Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Sd.Anhänger 51. [DONE]
Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 127

Discussie: Sd.Anhänger 51. [DONE]

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard Sd.Anhänger 51. [DONE]

Hallo beste forumgebruikers,

Terwijl ik gestaag verder prul aan mijn schilderwerk van de schijnwerper 36 heb ik een begin gemaakt aan nog een ander klein projectje, namelijk een aanhangwagentje voor het vervoer van munitie. Waar een Flak 38 opgesteld stond, vond je meestal ook deze trailer, gevuld met Flakmunitie.

Het is de kit van Italeri, nummer 6450 en het leuke aan het doosje is, dat je er twee exemplaren bij krijgt. Je kan het duo zowel geopend als gesloten bouwen, er zit genoeg basic detail in de binnenzijde en met enkele extra items wordt het zeker nog attractiever.

Mijn eerste ga ik echter gesloten bouwen, maar ik zal kijken waar ik hem interessanter kan maken door extra detail toe te voegen. Zonder aftermarket evenwel. Ik ga mijn best doen, we zien wel, ik heb enorme lol in deze kleine projecten !

Eerstdaags een update ! GUnit.

Standaard

Veel plezier met de bouw. Maar alvast een paar foto's van de doos en eventuele inhoud zou al een leuk intro zijn.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

swa I
    Gast

Standaard

GUnit,dit is een heel mooi projektje.........ik ben heel benieuwt naar het vervolg............................

Standaard

jup we zijn weer erg benieuwd guy

Standaard

Laat de pics maar weer komen.

Groeten,
    Swa

Standaard

Vanavond heb ik foto's gasten ! Nu eerst proberen van het een beetje de moeite waard te maken he. GUnit.

Standaard

Hey modelbouwers,

Vandaag een dagje lekker kunnen doorbouwen.

Geprobeerd ook om enkele zaken net iets leuker te maken. Hiervoor heb ik Dirk Lehaen's RSO met aanhanger als inspiratiebron gebruikt. Ik weet niet of hij historisch correct gewerkt heeft, maar ik vond het wel iets hebben. Moest Dirk dit hier lezen, bedankt Dirk ! Oh ja, het betreft hier de extra toegevoegde sjorbeugels op de zijkanten van de trailer.

Toch wou ik het iets persoonlijks meegeven en daarom heb ik extra bepakking boven op de trailer gelegd, deze zal overdekt worden met zeil en worden aangesjord met koord.

De banden moeten hun "sag" nog krijgen, om het gewicht erin te steken.

Foto's :

Tot later en ik ben benieuwd naar jullie reacties, kritiek altijd welkom natuurlijk...

GUnit.
    Laatst gewijzigd door GUnit; 27-10-08 om 21:55

Standaard

Vindt het er persoonlijk al goed uitzien.
    En inderdaad eens de bandjes wat doorgaan van het gewicht gaat het er al snel beter uitzien ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

swa I
    Gast

Standaard

GUnit,ik vind het er al héél goed uit zien......en zoals je beschrijf wat je er nog aan gaat doen....twijfel ik niet aan het verloop....top....man.

Standaard

Echt een leuk topicje.
    En het ziet er weer goed uit zene.
    Ik wou dat ik een beetje van jouw fantasie had
    Want dat ontbreekt mij soms.

Erik.

P.S. die mannen van het spoor hebben precies veel tijd om te bouwen
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Mark, bedankt voor je reactie, wordt geapprecieerd ! Snel een vervolg.

Swa, ik denk wel dat ik met milliput de klus kan klaren, eerst heel dunnetjes uitrollen, bijna doorzichtig, en dan draperen. Onderaan het teveel deels verwijderen en wegmodelleren richting kisten. Het zit in het koppeke, nu het er nog op krijgen zoals het hoort, oops (als dat maar goed gaat he).

Erik, aan fantasie ontbreekt het eigenlijk nooit, maar het realiseren van dingen, dat blijft de uitdaging.

Tot later ! Groeten en bedankt ! GUnit.

Standaard

Hey G,

Ziet er alweer strak uit. Ik heb nog wel een paar vragen.

Hoe ga de doorzakking van de banden aanpakken, ik heb het al wel eens gezien bij vliegtuigen met een strijkbout maar dat was een andere schaal? Zo kreeg men ook de verdikking aan de zijkant voor elkaar, want alleen vijlen en schuren is volgens mij niet genoeg? Of toch wel?

Welke kleur Milliput gebruik jij hier voor? En waarom geen Magic Sculp? Ik heb met het laatste geen ervaring dus ik was benieuwd jij wel en je mening erover.

Groeten,
    Swa

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swa Bekijk bericht
    Hoe ga de doorzakking van de banden aanpakken, ik heb het al wel eens gezien bij vliegtuigen met een strijkbout maar dat was een andere schaal?
    Ik weet niet wat GUnit gaat doen, maar de strijkboutmethode kan volgens mij evengoed hier toegepast worden.
    Wat kan in 1/72ste kan ook in 1/35ste, volgens mij toch.

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Hoi Swa, de banden had ik op een warmtebron zoals een fornuis willen doen, met een stukje bakpapier ertussen (onbrandbaar). Achteraf gezien speelt het eigenlijk geen enkele rol, omdat deze kar in een berm komt te staan, naast de weg. Bovendien zal die berm drassig worden (Normandië, steevast drekkerig). Omdat ik verder niks wil riskeren, overweeg ik nu om het zo te laten. Alleen vijlen en schuren is zeker niet afdoende...
    Over de Milliput, dat is de gewone Standard, en ik ben daar zeer tevreden over. Ik heb er zelfs al figuren mee gesculpteerd.

Voorbeeldje :
    Zowel de hond als het figuurtje zijn eigen fabrikaat, met de Standard dus :

Of om een knotwilgje te maken :

Stofhoes over loop :

Etc...

Vanavond foto's van de trailer ! GUnit.

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten