Hoofdsponsor

1/24 Porsche 934 RSR [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Eindelijk reactie op wat ik al bijna een jaar doe met de bodemplaat ik kreeg altijd kritiek ( hier niet hoor )dat dat zwart moest zijn want een bodemplaat zag er niet zo uit , ik heb altijd geweten dat ze er een rubberen coating op spoten in de fabriek tegen doorroesten en als je daar dan moest aan werken dan had je handen vol om het op die plaats er af te krijgen , dus Jori goe bezig maat in het echt is het ook zo alleen ( komt misschien nog ) die zwarte platen zou ik iets meer blinkend doen de rest is SUPER
het zilver is iets teveel zilver eventueel matte vernis over zetten is dan meer reëler heb ik de laatste tijd ook ondervonden dat het zilver te is en nu zet ik alles in de matte vernis , beschermt goed tegen vastpakken en toont echter ( Hey Jordi het is maar een raad hoor ) en de draagarmen blinkend zwart normaal zijn die bij VW zo maar ik denk bij Porsche en zeker deze racewagen in aluminium
Ge doet maar he man ik zal het toch mooi vinden hoe je het doet want Porsche blijft toch nog altijd favoriet nummer 1
Ge weet kameraad dat ik niet veel slechte dingen zeg maar alleen verbeteringen maar het blijft een tip
Marc
 
Thanks voor de tips, Marc ;)

ivm dat je kritiek kreeg.... niks moet, alles mag ;) ik heb ook al tegen mensen hun schenen gestampt omdat ik dingen doe die niet volgens de regeltjes van de 1/1 auto's zijn. Dat is het mooie aan modelbouw, je kan doen wat je wil. Als je de bodemplaat in het roze wil zetten, doe je dat gewoon...
 
Bwa dat is allemaal te zien hoor, bij een fabriek auto doen ze daar idd meestal een coating op.
Ik heb al bij rally wagens gezien dat ze dat allemaal in hetzelfde kleur spuiten als de body, maar sommige ook met een coating.

Nuja ik volg ook niet altijd de plannen van de bouwdoos kwa kleur hoor. als je dan kijkt naar foto's van de echte wagens zitten ze er soms totaal naast kwa kleuren.
het is aan ieder zelf de keus hoe ver je wilt gaan in detail om hem zoals de real deal te laten lijken toch ??
Ge zijt goe bezig Jordi ! ;) gwn u eigen ding doen. en ik zeg altijd door te experimenteren leert ge bij kwa technieken enz... 8)
 
Oke mannen daar hebt ge een punt ik zeg ook niet dat het moet he gewoon tips geven en normaal bij rally wagens gaat om gewicht de coating eraf dat kan tot 50 kg zijn en meer van isolatie , maar het is een beesten werk
Ieder doet zijn ding en dat apprecieer ik ten volle dat weten jullie wel he
Grtz Marc
 
Thanks voor de tips, Marc ;)

ivm dat je kritiek kreeg.... niks moet, alles mag ;) ik heb ook al tegen mensen hun schenen gestampt omdat ik dingen doe die niet volgens de regeltjes van de 1/1 auto's zijn. Dat is het mooie aan modelbouw, je kan doen wat je wil.

Dus je gaat hem verlagen en een top chop doen 8)
 
mmm, daar moet ik eens over nadenken :D
 
Mooie start die je gemaakt hebt bij dit model.
k' Blijf deze volgen vind deze een toffe sportwagen.

Grtn
Dikkie dik
 
Vandaag nog eventjes verder gedaan aan de onderkant...

70ytjm.jpg
 
Bodemplaat ziet er alvast goed uit, kan mij niet voorstellen dat dit in het echt in hetzelfde kleur als de body zou zijn :nowink:

Dat kan vreemd overkomen maar in zowel de race als rally wereld wordt het chassis heel vaak in dezelfde kleur gespoten.
Vraag me niet waarom. :p
 
Dat kan vreemd overkomen maar in zowel de race als rally wereld wordt het chassis heel vaak in dezelfde kleur gespoten.
Vraag me niet waarom. :p

En zo ben ik alweer iets wijzer geworden :)) ;)
Rare jongens, die rallyliefhebbers :P
 
vandaag aardig vooruitgang geboekt...

bandjes schuren
2u8w64h.jpg

natuurlijk moest er weer even iets mislopen... ik ben gewend van auto's te bouwen met de motor vooraan, dus bij het plaatsen van de wielen had ik de smalle wielen bij de motor geplaatst... verkeerd :( terug losgedaan, maar daarbij komen de remmen terug los en zitten die vast op het pinneke van de wielen :nowink: uiteindelijk losgekregen, maar was het pinneke gebroken :( Ik heb alles terug kunnen lijmen, maar het heeft nu toch wel wat stevigheid verloren :)

interieurwerken
11rzno7.jpg
2wd2iz4.jpg
2nitis8.jpg

normaal moet het hart van de velg goudkleurig zijn.. maar ik doe het anders :laugh: :ph34r:
5b9pnd.jpg

2mi3h9x.jpg
wiv69w.jpg

body staat er maar voorlopig op, voor een totaalzicht te krijgen.
Zoals je kan zien, ik steek niet teveel tijd in details.. Qua werkuren had dit gerust een weekendbuild kunnen zijn :laugh:
een leuk tussendoortje :ph34r:
 
@ Cedric ik zal u eens zeggen waarom, heb zelf heel lang geleden zelf in de racerij en rally gebeuren gezeten
Ten eerste professionele kopen of krijgen een casco ( blote kas ) en deze word dan gespoten om de de bodem tegen roest te vrijwaren en dan is die onderaan en binnen ( gewoonlijk wit ,) helemaal herspoten
Ten tweede de amateurs ( daarom geen slechte rijders ) kopen een auto en die word dan gestript en van alle isolatie ontdaan dus ook de rubberen coating die er met moeite afgaat , dat word steken , krabben soms met de brander eraf gedaan met gevolg primer schade onderaan dus moet terug geschilderd worden
Ten derde bij rallywagens worden er heel dikwijls op zwakke plaatsen nieuwe overzetstukken bijgelast of verstevigingsplaten onder gelast wat ook weer tot verven lijd
Ten derde zijn er die de auto nemen zoals hij is en deze race of rally vaardig maken
Dit zijn de ervaringen die weet over waarom dat gedaan werd of word
Nu @ Jordi mateke prachtig echt waar ge weet dit is helemaal mijn ding zo , voor mij ziet het er zeer goed uit , en vanaf hier kan je lichtjes een gebruikte toestand van maken hoeft niet , moet niet alles mag dat weet ge he ik vind dit al heel goed
En mannen ik vertel hier hetgeen ik zo heb ondervonden hoor geen afbreken of negatieve prietpraat hoor alleen een beetje info hoe wij het in die lang geleden tijd deden , of misschien nu nog
Grtz
Marc
GOE BEZIG
 
Ik ken het bekende probleem met het loskomen van de remmen bij het losmaken van de wielen.
Heb je ze gelijmd als ze al geschilderd waren ? zoja dat is het probleem.
Je kan bv zorgen dat alle verf van het te lijmen oppevlak verwijderd is.
Of zoals ik, lijm ze altijd eerst en dan pas schilderen.

Ze bv lijmen met de verf eraan, lukt nooit aangezien er verf tussen de 2 plastiek zit zal deze nooit mooi plakken aan elkaar.
Maar ge zijt weer goe bezig !
 
Vaak hoor ik zo van,een Porsche is een Porsche gelijk de welke,ben daar niet mee akkoord en vind elke Porsche wel iets apart hebben.
Ook hier geeft het een apart gevoel dit te zien gebouwd worden,rally of street elke Porsche heeft dat speciaal iets over zich vind ik.
Wel weer prachtwerk dat hier word neergezet Jordic,suc6 en veel bouwgenot nog.
 
@ Marc: Bedankt voor die toelichting!! :)

De Porsche begint er al mooi uit te zien.
En ook ik kan meespreken over het loskomen van remschijven. Die zitten sowieso al niet te stevig vast aan twee kleine bevestigingspuntjes, dus als je een wiel er weer moet afhalen, haal je meestal meer af dan wat je wil.

De tip van Rebelish is een hele goede, dus eerst monteren en dan pas verven maar wat ik doe is eerst verven en dan de bevestiginspuntjes opschuren tot de verf er af is.
Zo heb je weer een kaal stukje plastic die veel beter hecht en dus minder snel weer loskomt.

Doe zo voort zou ik zeggen. ;)
 
Ziet er al goed uit Jordi.
 
vandaag wat decals aangebracht en ook al wat zwart aangebracht (nog niet klaar)


2s0bdld.jpg
25kttmr.jpg

grtz
 
Alleen als ie ijs en ijskoud is.
Decals zitten er goed op.
 
vandaag nog wat decals aangebracht.
op de voorste 'bil' (het verlengde van de koplamp) moet ook het woordje Jägermeister staan. De eerste was goed gelukt, en bij de 2e scheurt mijn woordje :(
nog geprobeerd om de stukjes tegen elkaar te leggen, maar het werd alleen maar erger :(
ik heb thans alles hetzelfde gedaan als ervoor... warm water, set aangebracht op de plek.

dus beide decals verwijderd en dan maar zonder dat woordje op de voorflank verder ;)
Jägermeister staat er toch vaak genoeg op

voorbeeldje
ak24h0pfewd.gif

er zijn ook enkele decals niet meegeleverd, namelijk het Shell logo en Dunlop

grtz Jordi
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan