten hoor.
Ben ook benieuwd of hier een camo op komt of dat deze in de DAK kleuren blijft?
 
Ahh de tiger, een geliefkoosd onderwerp van veel militaire woii bouwers (mezelf incluus, mijn volgende project is namelijk een tiger!). Ik schuif aan bij de rest, mooie eerste foto's, netjes gespoten. Ik kijk uit naar de volgende update :)
 
Ik ben van plan om hier over een wintercamo te spuiten. Heb hier voor een mooie foto gevonden,maar vind hem nu even niet terug om hem te tonen. Zal voor morgen zijn.
 
ik heb de laatste dagen weer wat verder gewerkt aan de tiger. de wielen hebben hun rubberen rand gekregen en zijn op het chassis gelijmd.
nu ben ik bezig met het maken van de tracks, spijtig genoeg zijn dit er die je moet lijmen en veel geduld hebben om ze mooi te laten passen.
maar geduld is een mooie zaak.heb ondertussen ook de details op de tank geschilderd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
verder updates volgen later :D

grt. sam
 
Mooi update komt deze op het plankje waar hij nu opstaat of heb je iets anders in gedachte😰
 
*danny: het is inderdaad de bedoeling om hem op dit plankje te presenteren, de reden hier voor is dat ik deze tank aan het bouwen ben voor iemand anders. en ik wil er niet te veel tijd aan verspelen voor een een vignet van te maken.

heb ook weer vandaag wat verder gewerkt:het figuurtje is geschilderd, net zoals een aantal extraatjes zoals een helm,verrekijker,...

attachment.jpg

attachment.jpg
 
vandaag terug wat tijd gevonden om de tiger af te werken.
de winter camo is aangebracht, tracks gespoten en aangebracht en de details ook hun plaats gegeven. attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zeer mooi en verzorgt werk goede details toegevoegd de kaart en open motorluik,als ik dan toch een klein puntje van kritiek mag geven is dat ik hem iets te proper vind ik mis hier een beetje de verwering op het voertuig misschien is deze wel aanwezig maar is moeilijk te zien op de foto's.
 
@ danny: er is inderdaad geen verwering aanwezig. dit omdat ik hier nog geen ervaring mee heb, en omdat dit model niet voor mezelf bestemd is had ik schrik om het omzeep te helpen en zo mezelf op kosten te jagen. maar morgen ga ik naar de workshop en ga ik dit allemaal aangeleerd krijgen. dus in de toekomst zullen er misschien wel een aantal voertuigen verweerd worden, al zal het wel zoeken zijn om niet te overdrijven.
 
Daar sluit ik mee aan. Ik zou dit model niet gaan beginnen verweren. Verweren moet je eens gedaan hebben. Dit kan je beste doen door een model te nemen (goedkoop) en daar oefenen.

Dat ter zijde, ik vind dit mooi gedaan!
Heb die namelijk ook gedaan. Op twee manieren. Weet niet of mijn uitleg er over op forum nog staat, zodra ik deze mocht vinden zet ik deze hierbij.
Heb ook kunnen verweren met olie verf. Hier zie je wat
http://www.modelbouwen.be/threads/8086-Oefeningen-airbrush-op-modellen
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Indd, knap uitgevoerd. Als hij bestemd is voor iemand anders dan is het best om hem indd zo te laten. Indien deze persoon het wil, kan je hem nadien nog steeds verweren. Eerst goed oefenen op een stukje en durven doen, want daar gaat het hem om... :) ;)
 
Mooi resultaat, en de persoon voor wie het bestemd is zal er wel blij mee zijn ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan