Hoofdsponsor

1/35 Sd.Anhänger 51. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alles staat in de basiskleuren van boven tot onder. Er is al gewashd en er werd reeds een filter geplaatst. En wat leuk is, alles in subonderdelen, zodat ik nu overal extra goed kan schilderen.
Oh ja jongens, het karretje zelf werd natuurlijk niet gestript, het ging wel degelijk enkel om het koffertje erop met de doeken.

GUnit.
 
Ben benieuwd,

Plaatjes zeggen meer dan woorden he. verdachtverdachtverdacht

Maar helaas geen plaatjes. ;P
 
Vanavond dan speciaal voor u Rik ! Na 't eten maak ik een foto ! GUnit.
 
Zoals beloofd, enkele foto's van mijn tweede aanval op het aanhangwagentje.

Ditmaal dus op een andere manier werken !

Subonderdelen :
- karretje zelf was al klaar,
- kist van de trailer,
- afgedekte kisten,
- opgevouwen doek,
- opengelegd doek,
- raketwerper,
- koord,
- nog een emmer oid (nog aan te schaffen).

Nog doen, zowat vanalles, gaande van filtertje, drybrushing, over chipping tot smeer en roest, stof, enkele modderspetters, banden aanpakken,...en hopelijk niet meer op m'n beslissingen terugkomen !

HPIM6008-800.jpg

HPIM6014-800.jpg

Hard gewerkt, ben toch tevredener nu. GUnit.
 
Mooi GUnit,

Blij dat je al terug zover gevorderd bent.
De tarps zijn inderdaad veel matter dan de vorige versie...
Blijkbaar heb je de juiste beslissing genomen.
Proficiat met je keuze.

Grtz,
Beyond
 
Ziet er weer goed uit, misschien nu ook iets minder beschadigen dan de vorige keer. Lijkt mij dan ook iets rustiger. Maar dat is persoonlijke smaak he. :k
 
Beyond, het ziet er inderdaad matter uit, en da's beter om de pigmenten goed te laten settelen. Heb benevens een nieuw doek ook de kleuren wat sprekender gemaakt. Ik ben tevreden nu en het zal wel beter uitpakken nu.

Rik, ik heb vandaag het koffertje zelf verder verweerd dmv. chippings, lichte en zwaardere beschadigingen, roest en wat smeer. Volgens mij leden deze karretjes wel en werd er niet zacht mee omgesprongen. Daarbij hou ik van wat karakter in een voertuig. Dit gaat wel anders worden in het geval van de schijnwerper, die moest zachtaardig behandeld worden natuurlijk.

Nu ga ik de verf twee, drie dagen laten uitharden.
Hierna herbekijk ik wat ik reeds gedaan heb, en normaal gezien begin ik dan aan de bepakking erbovenop, die zoals gezegd ook een subonderdeel is nu, en dus handiger om netjes af te werken. Niet dat daar nog veel aan moet gebeuren, ik denk enkele drybrushes en wat contrast hier en daar.
Als laatste dan opnieuw wat spaarzame pigmenten en het koord opbinden na assemblage.
Aan de onderkant en de wielen nog wat modderspetters...

Vriendelijk bedankt voor jullie replies ! GUnit.
 
Opnieuw begonnen met het verweren, ik wou dit karretje stevig doorwinterd maken.

HPIM6064-800.jpg

HPIM6049-800-1.jpg

Ik blijf dit graag doen, kan niet wachten tot het allemaal droog is, maar het moet nu eenmaal uitharden.

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er idd, wel mooi uit. Nu ik deze vergroting zie, denk ik misschien ook nog wat anders erbij.

Volgens mij kwasten ze dit soort zaken ook nog wel eens bij. Misschien dat je daar nog iets mee kunt doen. Of ben ik nu verkeerd.
 
Hey Rik, het gaat ondermeer om dit bakje dat ik helemaal tot op het blote plastic gestript had. Het werd opnieuw matzwart gezet, hierover enkele zandgeeltintjes, een satijnvernis, wash, pinwash, filters, chipping, roest (da's de volgorde).
Bedankt voor je comment, ik begrijp je alleen niet goed. Groetjes GUnit.
 
Je VOLHARDING zal leiden tot een heel mooi resultaat..GUnit...prachtig man...het wordt mooier met de dag,alhoewel ik het vorig resultaat al zéér mooi vond..................:D:D
 
Hey GUnit,

Dit is pas de max, zeer mooi gedaan man.
Vijf sterren daarvoor...

Wat Modelengeneer betreft:

Nu ik deze vergroting zie, denk ik misschien ook nog wat anders erbij.
Volgens mij kwasten ze dit soort zaken ook nog wel eens bij. Misschien dat je daar nog iets mee kunt doen. Of ben ik nu verkeerd.

Ik denk dat hij bedoeld dat de kar in het echt op sommige plaatsen wel eens zou kunnen "herschilderd" geweest zijn om de grootste schade te herstellen???
Hoewel ik daar mijn twijfels over heb, aangezien er in die tijd een schaarste was van verf...

Doe zo voort, ben echt benieuwd hoe hij eruit zal zien als hij volledig AF is.

Grtz,
Beyond
 
Sublieme chipping en verwering, Guy.

Groeten,
Swa
 
Swa, ik lees dit graag hoor, geeft me het gevoel dat ik op de goeie weg ben.

Beyond, ik ben meer dan tevreden met jullie commentaren, maar vijf sterren staat ook leuk natuurlijk !
Nu snap ik wat Rik bedoelde met kwasten. Bedankt voor je toelichting !

Kurt, merci man, deze roeststrepen zijn nochthans een piece of cake :

- in het kernpunt leg je olieverf donkerbruin (hier burnt umber en verdonkerd met zwart), dit geeft later wat diepte,

- over dit punt leg je eveneens een droog tipje gebrande sienna,

- met een vochtige (white spirit) penseelpunt ga je in een verticale baan naar beneden, vertrekkend vanuit het olieverfdotje,

- met een vochtig penseel kan je nu spelen met de verf, tot je tevreden bent (vlak langs de streep penselen geeft een strak effect).

Dit verder terzijde !

Swa, bedankt, ik heb er mijn best aan gedaan, maar wellicht kan het nog beter.

Na thuiskomen van het werk heb ik de bijl en de houweel een likje verf gegeven, alsook een drybrushje over de doeken. Nu deze weer wat laten drogen en dan nog wat meer karakter geven met washes, filterke...

GUnit.
 
Dat is weer een heel knap staaltje verweren Applaus Applaus Applaus
Heel mooi om te zien hoe je een vierkante plastic bak, omtovert tot een prachtig model. Zelfs op de macro-foto's ziet het er erg goed uit.

Groeten, Pascal
 
...Nu snap ik wat Rik bedoelde met kwasten. Bedankt voor je toelichting !...

Graag gedaan hoor.
Elkaar helpen zit soms in kleine dingen hé :k

Bedankt trouwens voor jou uitleg aan Kurt ivm die roeststrepen, heb daar ook iets uit geleerd...

Groeten,
Beyond
 
Oemf even wat gemist. ^^

Maar het is dus netjes uitgelegd zoals ik het bedoelde.

Moeilijk hoor Nederlands. wacko

Beyond mijn dank voor de aanvulling, idd precies zoals ik bedoelde. :D
 
OK...OK Ik ben officieel zwaar onder de indruk :| Schitterende verwering...Applaus
 
Pascal, het kan ongetwijfeld beter, maar da's voor later zullen we maar denken. Tx.

Erik, het was inderdaad een plastic bakske (nog hoor), dat vind ik nu het leuke eraan. Btw. dringend eens op de Guinn...eh thee komen, zo lang geleden dat we mekaar nog gesproken hebben (werk jij nog ?). Tx.

Beyond, ik bedacht me dat ik het net zo goed even kon toelichten, daar is't forum voor.
Tx.

Rik, het ligt aan mij hoor, te weinig slaap zeker ??? Tx.

Jadefalconguard, 't is niet moeilijk die verwering, gewoon een trukendoosje dat iedereen kan verwerven, openen. De lichte beschadigingen heb ik eerst aangebracht (Revell Aqua Color Acryl, Sand, verlicht met een tipje Wit mat). Toen deze droog waren, heb ik in het midden van deze schade, met Modelmaster Enamel Rubber donkere, diepere beschadigingen geschilderd. Zo lijkt het of de diepere schade een "randje" verf krijgt van het geel. Simple as that, geen kunst, alleen trukendoosje opendoen, beetje geduld, even zoeken en klaar.
Tx.

Vanavond denkelijk nieuwe foto's.

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan