Hoofdsponsor

1/24 Porsche 934 RSR [done]

Schaal 1/24 - 1/25
het gaat geen roestig wrak worden :D maar gewoon roestig ;) en omdat deze auto waarschijnlijk gemaakt is uit materiaal dat niet roest, heb ik volgende uitleg verzonnen :laugh: :ph34r:

Het is tegenwoordig een trend om supercars te wrappen in roesteffecten (niet iedereen is er liefhebber van)

Ford-Mustang-rust-wrap-13.jpg
Ferrari-458-Spider-rust-wrap-20.jpg
bmw-i8-metrowrapz-austin-mahone-8.jpg
Pictures for reference only, will be deleted when receiving complains


Dus ik heb mijne body ook maar in roest gezet :D moet nog verder afgewerkt worden ;)
attachment.jpg
 
Van die roest is geweldig maar bij mij rijst de vraag kunststof onderdelen zoals bumpers en carrosseriedelen kunnen eenvoudig niet roesten en toch wrappen ze die en dat vind ik dat het niet kan dan zou ik eerder gaan voor verschenen en verweerde kunststof delen , versta je wat ik wil zeggen
Die oude muscle cars kunnen roesten van kop tot teen maar die moderne auto's past dat niet
Maar ja ieder zijn zin he
marc
 
Kunstof roest inderdaad niet vandaar het wrappen :) Uiteraard komt het een beetje vreemd over dus echt een ding voor mensen die het niet zo serieus nemen met de werkelijkheid.
 
over de zwarte bumpers ben ik nog aan het nadenken ;)
 
Wow...
Echt een superknapoe wending... ik kruip over de anderen heen en kom op de eerste rij zitten...
En in het geval van die wrapping... ik zou echt wel ermee kunnen leven mochten ze die mustang voor m'n deur zouden afzetten... ;) Maar dat is ieder z'n goesting he... :)

Groetjes,
Kurt
 
Mijn meug, die roesteffecten wil ik ook wel, state of the art !

Hoe ben je tot dit roesteffect gekomen ? Verf, washes, pigmenten ? Speciale methode ?

Benieuwd naar de volgende update want je bent goed bezig. Ikzelf zou gaan voor een lichte roestlaag op het dak, om het geheel wat te variëren. De zouttechniek combineren met haarlak en er enkele kleuren overheen zwieren...delicious !
 
Goed uitgevoerd, heel speciaal.
Persoonlijk niet mijn ding, neemt de schoonheid van het voertuig weg. Straks steken ze er nog imitatie houten spaakwielen onder.
 
Ik hou wel van zo'n apocalyptische look, contrasteert mooi met het strakke beeld welk je je voor de geest haalt bij een bolide.

Die BMW op de foto lijkt zo uit een brand te komen, doe mij maar roesteffecten en verweerde verf.
 
bedankt voor de reacties :D het is idd iets wat 'speciaal' is en zeker niet ieders smaak ;)

GUnit: ik heb deze methode gebruikt, ben er indertijd zelf opgekomen toen ik deze Ford Rusty aan het bouwen was :) de gebruikte roestkleuren zijn van LifeColor en door het stempeleffect krijg je wat ruwheid in het oppervlak ;)
De zoutmethode wil ik ook nog wel eens proberen, maar dan op een andere wagen. Deze zou ik graag deze week nog klaar hebben :ph34r:
 
Doe ne keer zot :ph34r: :laugh:
attachment.jpg

waarom?
attachment.jpg
attachment.jpg

Ik had een tijdje geleden de Porsche in goudkleur gezet, maar vond dit niet zo wauw.. En de roestkleur had ik erover gestempeld.
Blijkt nu dat mijn roestkleur 'reageert' tegen de goudkleur (Tamiya)
Dus geprobeerd alles te verwijderen...

En er een laagje Revell Aqua over gezet (gewoon met penseel, het moet niet perfect glad zijn om de roest aan te brengen)
attachment.jpg

Hierna eens een probeerseltje gedaan
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Wielbogen gaan nog beter afgewerkt worden als de roestkleur volledig aangebracht is. Dit was maar om eens te kijken of het mooi zou zijn om de verbredingen te accentueren :ph34r:
Op het linkervoorspatbord zie ik wel nog een dikke 'korrel', deze ga ik wel wegdoen voor ik de roest aanbreng ;)
 
Prachtig!
Ik kan niet wachten tot de wielbogen afgewerkt zijn met roestkleur.
:) :wow:
 
wielbogen gaan in het zwart blijven ;) het grijs wordt roestkleur ;) Maar ik ga de wielbogen beter afwerken van zodra de roestkleur (op de body) tegoei afgewerkt is ;)
merci voor de reactie (vraag aan de papa ook maar eens zo'n roest-setje van LifeColor :D )
 
Dit project is al bijna 2 jaar een [wip], dus tijd om het toch eens af te ronden :)
Nog wat verder gedaan, het einde is in zicht. Het meeste werk gaat nog kruipen in het afwerken van de hoekjes en randjes, maar het gaat vooruit :)
Er is nog een custom uitlaat-eindstuk in de maak, de achterlichten heb ik volledig clear-red gekleurd, chroom deurklinken...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Een roestwrap gekregen? :)
 
Het doet me pijn in mijn hart deze Porsche zo te zien , ik bedoel daarmee een roestige bak , niet de bouw hoor daar doet iedereen mee wat hij of zij willen he
Marc
 
Ik zie hier de kunst van sarcasme die ik zeer geslaagd vind en als dat de insteek was is het kunst top jordic grt.
 
Ik veroordeel ook niemand he versta me er niet verkeerd in , ik bedoelde alleen in het echt he
En toch roesten ze in het echt ook hoor opdat gebied zijn het gewone auto's hoor
Marc
 
Inderdaad ook niet mijn ding maar vind het wel heel creatief gevonden om deze zo te maken.
(Stiekem vind ik het toch heel mooi geworden hoor :D )

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan