Hoofdsponsor

1/8 Ferrari F40 Barchetta Beurlys. [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
He, he, he, Pascal je hebt nog wel wat te doen he. Dit is niet echt een superstrak interieurtje. Dus nog genoeg te doen. :D
 
Weten jullie toevallig waar die buis van de versnellingspook in de achterwand zit ? En hoe ? Op de foto's is te zien dat die buis niet helemaal in het midden van de middenconsole loopt maar een hoek heeft richting passagiers-stoel.

Groeten, Pascal
 
Ik heb even de aangepaste middenconsole tussen de stoelen gezet, wat vinden jullie van de breedte ?







Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Tja dat word gissen omdat er geen foto`s van zijn.

Ik denk zelf dat het gewoon een gat in de achterwand is gezien het spartaanse uiterlijk van het interieur.

Ron
 
Hey Ron,

Ja ik denk dat een gat in de achterwand wel OK zal zijn.

De middenconsole is aangepast, flink zitten dremelen en schuren. Hier een dryfit van hoe het er nu uitziet :





Onder het dashboard en aan de achterwand moet de console ook nog aangepast worden. Maar eerst ga ik nog eens een poging doen om de achterklep te maken.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Zo vergeleken met het orgineel zit je met de console en het daschboard al zeker in de goede richting. Die stang voor het schakelen heeft een schuine weg naar achteren. Dus die zul je aan moeten houden. Er zitten verder geen knieen meer in. Dit maakt het schakelen anders moeilijker. Je kunt dus zo het gat wel op de juiste positie krijgen. Het gat zal niet zo veel groter zijn dan de diameter van de schakelstang. Dit omdat deze draaid en in en uit gaat. Dus niet op en neer enzo. Ik denk zeker wel dat deze vrij zal kunnen bewegen. En dat de plaat niet is afgwerkt met een rubber als afdichting.
 
Bedankt voor de tip Rik :k

De vorm van de strip die over de bulten loopt, wilde maar niet lukken. Vooral de aansluiting met de deur en de bulten zelf bleef problemen geven.
Dus ben ik nog eens naar de foto's gaan kijken, en : YES !!!! probleem gevonden. Het probleem zat hem in de "rolbar", deze komt tot tegen de deur. Maar in het interieur was geen plaats om de steunen van de rolbar te monteren, omdat de zijdelen van het interieur te smal zijn. Op deze foto's is te zien hoe breed die zijdelen zijn :





Dus ben ik begonnen met de zijdelen te verbreden :



Zodat de steun van de rolbar wel ergens kan op bevestigd worden :



En de deur sluit nu ook netjes tegen die steun van de rolbar aan :



Heb ook de deur in de primer gezet om te kijken of ik nog moest schuren, ziet er best goed uit niet ? :



Ben erg blij dat ik de oorzaak van het probleem gevonden heb, nu kan ik weer verder.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Soms zit het eens een keertje echt mee, ik kan wel zingen van blijdschap cute
(dat zingen ga ik natuurlijk niet echt doen, want dan gaat het een week regenen :D :D)

Waarover gaat het ? Wel : Ik kreeg een tip van Benjamin (BGRracing) op een ander forum : hij haalde de site van Tremonia aan, omdat daar foto's op staan van de achterwand en "blackbox" van de F-40. Ze maken ook een transkit voor de 1/18 Bburago F-40 waar deze onderdelen inzitten. Nu moet het lukken dat ze ook transkits maken voor de Pocher F-40 (ik heb er een tijdje geleden een paar besteld). Eén van die transkits is voor een race-uitvoering van de F-40, (die had ik nog nooit bekeken omdat ik toen aan de standard F-40 bezig was) en daar zitten alle onderdelen in die ik nodig heb om de ruimte achter de passagiers-stoel op te vullen, EN, er staan foto's bij van de achterwand, waarop te zien is hoe de buis van de versnellingspook in de achterwand zit.
Tremonia Propaganda Shop - http://www.tremonia.org Ga naar de aapjes boven (schrik niet van het geluid) de tweede van links is voor Pocher 1/8, en klik op Transkit F-40 II, kijk maar naar foto 4 en 5 B:

Echt schitterend nieuws, dat ik daar niet aan gedacht heb.

Groeten, Pascal
 
Dat is een mooie site, wel appart. Moest even door krijgen wat ik nu met het testbeeld moest. Maar ik denk idd dat jou probleem nu toch een stuk minder is. :D:D

Je hebt toch gezongen he. :s:s Het regent pijpenstelen. verdacht
 
Ja, ik kon het echt niet laten :D:D Het was nogtans een vrolijk liedje van André van Duin : "Ooh wat is het leven fijn als de zon schijnt", maar blijkbaar heeft men het daarboven niet goed begrepen :s

Tremonia is een vreemde site hé ? Maar André is een hele toffe kerel, die je graag helpt met allerlei vragen en opmerkingen.

Groeten, Pascal
 
Zit zo de foto`s te bekijken van de echte en de neppert :D en ik zie enkelen dingen waar je mischien fout gaat of niet omdat dit pas de beginfase is.

Jij spreek over de deur vebreden (foto 3) ik denk dat wat je nu gemaakt heb tegen de deur zelf komt te zitten , dus deze plaat zit nog achter de deur bekleding van een standaart wagen.

Dit houd weer in dat je rolbar verder naar buiten komt te zitten en bevestigd is op de dorpel van de bodem.
Dit leid weer af omdat de rolbar gedeeltelijk in de deur is gemaakt, uiteraard badat er een stukje uit de deur is geslepen voor de rolbar :k

Mischien dat je dit al door had maar ik dacht even dt meld ik even bij Pascal voor de zekerheid B:

Ron
 
Hey Ron,

Bedankt voor de hulp en het meedenken cute

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Door de verbreding van de zijwand, komt deze tegen de binnenkant van de deur. De deur is "hol" van binnen en er komt nog een zelfgemaakt paneel tegen dat tegen de zijwand aankomt. De diagonale steun van de rolbar loopt inderdaar door een gleuf in de deur, en maakt ook een flauwe bocht, dat wordt dus ook weer een uitdaging om te maken.

Op deze foto kan je zien wat ik bedoel, en je ziet ook waar de steunen op bevestigd zijn. En waarom ik de verbreding van de zijkant gemaakt heb :



Hoe meer ik met mijn model bezig ben, en hoe meer ik de foto's van de 1/1 bekijk, des te meer besef ik wat een prachtige wagen de Barchetta is. Heel jammer dat Ferrari het project niet goedgekeurd heeft, het was de bedoeling om er een beperkt aantal van deze wagens te bouwen, maar helaas.

Zoals het er nu uitziet, zou het wel eens kunnen lukken om dit project met succes af te ronden. Het is nog erg vroeg, er moet nog een hele hoop gebeuren, maar ik blijf erin geloven, en ben heel gemotiveerd.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
maar ik blijf erin geloven, en ben heel gemotiveerd

Als je dat volhoud, komt het helemaal goed. Maakt niet uit hoevaak je iets overnieuw doet en hoelang je er over doet. Het gaat vooral om het plezier eraan. Dan komt het resultaat vanzelf goed. En krijg je een pracht van een wagen. :D
 
Bedankt voor de leuke reacties guys :k

@ Rik : ik beleef er heel veel plezier aan, en het maakt niet uit hoe dikwijls ik iets moet proberen en opnieuw afbreken. Beide F-40 projecten zijn de eerste waarbij ik echt veel scratch-bouw doe. Dus het is niet alleen fun, het is ook nog eens erg leerrijk.

@ Ron : tja, dat heb je met Ferrari hé, blijf maar lekker posten in dit topic, dan geraak je gauw verslaafd aan dit legendarisch merk.
gezien dat ik alleen maar Amerikaans en Customs bouw
Dus als van een Europese Ferrari een Amerikaanse versie maakt, met Custom accenten ben je op de goede weg :k

Groeten, Pascal
 
:D:D

Ok een topchop, channeling en wat vlammen erop mischien dat het dan wat word Pascal

Maar dit is gewoon een kei gaaf project om te volgen en af en toe een beetje meedenken.

Ron
 
Hey Ron,

Topchop versta ik nog (komt van de afhaal-chinees niet ?? :D :D) en vlammen versta ik ook. Maar wat is channeling ? Heb het in Google ingetikt, maar dan krijg ik allerlei info het Kanaal :s

Groeten, Pascal
 
Hey Droop,

Bedankt voor de mooie woorden cute
Ik droom van deze wagen sinds begin dit jaar, maakt niet uit hoe lang de bouw nog gaat duren, ik wil dat hij er zo mooi mogelijk gaat uitzien. Eigenlijk hoop ik dat als hij klaar is (en ik de eigenaar wat foto's kan sturen) toch nog toestemming te krijgen om foto's te gaan maken. Als dat lukt zal ik zeker dit model nog eens opnieuw bouwen, mét volledig binnenwerk, vering en motor.

Maar voorlopig krijg ik geen antwoord van de verkoper. Wat hij wel gedaan heeft is de tekst op zijn website aangepast met de info die ik hem heb gemaild.
Nette kerel hé ? arghh

Groeten, Pascal
 
"Mesdames et messieurs, voilà, le petit "update" ":

De verbreding van de zijkant is afgekast (of toch bijna), er is nog wat gedremeld aan de bodemplaat van het interieur, gaten dichtgemaakt zodat de middenconsole netjes past. De rechterdeur is ook verbreed, hier heb ik heel lang zitten klungelen om de zelfde vorm als de linkerdeur te krijgen. Ik had beter eerst die strip 2 x gemaakt, dan moest ze enkel nog gelijmd worden, nu heb ik er 2 moeten maken voor dat het goed was.

"Et maintenant, les photos" :

De verbreding van de zijkant, moet nog afgewekt worden :
IMAG0707.jpg

IMAG0708.jpg

Zo langzaam aan begint mijn sloopwerk er als de Barchetta uit te zien. Dus hier een tussenoverzichtelijkheidsplaatje (woordje "geleend" van Grendel :k ) :

IMAG0709.jpg

Op de laatste foto lijkt het alsof de constructie wat scheef staat, maar dat komt door de foto, én omdat het nog bijgeschuurd moet worden.

Om een idee te geven van de schaal, heb ik een muntstukje van 2 eurocent op de middenconsole gelegd :

IMAG0710.jpg

IMAG0711.jpg

IMAG0712.jpg

"A la prochaine mes amis, du pain, du vin, ... Dupont".
 
when the driver steps on the gas, I want him to **** his pants.”

Weet je hoe dat komt??????? Nou, nou, nou,

Omdat je laatst hebt gezongen. En nu is het gaan regenen. :D:D:D



Geintje hoor. Maar ik denk dat je op de goede weg zit. Wel de deur nog een plaatje geven aan de binnenkant. Dan krijg je wat meer stevigheid in de verbredingsplaat. Als je die los zou stoten zou het zonde van je werk zijn. Volgens mij klopt het exact. :k
 
Hey Rik,

Het is niet te zien op de foto's maar ik heb eerst 4 plastic strips aan de onderkant van de binnenkant (wat een uitleg :s) gelijmd. Daar is dan de grote strip die de verbreding vormt op vast gelijmd.

Ik zal er eens een foto van maken, dan kan je misschien ook helpen denken hoe ik een systeem kan maken om de deuren open en dicht te laten gaan. Pocher heeft daar een systeem voor gemaakt waarmee je op een knopje moet duwen om de deuren te openen, maar omdat ik het gat hiervoor heb dicht gemaakt, werkt dit systeem niet meer.

Deliriant isit Ollandi
???? Wat wil dat zeggen ?

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan