Hoofdsponsor

Model of the month /vragen en slowchat

Lijkt me leuk of totaal niet interessant


  • Totaal aantal stemmers
    27
  • Opiniepeiling gesloten .

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Misschien ook een aardig idee voor dit forum om een keer in de maand een soort van wedstrijdje te houden voor de lol.
Hoe dit in elkaar steekt is simpel, iedereen mag bijvoorbeeld vier foto`s van zijn model wat in die maand gereed is insturen naar een moderator die het wedstrijd gedeelte beheerd in de eerste opvolgende maand word er dan via een poll de gelukkige winnaar gekozen.

Dus,
In mei kan je vier foto`s insturen en in de eerste week van juni kan er gestemd worden via een poll wie de gelukkige is.
Het onderwerp kan uit alle takken van onze hobby komen.

Indien het teveel werk voor de moderators is dan wil ik me wel voor dit gedeelte inzetten indien dat mogelijk is?

Even een poging om alles iets duidelijker te maken,

De bedoeling is dus om vier foto`s van je model door te geven aan de moderator die het wedstrijd gedeelte beheert.
Voorbeeldje, Je ben januari 2014 aan een model begonnen en het model is gereed in juni 2015 dan zal je als je wil uiteraard in juni met het model mee kunnen doen.
Dus het gaat dus om de maand wanneer het model gereed is en niet wanneer het gestart is.
Inlever date is vanaf de eerste dag tot aan de laatste dag van die maand en dat het hele jaar door, en ja soms zullen er in de enen maand meer modellen zijn dan in de andere maand.
In de opvolgende maand word in de eerste week een poll aangemaakt waar de leden hun stem kunnen uitbrengen op het model wat in hun ogen het beste is.

Dit hele gebeuren, wil het eigenlijk geen wedstrijd noemen gaat alleen om het plezier en de eer en je ziet misschien nog eens een mooi model voorbij komen waar je normaal nooit naar kijkt.
 
Laatst bewerkt:
Ook hier ben ik het met Roy eens.. Pff, als dat maar geen gewoonte gaat worden.. :p
Leuk inderdaad en een extra duwtje in de rug om een model af te maken. :)
 
Goed idee en uit de beste van de maand kan dan het model van het jaar gekozen worden, dan hebben we maar 12 modellen meer om uit te kiezen.
 
Goed idee.
En dan naast de sterren en medailles nog een categorie onder/boven de naam?

Peter
 
bedankt voor de ideetjes.
Ze zullen besproken worden, achter de schermen ;)
 
Goed idee en uit de beste van de maand kan dan het model van het jaar gekozen worden, dan hebben we maar 12 modellen meer om uit te kiezen.


Precies dat had ik ook in gedachte maar eerst eens zien of dit er doorheen komt.
 
Goed idee.
En dan naast de sterren en medailles nog een categorie onder/boven de naam?

Peter

Misschien als het kan iets als winner augustus om maar wat te roepen en als het jaar voorbij is begin iedereen weer opnieuw, dus weg vermelding van het vorige jaar :)
 
Lijkt me een goed idee, ik zou ook wel eens een poging wagen. En het zijn alle forumleden die kunnen stemmen als ik het goed begrijp?
 
is elke maand niet een beetje snel achter elkaar?
 
Je hoeft niet elke maand mee te doen hé. Enkel als je een model klaar hebt, zo is er wat diversiteit tussen de deelnemers per maand en zie je eens andere onderwerpen aan bod komen.
 
ben tegenwoordig al zeer tevreden met 1 volledig afgewerkt model naar mijn normen. niet evident met de kindjes in huis! maar er zitten wel een paar builds (topics) aan te komen gelukkig

Maar ga toch proberen er eentje in te schrijven.
 
Ik vind dit een heel goed idee. Zelf al krijg je maar 1 project per jaar afgerond kan dit wel een motivatie zijn om het sneller af te werken. En ook om er een topixc van te maken.
 
is elke maand niet een beetje snel achter elkaar?

Nee niet echt :)
Dit is een groot forum waar veel gebouwd word door de leden dus zullen er wel enkelen modellen in de maand gereed zijn die eventueel geplaatst kunnen worden als de bouwer het wil uiteraard.
Dus er is niets verplicht en of je nu elke maand iets inbreng of een keer per jaar dat maakt niets uit.

Nog een pluspuntje je hoef het model niet in een maand gebouwd te hebben, let je op Roy :laugh::laugh:
 
Ik heb al moeite met het halen van de deadline voor de jaarlijkse wedstrijd :)
 
Ach zolang je er maar plezier in heeft dat is het belangrijkste van alles.
 
Ik heb er per jaar wel een vijftal af en maak overal een verslag van terwijl anderen soms maar per jaar een model afmaken en dat niet altijd online zetten. Daardoor krijg je het probleem dat sommigen vaker aan bod zullen komen dan anderen. Ik zou het interessanter vinden om een "bouwverslag van de maand" te houden, want daarvoor hoeft je model niet per sé af te zijn en je hoeft ook geen grote kosten gedaan te hebben aan je model. Wie een goed verslag schrijft, wordt dan beloond, en niet wie veel online gooit.
 
Ach zolang je er maar plezier in heeft dat is het belangrijkste van alles.

Volledig mee eens Ron :)

Zullen we zeker uitwerken dit mooie initiatief !

Geef zeker verder jullie input over hoe verder enz...want JULLIE maken het forum prettig en vernieuwend , iets dat we zeker kunnen appreciëren !
Daarom gaf ik ook een " JA " in de enquête.
En ieder kan bouwen op z'n eigen tempo :)
 
Ik heb er per jaar wel een vijftal af en maak overal een verslag van terwijl anderen soms maar per jaar een model afmaken en dat niet altijd online zetten. Daardoor krijg je het probleem dat sommigen vaker aan bod zullen komen dan anderen. Ik zou het interessanter vinden om een "bouwverslag van de maand" te houden, want daarvoor hoeft je model niet per sé af te zijn en je hoeft ook geen grote kosten gedaan te hebben aan je model. Wie een goed verslag schrijft, wordt dan beloond, en niet wie veel online gooit.

Leuk idee Steve maar niet iedereen schrijft een uitgebreid verslag, net zo als mensen die maar een model per jaar bouwen.
Maar het gaat er gewoon om als je toevallig je model in juli af heb dat die dan eventueel kan mee doen voor de juli editie, en maakt verder niet uit hoelang je er over heb gedaan voor mijn part twee jaar.
Grote kosten??? Dat heb je zelf in de hand en een gewoon goed afgewerkt ootb model kan het altijd nog winnen van een model die bij elkaar hang van aftermarket spul maar slecht is afgewerkt snappie ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan