Hoofdsponsor

1/24 VW T1 Transporter [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.301
Het is geloof ik alweer een tijdje geleden dat ik een wagen heb gebouwd en dus bij deze de bekende transporter van Hasegawa, een vrij simpel bouwdoosje zonder enig poespas dus prima geschikt voor mij :)

Van de bouw heb ik geen foto`s omdat hij zo uit de doos word gebouwd zonder enig aanpassing zoals verlagen.

De stand van zaken tot nu toe,

Kitje kon wel iets putty gebruiken maar niets extreems.
DSC_1007.jpg

De basislaag,
DSC_1011.jpg

Toen met de haarlak methode wat roest terug gehaalt
DSC_1024.jpg

DSC_1026.jpg

Een sjabloon gemaakt inphotoshop en deze uit geprint en enkele laagjes vernis gegeven om makkelijker te snijden en de sjabloon steviger te maken.
DSC_1033.jpg

Op het model geplakt.
DSC_1034.jpg

Toen met wit erop getamponeerd.
DSC_1035.jpg

Helaas door de grote van het sjabloon en een bot swivel knive (mesje waar je rondingen mee kan snijden, het mesblad kan de ronde vormen volgen zonder het mes op te tillen of je papier te draaien) zat er niets anders op dan weer ouderwets met de kwast de letters erop zetten.
DSC_1036.jpg

Even laten drogen en toen weer even een schuurpapiertje korrel 1000 erover heen gehaald.
DSC_1037.jpg

Toen even een foutje glad strijken :lol:
Nee was niets fout gegaan maar wilde gewoon een deur in de primer hebben voor wat afwisseling.
DSC_1039.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jij bent blijkbaar ook van alle (modelbouw)markten thuis Ron.
Ziet er veelbelovend uit.
 
Leuk project Ron :)
Roest is juist goed, niet te veel..
Ben benieuwd naar het vervolg ;)
 
Altijd leuk om zo een afgeleefde wagen te zien.
De fading van de reclame ziet er ook goed uit.
 
Mannen bedankt voor de reacties op mijn versleten busje :)

Vandaag aan het spelen geweest met olieverf oftewel het inlijnen en wat anderen fratsen wat ook een mooi naampje in de modelbouw heb.
Ik heb van Dyk brown gebruikt voor de eerste behandeling.

Links nog niet geblend en rechts geblend, de voorzijde van de T1 is nog niet gedaan voor het efffect.
DSC_1073.jpg

En even een rondje rond de T1 omdat het toch mooi weer is.
DSC_1077.jpg

Onderaan de cabine iets zwaarder aangezet omdat daar later de bumper kom te zitten, dus de ideale plek voor vuil om zich te verzamelen.
DSC_1079.jpg

DSC_1080.jpg

DSC_1078.jpg
 
Gisteren geen update vanwege een paar zeer slechte foto`s dus vandaag dan maar op zijn wielekes (dryfit)

Wat is er gebeurd zoal, niet veel om te zien maar wel aardig wat werk met de olieverf.
Ik heb de onderkant nog wat extra bewerk met van vanDyke bruin want ik het nog iets te weinig om een beetje overtuigend over te laten komen.
Hier en daar heb ik door middel van een puntje of streepje met sepia olieverf op de vandyke bruin aangebracht om er iets meer variatie in te brengen.
Op de ronding die dwrs over de cabine loopt heb op de bovenzijde een zeer dun lijntje sterk verdund titanium wit aangebracht om de illusie te wekken dat er licht op valt, jaja een mens doe weleens gek :)
De bumpers,handvatten en spiegels erop gezet en gelijk verweerd via de voorgaande methodes.

En nu mag hij een paar dagen drogen voordat we weer verder gaan met allerlei trucjes.

Picca`s
DSC_1090.jpg

Achterbumper met extra verfschade omdat Coachke aan de motor heb zitten sleutelen :)
DSC_1092.jpg

DSC_1093.jpg

Nu nog de binnenzijde afmaken die hoort er op een of andere manier ook bij :)
 
Toch een mooie update, uiteindelijk komt er nog een laagje matvernis overheen?
 
Inderdaad Roy als alle handelingen achter de rug zijn komt er mat vernis overheen.
Ik zie dat ik de wieldoppen nog een beetje liefde moet geven om rode van het roest te onderdrukken, waar foto's niet goed voor zijn.:)
 
ik ga gewoon zeggen gewoon fantastisch hoe je dat op een simpele maar knappe doordachte manier gedaan hebt
Tof
Marc
 
Zoekplaatje, hoeveel roest aflopers zitten er aan deze kant :8
DSC_1099.jpg

De binnenzijde schiet ook redelijk op, niet dat daar zoveel te beleven valt buiten een bank en dashboard want de rest daar doe ik niets aan omdat je er niets van terug ziet.
Dashboard ziet er roder uit dan in werkelijkheid :angry:
DSC_1102.jpg

De bok oh nee de bank, beginnetje gemaakt om hem vies te maken.
DSC_1104.jpg
 
Wauw, ziet er lekker versleten uit :) mooie update Ron
 
Bedankt mannen
Ik moet eerlijk bekennen dat echt plezier beleefd aan dit model :)
 
Toch een mooie update ron,zie deze VW al ergens in de wei staan aan een oude vervallen schuur ...
 
bedankt voor je reactie Danny, ik heb wel een idee voor het busje maar moet eerst even afwachten op een tweede model een VW pick-up maar het word niet echt een barnfind.
 
Hey,

Jep, da's een 'wrak' aan het worden :)
Mooi resultaat Ron ;)
 
leuke bus!!! Ik heb ook nog de pick up liggen en is ook wel leuke kit,zelfde kwaliteit als deze en de Moon bus .
ben benieuwd wat je van de pick up maakt,deze is alvast geslaagd.

groetjes,

Yannick
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan