Hoofdsponsor

1/35 Sd.Anhänger 51. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Guy dat ziet er weer zeer netjes uit zo als gewoonlijk:k

Maar ik heb zo mijn bedenkingen bij de draad waar je alles mee vast ligt, kun je hier voor niet beter een stukje touw gebruiken?
Ik heb zo een vermoeden dat dit meer realisties is in plaats van een draad.

Volgens mij heeft Guy die draad gebruikt om het gebruikte Magic Sculp of ander boetseerkleiachtig iets vorm te geven. Na schilderen plaats je dan echte koord of touw.
En nu hopen dat ik gelijk krijg, want die koperdraad vind ik persoonlijk hier niet op zijn plaats.:k:k

Erik.
 
Volgens mij heeft Guy die draad gebruikt om het gebruikte Magic Sculp of ander boetseerkleiachtig iets vorm te geven. Na schilderen plaats je dan echte koord of touw.
En nu hopen dat ik gelijk krijg, want die koperdraad vind ik persoonlijk hier niet op zijn plaats.:k:k

Erik.

@ Erik, we zullen dit af moeten wachten maar ik heb hierover dezelfde gedachte.
Kijken wat het wordt.verdacht


offtopic
@Guy, goed gesproken kan me in dit verhaal geheel vinden. Ik denk dan ook dat iedere bouwer dit zo ervaart, persoonlijk ben ik altijd zeer selectief om te vertellen wat m'n hobby is. Omdat ik in het verleden al geregeld mee gemaakt heb dat je niet voor vol wordt versleten "die speelt nog met wagentjes" zag je ze denken.

Thuis vinden ze het leuk wat ik doe en ik sta soms versteld van het enthousiasme. Want toen ik zaterdag bij Verschoten was en de flyer zag, was het mijn vrouw die voorstelde om naar de beurs in Eindhoven te rijden. De zoon ook mee en die heeft er zijn eerste kitje gekocht, een leuk vliegertje van Trumpeter. Dus die zit op het moment ook bij me aan tafel om te bouwen, zelf doe je op dat moment niet zoveel. Maar wat is dit leuk man.

Dat sommige hun geheimen niet prijs geven is zo jammer want waarom elkaar niet helpen als je het kunt. En dan zie je op sommige forums soms zoveel negativiteit door elkaars modellen af te kraken. Dat ik denk is dit nu nodig, ben je vergeten hoe je zelf onderaan het "laddertje" bent begonnen. Gelukkig hebben we op dit forum hier geen problemen mee, en kunnen we profiteren van elkaars kennis en de positieve benadering van iedereen. Ik vind dit een grootApplausApplausApplausApplausApplauswaard.
offtopic

En nu weer back on topic.


Groeten,
Swa
 
Laatst bewerkt:
Dre, bedankt voor je antwoord. Het klopt inderdaad dat ik het koperdraad slechts heb gebruikt als tijdelijk materiaal. Ik heb dit gedaan omdat dit glad is, en het gemakkelijk te verwijderen was uit het uithardende Milliput. Koord zou erin blijven kleven.

Nu de bepakking droog en hard was, kon ik aan de slag met het dunne scheepstouw, dat ik al lang heb liggen. Vandaag kwam het uitermate van pas. De hele boel werd goed strak opgespannen.

Beyond, sorry mate, de MG42 heb ik vervangen op het einde (that's me !). Ik had nog een Panzerschreck liggen, heb 'm ineengepuzzeld en goed genoeg bevonden. Hij heeft wat meer body dan de ranke mittrailleur en dat kon de aanhanger goed gebruiken denk ik.
Bedankt voor je reply he.

Swa, ook jij bedankt, altijd is het bemoedigend zo'n zaken te lezen in je thread. Tja, ik ben ook van mening dat soms de schijnbaar onnozele projectjes wel eens de leukste zijn.
Ik amuseer me in elk geval geweldig de laatste dagen.

Erik, merci voor de toelichting alvast, je hebt gelijk gekregen, hahaha.

Swa, bedankt voor het delen van je opinie mate !

De foto's van de huidige toestand, weliswaar met de aangehaalde verandering van het wapen, én de balk (er toch weer afgehaald voorlopig). Ik geef alvast te kennen dat ik nog steeds dingen toe zou kunnen voegen, maar ik ga er eerst een nachtje over slapen.

HPIM5722-800-1.jpg

HPIM5721-800.jpg

HPIM5727-800.jpg

Met koord is het dus, vind ik zelf, beter dan met het koperdraad dat als sculpteergereedschap gediend heeft, met succes want het verwijderde zich supergoed.

Groeten van GUnit.
 
Nieuwe update, niet veel van bijzonders eigenlijk, maar ik toon maar waarmee ik bezig ben...

De aanhanger staat in het zwart.
HPIM5731-800-1.jpg

HPIM5730-800.jpg

Groeten van GUnit.
 
Zo zie je wel precies dat waar er iets bij gewerkt moet worden, heel slim.

Verder kan ik niet veel bijzonders zien. Word een mooi karretje.

enne, krijgen de bandjes nog ventieltjes. ;P
 
Hola jongens, de boel is al wat minder zwart geworden.
De aanhanger staat nu in een geeltje, met een spaarzaam donkergroen camostreepje eroverheen.
Her en der moet ik nog even de puntjes op de i zetten voor wat deze basis betreft.
Hierna een satijnvernisje eroverheen.

Foto's, en ik heb met de gloeifunctie van Metafile gespeeld (maar dit geheel terzijde nu) :

HPIM5748-800-1.jpg

HPIM5743-800.jpg

Tot later ! GUnit.
 
Ziet er strak uit, Guy.

Groeten,
Swa
 
Rik, de ventieltjes kan ik er altijd nog in lijmen, maar ik beloof het u, u krijgt uw ventieltjes. In het Vlaams hebben we daar trouwens een prachtig woord voor :

SJOEPAPPEN !!!

GUnit.
 
Rik, de ventieltjes kan ik er altijd nog in lijmen, maar ik beloof het u, u krijgt uw ventieltjes. In het Vlaams hebben we daar trouwens een prachtig woord voor :

SJOEPAPPEN !!!

GUnit.

Wel graag mooie close-up foto's maken van die sjoeppapen:D:D

Erik.
 
Rik, al moet ik ze aan het andere eind van de wereld gaan halen, voor u speciaal komen er vroeg of laat SJOEPAPPEN in.

Swa, ik ben blij dat u het al strak vind mate ! GUnit.
 
He,he, he,

Sjoepappen, ben dan toch weer benieuwd waar dat weer vandaan komt. :D

Maar een stukje ijzerdraad en je hebt een ventiel toch? Misschien een kleurtje er op en klaar.
 
GUnit...........dit is al heeeeeeeeel.........mooi,en als die sjoepappen er dan nog eens opkomen.....top...man....mijn scherm is helemaal nat van het kweilen....

ApplausApplaus
 
Rik en Swa, die ventielen zijn idd eenvoudig te maken. Tx, groeten GUnit.
 
Het zijn lappen,
die Sjoepappen.

G goed bezig man.
Ziet er weer netjes uit.
En trouwens, al uitgeziekt?

Erik.
 
Grieperig he Erik, 't gaat op en af. Maar we doen rustig door. En we kunnen nog recupereren tot maandag as. Komt goed...

Vandaag heb ik met de airbrush al de bepakking gespoten, door gebruik te maken van maskering. Wel eventjes tijdrovend maar het loont in een proper resultaat. Later foto's.

Tot morgen jongens ! GUnit.
 
Dit heb ik dus gedaan, de bepakking erop gespoten met een basislaagje acryl voor de eerste kleurindicatie.

Nu ben ik begonnen met het verder bewerken met olieverf. Schaduwen optekenen, de eerste diepte proberen te verwezenlijken met wat lichtere tonen etc.

De ijzeren bak zelf is behandeld met een laagje satijnvernis om de acrylverf te beschermen tegen de latere washbehandelingen.

De trailer werd ook in de satijn gezet en kreeg z'n eerste wash van burnt umber olieverf. Het deed me erg veel plezier om te zien hoe warm het geel werd, alles werd in een klap een stuk levendiger en echter. Zeker als je werkt op zo'n Duits geeltje zie je een maximum effect, terwijl een Olive Drablaag toch niet zo indrukwekkend van gedaante verandert.

Steeds verhaaltjes genoeg in huis, maar toch ook twee foto's van het prille schilderwerk van de bepakking op de trailer :

HPIM5782-800.jpg

Morgen hoop ik tegen de avond een nieuwe update te hebben.

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Sorry Erik, klopt ! De tweede bleek bij nader inzien niet zo goed genomen.

GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan