Hoofdsponsor

Model of the month /vragen en slowchat

Lijkt me leuk of totaal niet interessant


  • Totaal aantal stemmers
    27
  • Opiniepeiling gesloten .
Ja, maar stel dat je een verslag schrijft, zelfs maar van een model per jaar en maar een update pakweg om de twee maanden. Langer wordt waarschijnlijk toch als onaangenaam ervaren voor wie het verslag volgt, want dan vraag je je af of er nog een vervolg komt. Dan kan je nog steeds zes keer per jaar meedoen. Als alleen het eindresultaat in rekening wordt genomen, dan doet zo iemand maar een keer per jaar mee. Het staat nergens aangegeven dat je maar een keer per jaar van plan bent mee te doen, dus kom je gewoon uit tegen al wie die maand nog meedoet, zoals degenen die wel veel bouwen. Dan heb je dus statistisch weinig kans om er bij te zijn. Wordt er alleen gekeken naar wat je die maand getoond hebt, dan is het eerlijker. Ik heb ook al verslagen gelezen hier die te uitgebreid waren om in vijf minuten op te kunnen nemen en dan kom je volgens mij ook minder in aanmerking om het beste verslag van de maand te typen, je moet de informatie wat kunnen doseren, de foto's moeten wat verzorgd worden en toch zijn er veel verschillende manieren om dat uit te werken en te illustreren. Dat valt volgens mij beter te quoteren dan één Titanic te gaan vergelijken met een 56mm-figuur of een papiermodel. Dat lukt beter op het eind van het jaar als de categorieën wat beter gevuld zijn en er misschien drie Titanics en tien figuren te vergelijken zijn in verschillende disciplines.
 
Ik zie het al je snap het hele idee niet.
 
I'm lost, daarom zal ik wachten tot er officiële regels opgesteld zijn.

Het idee spreekt me wel aan en ook al is er een duidelijk niveauverschil met de andere forumleden zal ik toch meedoen. Door dat verschil zou het misschien ergens een goed idee zijn om niet enkel naar het afgewerkte model te kijken maar ook andere dingen te laten meespelen in de beoordeling.
 
Bijvoorbeeld met een puntensysteem, punten geven op verschillende aspecten vande modelbouw. Afwerking, originaliteit, gebruik van 'afval', bouwverslag, ... Iedereen geeft punten op al die aspecten en die worden dan samengeteld om zo de winnaar van de maand te vinden.

Bij een winnaar kiezen zou ikzelf eerder gaan voor een diorama dan voor bvb een auto (met alle respect voor de autobouwers) en met een puntensysteem zal ik eerder kijken hoe die auto afgewerkt is waardoor het dan zou kunnen dat die auto het bij mij persoonlijk haalt van een diorama.

Zo denk ik er over maar eenmaal de regels opgesteld zijn zal ik me daar naar schikken.
 
MrArtex er zijn altijd mensen die graag moeilijk doen.
Zoals ik al aangaf stemming via een poll en verder niets ingewikkels dat houden we maar voor de wedstrijden die op beursen worden gehouden.

Wat is er nu zo moeilijk om wat plezier te hebben en voor de eer te gaan om als beste van de maand uit de poll te kunnen komen?
 
Alain het is sowieso moeilijk om een keuze te maken tussen modellen, dat blijkt al met de jaarwedstrijd van het forum. Ik heb ook voor mezelf wat voorwaarden gesteld waaraan 'mijn winnaar' moest voldoen. Maar uiteindelijk ben ik er toch uit gekomen.

Wat Ron voorstelt is een simpele wedstrijd: elke maand geraken er misschien 4 of 5 modellen af. Die modellen doen (al dan niet automatisch?) mee met de maandwedstrijd. Niet te moeilijk doen; zo begrijp ik hem.

Wat Steven voorstelt is feitelijk iets heel anders, namelijk een prijs voor het mooiste / beste bouwverslag. Ik denk dat dat iets is wat eventueel naast de door Ron voorgestelde wedstrijd zou kunnen bestaan als er behoefte aan is. Overigens weet ik van een ander forum dat je beter niet tevéél wedstrijden kunt hebben, dan wordt men stem-moe. Een maandelijkse wedstrijd lijkt me zelf goed doenbaar.

Dus ik zou kiezen voor de door Ron geopperde (en geïnitieerde) gedachte, om een simpele maandelijkse wedstrijd te houden.
 
icon_thumbup.gif


Brrr geen IMPS regeltjes
 
Nou ja, als we ze vandaag beginnen te bestuderen zijn we misschien net klaar voor het einde van de maand om de inzendingen te kunnen beoordelen. :D
 
Ik heb alles even bij gelezen, en ik vindt het idee van Ron wel iets leuks :)
Echter zou ik er ook niet te veel regels en verplichtingen aan verbinden...
Hou het simpel. Indien je dat zelf wil kan je voor jezelf enkele regels maken om je punten te verdelen, maar hier op het forum zou ik het op een stemming via poll houden.

We laten jullie nog even verder brainstormen, dan gaan jullie er wel uit komen, en kunnen wij achter de schermen eens zien wat er mogelijk is om jullie wensen in actie om te zetten ;)
 
Die regels zijn wat overdreven ingewikkeld.

Gewoon 'het mooiste model' bedoel je dus? Zonder bijkomende zaken?
 
Even een poging om alles iets duidelijker te maken,

De bedoeling is dus om vier foto`s van je model door te geven aan de moderator die het wedstrijd gedeelte beheert.
Voorbeeldje, Je ben januari 2014 aan een model begonnen en het model is gereed in juni 2015 dan zal je als je wil uiteraard in juni met het model mee kunnen doen.
Dus het gaat dus om de maand wanneer het model gereed is en niet wanneer het gestart is.
Inlever date is vanaf de eerste dag tot aan de laatste dag van die maand en dat het hele jaar door, en ja soms zullen er in de ene maand meer modellen zijn dan in de andere maand.
In de opvolgende maand word in de eerste week een poll aangemaakt waar de leden hun stem kunnen uitbrengen op het model wat in hun ogen het beste is.

Dit hele gebeuren, wil het eigenlijk geen wedstrijd noemen gaat alleen om het plezier en de eer en je ziet misschien nog eens een mooi model voorbij komen waar je normaal nooit naar kijkt.
 
Die regels zijn wat overdreven ingewikkeld.

Gewoon 'het mooiste model' bedoel je dus? Zonder bijkomende zaken?

Ja gewoon stemmen op wat jij denk wat het beste/mooiste model is.
 
Echter zou ik er ook niet te veel regels en verplichtingen aan verbinden...

Je moet er helemaal geen regeltjes en andere onzin aan verbinden op die manier hou je het een stuk leuker om te mee doen.
Regeltjes houden we maar voor de wedstrijd bouwers.
 
Je moet er helemaal geen regeltjes en andere onzin aan verbinden op die manier hou je het een stuk leuker om te mee doen.
Regeltjes houden we maar voor de wedstrijd bouwers.

Volmondig mee eens Ron ;)
 
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is hoor..
Elke maand kun je je model inschrijven die in die maand af is geraakt en door middel van een poll wordt uiteindelijk de maandwinnaar uitgekozen.
Simpeler kan bijna niet.
En tuurlijk zullen de autobouwers op de auto's stemmen, diorama bouwers op de diorama's enz..
Maar volgens mij is er voldoende animo van elke modelbouw tak aanwezig op dit forum om er uiteindelijk toch een eerlijke strijd van te maken.
 
En tuurlijk zullen de autobouwers op de auto's stemmen, diorama bouwers op de diorama's enz..
Maar volgens mij is er voldoende animo van elke modelbouw tak aanwezig op dit forum om er uiteindelijk toch een eerlijke strijd van te maken.

Nou daar ben ik niet zo zeker van hoor, als ik mezelf na ga en ik zie een prachtig model van een vliegding dan wil ik daar best mijn stem op uit brengen ook al heb ik totaal niets met vliegdingen :)
 
Super initiatief Ron nu hopen dat er genoeg modellen worden afgewerkt...
 
Zeer mooi initiatief...altijd leuk , trouwens leden genoeg om wat diversitieit aan modellen in de dienen..!

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan