Hoofdsponsor

1/35 Sergeant 82nd Airborne [DONE]

Makamba

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 mei 2012
Berichten
638
Goedenavond Allemaal!

Vorige week dinsdag hadden wij een koop- en ruilbeurs op de bouwavond en hoewel ik geen figurenschilder ben, keek deze mij zo indringend aan dat ik hem niet kon laten liggen;

101_0980_zps4mq3llja.jpg

Ook thuis bleef hij me maar aanstaren, dus ik ben gelijk begonnen.
Mijn voorlopige werktitel is: "Voor, tijdens en na de koffie, niet zeuren".

101_0981_zpsu4xhwvn7.jpg

101_0982_zps0sobxrhd.jpg

Het gezicht heeft pas zijn eerste basislaag gehad en ik heb vandaag, vlak voordat ik naar mijn werk ging nog wat extra highlights op de jas, broek en holsterriem gezet.
De laarzen en schoenkappen, moeten nog gedaan worden, het zwart wat je daar ziet is de Vallejo-primer.
Alle gebruikte kleuren zijn ook van Vallejo. De schaal is 1:35.

Laat maar weten, wat jullie er van vinden.

Peter
 
Mooie keuze van figuur,ziet er veelbelovend uit!
Blijf deze met aandacht volgen..veel succes met het vervolg..!

Grtz yves,
 
Een mooi figuur, met een ontspannen pose.
Ik volg deze ook ;)
 
Heel mooi figuur van welk merk is deze,trouwens al een mooie start...
 
Succes met deze Peter , een militair figuur zien schilderen is altijd iets wat me zeker kan bekoren :)
 
Goedenavond,

Hier de beloofde foto's van mijn werkzaamheden van gisteren en vandaag.
Nu met extra highlights en geschilderde laarzen en beenkappen.

101_0983_zpsvds9is0f.jpg

101_0984_zpsoomtmop5.jpg

101_0985_zpsnicprp93.jpg

101_0986_zpsg3yggr8k.jpg

Ook de rechterarm met de kop koffie is niet vergeten:

101_0987_zpsogazibrv.jpg

Ook zijn vandaag de bestelde decals voor de rang en de divisie binnengekomen:
http://www.modelbouwoverloon.nl/index.php?item=dm-decals-3040--us-airborne----1_35&action=article&group_id=10000039&aid=7092&lang=nl

@Danny: ik heb werkelijk geen flauw idee. Het enige wat ik heb is het plaatje in de eerste post. Sorry.

Goed, ik zit weer fijn op mijn werk,
Fijne avond allemaal,

Peter
 

Bijlagen

  • b_7092.jpg
    b_7092.jpg
    20,9 KB · Weergaven: 5
Het gaat goed vooruit ;)
Ik zou je wel willen aanraden om nog iets te doen aan zijn lippen, hij heeft precies lippenstift op :D
Iets zachter gaan in rood en minder glanzend zou wellicht beter zijn..
 
En weer een kleine update:

Ik heb gisteren nog een uurtje gezocht op internet, maar het hele figuur (laat staan het merk) niet gevonden.
Waar ik wel achter kwam, was dat de laarzen van rood leer waren, dus dat maar even aangepast.
Verder heb ik highlights gemaakt op de beenkappen en geprobeerd zijn mond aan te passen.
Omdat de foto's vergroten, ziet het er op de foto's veel groter uit dan in het echt, maar ze zijn nog erg rood.

101_0988_zpspixfcscg.jpg

101_0989_zpsb84j1vm0.jpg

Fijne middag (en avond)
Peter
 
Je bent goed bezig vind ik, dat figuurschilderen is niet de makkelijkste tak van de modelbouw.
 
Ik denk , maar weet niet zeker , dat dit een verlinden figuurtje is omdat het een zelfde gezichtje is dat verlinden gebruikt .
Een vraagje Peter , is het door de flits dat de broek zo blinkt of is dit zo ?
En is het gezichtje al klaar ? want zo te zien zitten er wel weinig schaduwen in en heb je een probleempje gehad met het linker oog ?
De lippen zijn ook wat té rood , sorry dat ik zo veel commentaar geef hoor , maar ik wil je alleen maar helpen .
Het is wel een leuk figuurtje om te leren schilderen .

gtr Nicolas
 
Hartelijk dank voor het commentaar!
@Mr.Artex: Ik heb de kleuren van http://www.usarmymodels.com/guidetopainting.html gebruikt. Leek me wel een betrouwbare site.
@Maerlandt: Het glimmen van de broek is inderdaad de flits. Het gezicht is nog niet af, maar ik heb na jouw commentaar het stuk bij de ogen en de lippen nogmaals geschilderd (zat inderdaad een gat bij het linkeroog zodat je de zwarte onderlaag zag en de lippen moeten inderdaad weer eens overnieuw).
Ik had ook op de site van Verlinden gekeken, maar daar vond ik hem niet tussen, ook niet bij de discontinued.

Ik ben altijd blij met opbouwend commentaar, hoe kan ik anders verbeteren?

Peter
 
Dag Peter, is inderdaad een figuur van Verlinden.
Is terug te vinden in een van de eerste catalogussen.

Voor het rood van de lippen voeg je best een klein beetje blauw toe en breng je dit verdunt aan, schilderen niet als wash.
Ik houd mijn figuren op hun kop voor het schilderen van de ogen, klinkt raar maar werkt.

Grtx Jan
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf begin altijd ( ben rechtshandig ) met het linker en dan het rechteroog , klinkt ook absurd misschien , maar dan kijkt hij niet scheel . ( ik bedoel bij het zetten van de pupil ) . Het linker oog voor mij op het moment is dit wanneer het figuurtje voor mij is geplaatst .

grt Nicolas
 
Goedenavond,

Na mijn werk toch nog iets gedaan aan het gezicht en de wel erg rode laarzen.
Eerst een foto zonder flits:

101_0990_zpszieiooyn.jpg

En nu met flits (dat is vast geen verassing)

101_0991_zpsspnzhf1v.jpg

Peter
 
Goedenavond,

Ik heb vandaag de laatste hand gelegd aan mijn sergeant.
Afgelopen dinsdag had ik hem meegenomen naar de bouwavond van onze club en wat adviezen gekregen om wat meer diepte te krijgen.

@Jan (Grijze Wolf): Ik was bang dat het paars zou worden, maar die rood en blauw tip, pakt inderdaad goed uit.

101_0993_zpsr92tsg04.jpg

101_0995_zpsgsqhpzxw.jpg

101_0997_zpskmiiaqit.jpg

101_0999_zpsfn7iwmv2.jpg

Nu moet ik alleen nog wat bouwen om hem bij te zetten :8

Peter
 
Vind ik toch prachtig gedaan (gelukt) :)
 
Figuur ziet er goed uit hoor Makamba, zeer mooi resultaat :)
Nu nog een vehicle vinden voor deze kerel ;)
 
Een zeer mooi resultaat Makamba..!!!^^

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan