Hoofdsponsor

1/87 MB Brandweerwagen opwaarderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Na de Magirus Deutz, welke ik in een vers kleurtje heb gestoken, en er geen bouwverslag van heb gemaakt, ga ik dit bij deze wel doen ;)
Peiper heeft mij doen nadenken over extra detaillering, en bij deze ga ik wel iets extra proberen .. ;)

attachment.jpg

Het gaat over een oud model van het merk Wiking dat ik ergens tweedehands op de kop heb kunnen tikken.
Eigenlijk zijn het onderdelen van twee verschillende modellen (te zien aan het kleur verschil), maar het is wel van hetzelfde model van vrachtwagen.

Ik zou graag de decal op de deuren willen behouden, dus zal ik mijn best moeten doen om daar niet over te schilderen :8

Om te beginnen heb ik de vrachtwagen uit elkaar gehaald. Waarbij ik de cabine heb moeten los snijden omdat deze was gelijmd aan het chassis.
Gelukkig ging dit nog vlot, zonder zichtbare schade :)
Vervolgens de blauwe zwaailichten verwijderd, want deze waren met sprue en al op het dak bevestigd :ohmy:
Maar deze worden vervangen door nieuwe zwaailichten.
In de cabine is er niets van interieur voorzien, dus daar ga ik een klein beetje verandering in brengen. Een zetel en een stuur zullen al een wereld van verschil maken.
De opbouw achteraan kan ook een klein beetje extra gebruiken, er hangen nergens deurklinken aan de deuren.
Zo, dat was het als intro, nu nog enkele foto's van hoe het model er uit zag zoals ik het in mijn bezit heb gekregen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En omdat er enkele onderdelen ontbreken, heb ik er al enkele in resin gegoten, deze zijn nu aan het uitharden. Hopelijk kan ik ze zonder schade uit de mallen halen, want het zijn dunne ladders...

attachment.jpg
:wavey:
 
Deze namiddag enkele uurtjes bezig geweest met het interieur maken voor de cabine.
Wat plastic card en wat lijm was alles wat ik nodig had :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het was een beetje passen en meten zodat de cabine er nog steeds op kon geschoven worden. Veel droog passen dus ;)
De zijkanten van de spatborden waren doorkijkgaten, zelfs met de wielen er in :huh:
Dus daar ook dan maar wat plastic card voorzien.
attachment.jpg

Met de cabine er op zie je dit nog van het interieur:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

:wavey: tot de volgende ;)
 
Alweer een sessie verder, en het gaat vllot :)

Het interieur is nu klaar om ingebouwd te worden:
attachment.jpg

attachment.jpg

De cabine heeft enkele laagjes verf over zich heen gekregen:
attachment.jpg

attachment.jpg

De opbouw heb ik een klein beetje gedetailleerd door er stukjes evergreen op te kleven die de handvaten moeten sugereren, en ook een laagje verf erover:
attachment.jpg

attachment.jpg

Nog wat detail schilderwerk:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En dan de brandslangrol gescratshed (dit onderdeel, samen met de ladders, zijn meestal verdwenen als je deze wagens tweedehands koopt :( ):
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En de resin ladders uit de mallen gehaald (links de masters/originelen):
attachment.jpg

En zo staat hij nu te wachten tot de volgende sessie:
attachment.jpg

:wavey:
 
Ziet er goed uit B,
gaat precies al goed met de resin.
Zal dit toch ook eens moeten doen.
 
Die resin ladders zien er een hele verbetering uit.
 
Merci Camaro en Erwin :)

De resin gaat inderdaad goed. Het moeilijkste is zorgen dat er geen luchtbellen in de resin zitten, maar tot nu toe valt het nog mee. Hier en daar ééntje, maar dat valt gelukkig nog goed mee om het terug op te vullen. Ik doe dit door stukjes styreen in de grootste gaatjes te lijmen en dan af te schuren. De kleine gaatjes vul ik op met CA lijm ;)
 
Zo, we zijn aan de eindfoto's aanbeland :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

:wavey: op naar een nieuw project...
 
Ziet er heel goed uit maar mischien toch nog een kleine wash rond de randen van de sporten van de ladders?
 
Prima verbetering van de ladders en de brandslang ,geslaagd werkje :)
 
Mooie verbetering Beyond,interieur is top gedaan project meer dan geslaagd...
 
Ziet er prima uit.
Zal hem vrijdag eens keuren.
 
Ziet er heel goed uit maar mischien toch nog een kleine wash rond de randen van de sporten van de ladders?

Bedankt Erwin, ook voor de tip,een extra wash is intussen aangebracht :)

@ Peiper, Danny en Camaro, bedankt voor de complimenten :)
Zaterdag op de beurs in Bissegem te bewonderen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan