Hoofdsponsor

1/48 Ringgezelschap (DeAgostini)

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimmeke

Guest
Ik ben begonnen met LOTR figuren toen de firma DeAgostini die handige magazines uitbracht waarin men het spel uitlegde en waarbij er altijd wat figuren zaten. Ik denk dat ik niet de enige ben.
Omdat dat ik het altijd héél groot zie, ben ik er nog wat extra figuren gaan bijhalen totdat elk ras of leger over een kleine strijdmacht beschikt. Ik zit momenteel aan ongeveer 700-tal figuren.
Aangezien ik mijn legers wat ordelijk wil houden heb ik voor elk leger een eigen kleurcombinatie gekozen en heeft elk ras een eigen kleur. Alle Mordor orks bijvoorbeeld hebben een lichtblauwe huidskleur en niet zoals in de films de ene groen, de andere blauw, weer een andere oranje.
Voordat Exserco wat commentaar gaat geven, ik heb als modelbouwer 1 slechte eigenschap, alles moet schitteren. Dus zijn de harnassen of metalen onderdelen van al mijn krijger in glinsterende verf geschilderd. Ik vind het indrukwekkend als er rijen glinsterende krijgers op een speelbord staan en hoop altijd dat dit de tegenstander wat zal aflijden maar heb daar nog niet al te veel van gemerkt.

Nu om te beginnen wat foto’s van het gezelschap in een Moria diorama. Het stenen diorama was een van de geschenken die men kreeg als men zich of de DeAgostini reeks abonneerde.
1_Buste01.jpg

1_Buste02.jpg

1_Buste03.jpg

1_Buste041.jpg


Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, Wimmeke. Dat van die glinsterende harnassen en zwaarden heb je gelijk. Dat doe ik ook. Maar bijvoorbeeld de ogen en de mond, tanden ook, speeksel enz glimt van orken. Maar de rest is bij mij altijd matt. Maar iedereen schilder op zijn eigen manier. Daarbij heb ik wel gemerkt dat een aantal spelers niet meer op het spel lette wanneer zij tegen mij speelden. Zij waren meer aan het kijken hoe mijn figuren geschilderd waren. Dat gaf mij een leuke voorsprong in een aantal zaken.

Maar goed. Ik vind dat je ze leuk geschilderd hebt. Daarbij moet ik zeggen dat je met een 700 figuren wel heel veel figuren hebt. Ik heb deze serie ook hier en daar gekocht maar een aantal daarvan. Gewoon bij de boekhandel. Puur om het figuur dat erbij zat. Dan was deze goedkoper of gewoon niet te krijgen.

Heb je nu alles compleet. Ik verzamel deze alleen, van Elk figuur een. En niet 3 x frodo maar dan in een andere film om maar te zeggen. (is te duur voor mij) ik zal het eerlijk toegeven. (groot gezin enzo) En daarbij heb je het wel eens gespeeld. Ik een paar keer. Leuk spel. Heel leuk.
 
Ik heb inderdaad heel de reeks en van sommige figuren heb ik er verschillende.
Heb het spel al een paar keer gespeeld met wisselend succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan