Hoofdsponsor

1/35 Sd.Anhänger 51. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is u vergeven.
Omdat het weer een ongelofelijk mooi projectje aan het worden is. o-o
Kom dit nog wel eens persoonlijk aangapen. :D

Erik.
 
Altijd welkom bro ! Vanavond hoop ik weer nieuwe vorderingen te kunnen tonen trouwens.

GUnit.
 
Is het nog niet vanavond,ik zit hier gekluistert aan mijn PC.....op dat punt ben ik echt ongeduldig...........:D:D
 
Amai Swa, ik ga snel aan uw behoefte voldoen dan ! Hehehe.

Ik heb good straightforward kunnen werken vandaag.

Begonnen met een pinwash en een korte pauze, dan een filtertje voor een minimum aan zonverbleking.

Hierna ben ik begonnen met wat chipping, geprobeerd wat variatie te houden door er wat negatiefjes tussen te steken hier en daar...het chiphoofdstuk is nog niet klaar. Ik bedoel hiermee dat de chips die me niet direct aanstaan, steeds verwijderd kunnen worden. En eventueel vervangen.

Ook heb ik puur voor het plezier alvast enkele roestaflopers geschilderd, wat smeer bij de wielen, het hout van de stelen (heb ik alweer verder uitgewerkt, later foto's), het staal van bijl en houweel etc...

Er werd ook een stukje bepakking in de tweede fase gezet, namelijk de rol opzij rechts.
Er volgen nog tal van sessies eer dit textiel allemaal af zal zijn. Ik wil hier echt het maximum uit halen vooreer ik het koord erop bindt.

Nog héél veel werk, maar toch enkele foto's :

HPIM5828-800.jpg

HPIM5826-800.jpg

HPIM5818-800.jpg

HPIM5820-800.jpg

Tot later ! Groeten van GUnit.
 
Ik weet niet echt wat ik kan vertellen als aanvulling.


ApplausApplausApplaus Dat ziet er toch erg mooi uit. Je zou zo geloven dat dit net echt is.

Maar toch geloof ik dat je banden plat moeten zijn hoor. verdacht
 
Mijn geduld ....tot elke volgende update wordt hier méér dan beloond.......echt formitastisch......................
Knap werk man ................
ApplausApplausApplaus
 
Hoi Rik, ik ga m'n handen toch maar van de bandjes afhouden, maar eens het karretje in het diorama staat, speelt dit geen ene rol meer. Hij komt in een berm te staan, tussen de kruiden en in een drabbige grond (miniem weggezakt dus).

Swa, ik ben blij dat u hebt gewacht !

Merci voor jullie snelle antwoorden, nu kan ik gerust naar mijn bed toe...

Slaap ze jongens ! GUnit.
 
gelijk heb je. Sommige zaken zijn overdone he.

Het was ook een beetje als grap bedoeld he. :k

Vooral zo doorgaan. Dan blijven wij genieten van de mooie. -foto-
 
Beste Rik, doorgezakte bandjes zijn zeker niet overdone hoor, ik vind dat ook knap om naar te kijken, en het is zeker realistisch. Zeker als een kar gelijk deze zo opgestouwd werd. En ik ben er met mijn twee voeten in gesprongen he, grapjas !

Morgen nieuwe foto's van hopelijk weer wat vorderingen ! GUnit.
 
Het is al morgen.:D :D
Grapje.
Goed bezig man.
Het zijn precies foto's van een echt aanhangwagentje.
Dit kan alleen maar fantastisch worden.

Erik.
 
Hoi Erik, de foto's ik weet het man...ook deze voormiddag heb ik alweer hard gewerkt aan de tarps op het karretje (schaduwen en licht optekenen), maar doordat ik steevast olieverf gebruik voor deze karweitjes, moet ik wachten tot het geheel opgedroogd is. De glans he...geen enkele foto geeft dan een goed beeld van de reële toestand.
Morgen begin ik aan de derde sessie van het baggagehoofdstuk, weer met good old olieverf. Eerlijk gezegd kan ik maar amper wachten om het touw er weer overheen te gooien, ik denk wel dat het gaat meevallen. Zeker na een subtiel stoflaagje over het zeildoek, voor het eenvormige effect.


Even wachten dus, sorry. Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Gunit,zelfs als je het gewoon neerschrijft...............ziet het er prachtig uit......
wat zal het dan zijn als we weer foto's mogen aanschouwen................
Knap.....man..........
:D:D
 
Swa, ik kan schrijven wat ik wil natuurlijk he...maar ik heb toch een acceptabele foto mogen maken denk ik :

tarp-800.jpg

Er is nog veel werk aan, maar ik ga ervoor ! GUnit.
 
het is toch weeral uitgekomen wat ge geschreven hebt.........:D
Prachtig........................:k:k
 
Bedankt mannen.

En dan nu...tijd voor P E C H !!!

Wat is er gebeurd ? Ik ging vanmorgen aan de slag voor een lichte drybrush over het textiel bovenop. Op gegeven ogenblik laat ik mijn aanhangertje uit mijn hand, recht op de tafel vallen. Op het eerste zicht geen stukken, tot ik het bruine gevouwen stuk textiel wat nader bekeek ! Een klein hoekje ervan afgebroken natuurlijk.

Ik heb dus eventjes tot 10 geteld en zowat alle goden boven mij aangeroepen.

Toch onmiddellijk mijn moed bij mekaar geraapt en een nieuw stukje tarp gesculpteerd en ik denk dat het er beter uit ziet dan het vorige. Het heeft iets meer body, en het ligt schoner gedrapeerd. Vlak voor ik ga werken straks, is het uitgehard en geef ik het waarschijnlijk nog een laagje matzwarte acrylverf mee.

Morgen ben ik de hele dag thuis en dan hoop ik dit stukje opnieuw een eerste sessie olieverf te geven, na een basiskleur acryl.

Het aanstaande weekend is echter voor vrouw en kids, dus dan ga ik even pauzeren, om maandag de tweede sessie olieverf erop te schilderen. En dan sta ik weer bijna waar ik daarstraks stond : tja, een verlies van drie dagen ! 't Is niet anders, we blijven gaan !!!

En voor ik het vergeet, enkele foto's van de nieuwe tarp :
HPIM5843-800.jpg

Je ziet het effect van het drybrushen op het grootste doek terloops...
HPIM5839-800.jpg

Natuurlijk laten we ons niet kisten voor wat pech ! GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Oemf, dat is balen. Dat zul je net zien.... Ben je lekker bezig. Gaat het mis.

Gelukkig kon je het herstellen, en kun je dan ook weer lekker aan de slag. Die drie dagen. Gelukkig is het hobby en hoef je het anders te zien he. Wel balen natuurlijk.
 
Ondanks de tegenslag ,hebt je dat weer ééns goed opgelost.......begint er hééél mooi uit te zien.......en ja wachten tot morgen zeker...:D:D:D
 
Rik, bedankt voor de bemoedigende taal he. Het glas moet halfvol zijn, is leuker dan halfleeg en toch hetzelfde !

Swa, ik ben inderdaad een updater van jewelste. Een beetje zoals het aanvullen van een dagboek. Elke keer dat ik wat doe aan de hobby, hou ik ervan de reacties en tips te vernemen, en daar leert deze jongen veel van.

GUnit met vele groeten.
 
Het aanstaande weekend is echter voor vrouw en kids,

Kan ook eens plezant zijn, werken voor het vrouwke inplaats van voor den baas :D:D

Btw; het ziet er echt goed uit hé, dat aanhangerke.

Erik.
 
Da's waar Erik, het gezin mag niet verwaarloosd worden.

Ik ben zonet gestopt met het werken aan mijn karretje. Eigenlijk heb ik het hele textielgebeuren herwerkt, het zat me nog niet helemaal lekker (een gevoel wat ik continu heb, daar niet van).

Tevens heb ik het kistje ook nog eens overlopen met her en der een chipje, een roestaflopertje, wat smeer...en weten dat zo'n karretje er in't echt waarschijnlijk niet eens zo verweerd uitzag, maar 't is zo leuk om te doen toch ?!

De Panzerschreck is ook aangezet.

Nu gaat alles goed drogen tot maandag of dinsdag. Een goed matvernisje over de tarps zal veel doen omdat het nu allemaal nog glanst. En daarop dan nog wat pigmentjes...droog en nat, een olievlek of zo...

Foto's :
HPIM5852-800.jpg

HPIM5851-800.jpg

Tot later jongens, en hou jullie niet in. GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan