Hoofdsponsor

1/35 Sd.Anhänger 51. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Hallo beste forumgebruikers,

Terwijl ik gestaag verder prul aan mijn schilderwerk van de schijnwerper 36 heb ik een begin gemaakt aan nog een ander klein projectje, namelijk een aanhangwagentje voor het vervoer van munitie. Waar een Flak 38 opgesteld stond, vond je meestal ook deze trailer, gevuld met Flakmunitie.

Het is de kit van Italeri, nummer 6450 en het leuke aan het doosje is, dat je er twee exemplaren bij krijgt. Je kan het duo zowel geopend als gesloten bouwen, er zit genoeg basic detail in de binnenzijde en met enkele extra items wordt het zeker nog attractiever.

Mijn eerste ga ik echter gesloten bouwen, maar ik zal kijken waar ik hem interessanter kan maken door extra detail toe te voegen. Zonder aftermarket evenwel. Ik ga mijn best doen, we zien wel, ik heb enorme lol in deze kleine projecten !

Eerstdaags een update ! GUnit.
 
Veel plezier met de bouw. Maar alvast een paar foto's van de doos en eventuele inhoud zou al een leuk intro zijn. :k
 
GUnit,dit is een heel mooi projektje.........ik ben heel benieuwt naar het vervolg............................
 
Laat de pics maar weer komen.

Groeten,
Swa
 
Vanavond heb ik foto's gasten ! Nu eerst proberen van het een beetje de moeite waard te maken he. GUnit.
 
Hey modelbouwers,

Vandaag een dagje lekker kunnen doorbouwen.

Geprobeerd ook om enkele zaken net iets leuker te maken. Hiervoor heb ik Dirk Lehaen's RSO met aanhanger als inspiratiebron gebruikt. Ik weet niet of hij historisch correct gewerkt heeft, maar ik vond het wel iets hebben. Moest Dirk dit hier lezen, bedankt Dirk ! Oh ja, het betreft hier de extra toegevoegde sjorbeugels op de zijkanten van de trailer.

Toch wou ik het iets persoonlijks meegeven en daarom heb ik extra bepakking boven op de trailer gelegd, deze zal overdekt worden met zeil en worden aangesjord met koord.

De banden moeten hun "sag" nog krijgen, om het gewicht erin te steken.

Foto's :

HPIM5697-800.jpg

HPIM5691-800.jpg

Tot later en ik ben benieuwd naar jullie reacties, kritiek altijd welkom natuurlijk...

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Vindt het er persoonlijk al goed uitzien.
En inderdaad eens de bandjes wat doorgaan van het gewicht gaat het er al snel beter uitzien ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
GUnit,ik vind het er al héél goed uit zien......en zoals je beschrijf wat je er nog aan gaat doen....twijfel ik niet aan het verloop....top....man.
ApplausApplaus
 
Echt een leuk topicje.
En het ziet er weer goed uit zene.
Ik wou dat ik een beetje van jouw fantasie hadcute
Want dat ontbreekt mij soms.

Erik.

P.S. die mannen van het spoor hebben precies veel tijd om te bouwen:D:D
 
Mark, bedankt voor je reactie, wordt geapprecieerd ! Snel een vervolg.

Swa, ik denk wel dat ik met milliput de klus kan klaren, eerst heel dunnetjes uitrollen, bijna doorzichtig, en dan draperen. Onderaan het teveel deels verwijderen en wegmodelleren richting kisten. Het zit in het koppeke, nu het er nog op krijgen zoals het hoort, oops (als dat maar goed gaat he).

Erik, aan fantasie ontbreekt het eigenlijk nooit, maar het realiseren van dingen, dat blijft de uitdaging.

Tot later ! Groeten en bedankt ! GUnit.
 
Hey G,

Ziet er alweer strak uit. Ik heb nog wel een paar vragen.

Hoe ga de doorzakking van de banden aanpakken, ik heb het al wel eens gezien bij vliegtuigen met een strijkbout maar dat was een andere schaal? Zo kreeg men ook de verdikking aan de zijkant voor elkaar, want alleen vijlen en schuren is volgens mij niet genoeg? Of toch wel?

Welke kleur Milliput gebruik jij hier voor? En waarom geen Magic Sculp? Ik heb met het laatste geen ervaring dus ik was benieuwd jij wel en je mening erover.

Groeten,
Swa
 
Hoe ga de doorzakking van de banden aanpakken, ik heb het al wel eens gezien bij vliegtuigen met een strijkbout maar dat was een andere schaal?

Ik weet niet wat GUnit gaat doen, maar de strijkboutmethode kan volgens mij evengoed hier toegepast worden.
Wat kan in 1/72ste kan ook in 1/35ste, volgens mij toch.

Erik.
 
Hoi Swa, de banden had ik op een warmtebron zoals een fornuis willen doen, met een stukje bakpapier ertussen (onbrandbaar). Achteraf gezien speelt het eigenlijk geen enkele rol, omdat deze kar in een berm komt te staan, naast de weg. Bovendien zal die berm drassig worden (Normandië, steevast drekkerig). Omdat ik verder niks wil riskeren, overweeg ik nu om het zo te laten. Alleen vijlen en schuren is zeker niet afdoende...
Over de Milliput, dat is de gewone Standard, en ik ben daar zeer tevreden over. Ik heb er zelfs al figuren mee gesculpteerd.

Voorbeeldje :
Zowel de hond als het figuurtje zijn eigen fabrikaat, met de Standard dus :
HPIM2008-800.jpg

Of om een knotwilgje te maken :
HPIM6156-800.png

Stofhoes over loop :
HPIM5751-800.png

Etc...

Vanavond foto's van de trailer ! GUnit.
 
@Erik, even voorop ik weet het ook niet zeker. Maar ik ben bang dat de wielen te groot zijn en zo de verdikking aan de zijkanten niet te realiseren is. Daarom denk ik dat we het de "meester" zelf maar laten vertellen.:k

@Guy, mooi gedaan zo een en ander sculpen. Het z..kstraaltje van de hond vind ik trouwens meesterlijk.:D:D:D Met wat voor materiaal heb je dit trouwens gemaakt?

Sorry, je geeft antwoord op een paar vragen en je krijgt er gelijk weer een terug.:s:s

Groet,
Swa
 
Swa vriend, ik post omdat ik het zelf leerrijk vind, en ook om mijn modelbouw tot bij de mensen te krijgen. Hiermee bedoel ik dat er amper mensen tot bij mij boven in de hobbyzolder komen, niemand behalve Erik (Modelbouwerke) dan. Via de fora krijg ik dan toch een idee van de evolutie die ik hopelijk doormaak.

En nog belangrijker, ik 'klap' graag over de hobby, de madammen vinden het hier allemaal wel leuk, en de hond mag graag op schoot zitten terwijl ik zit te bouwen, toch is dat nog anders dan wanneer je de hobby kan delen met profs, maniakken en liefhebbers.

Helpen is natuurlijk ook een drijfveer, en die zou er bij iedereen moeten zijn. Spijtig genoeg gebeurt het dat mensen hun "keukengeheimen" niet willen delen. Gelukkig is dat hier niet het geval !

Oh ja, de plasstraal van de hond, eenvoudig hoor, gewoon doorzichtig sprew uittrekken boven een vuurtje van een theelichtje. Nadien nog even transparant goudgeel maken en knippen, lijmen en klaar.

De banden ga ik zo laten, omdat ik de aanhanger niet wil verpesten (beetje bang voor). Niet erg, het ding komt toch in een berm naast de kant van de weg te staan.

Wat uitleg over mijn werk van vandaag :

- de houten balk opzij, zie je nogal eens terugkeren op wartime foto's, ik vermoed dat deze gebruikt werd voor allerlei karweitjes,
- de MG42 bovenop het zeil zou een gevonden exemplaar kunnen zijn, achtergelaten door andere troepen. Zo'n naaimachine extra was geen overbodige luxe. Zeker niet als je weet dat mijn aanhanger zal dienen voor een groep Waffen SS soldaten.

Genoeg gepraat, foto's :

HPIM5718-800.jpg

HPIM5716-800-1.jpg

Wellicht ga ik nog wat spulletjes toevoegen, zoals een gasmaskerbus of helm...

Brandt los ! GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Guy dat ziet er weer zeer netjes uit zo als gewoonlijk:k

Maar ik heb zo mijn bedenkingen bij de draad waar je alles mee vast ligt, kun je hier voor niet beter een stukje touw gebruiken?
Ik heb zo een vermoeden dat dit meer realisties is in plaats van een draad.
 
Meesterlijk mooi.

Prachtig detail, die MG...

Ben echt benieuwd naar het eindresultaat...

Groeten,
Beyond
 
Ik vind het echt.....prachtig......en ik geniet er zo van dat mensen zo van die projekten aanpakken ,die door de meeste mensen over het hoofd worden gezien,maar die toch zo belangrijk zijn geweest ..............
Ik blijf het volgen met de meeste belangstelling...
:|:|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan