Hoofdsponsor

1/8 Ferrari F40 Barchetta Beurlys. [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de reacties.

Ik wou nog wat vragen : op de foto's van de Barchetta staat een "tekening" net onder de voorruit, het ziet eruit als een hagedis. Is net te zien op deze foto :



Weet iemand waarvoor die hagedis staat ? Is het een logo of zo ?

Op deze 2 foto's is het ook te zien :





Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Pascal ik zal eens kijken of ik het netjes kan uitsnijden. Maar net een vergroting bekeken, het is geen hagedis maar een letter L (Sierletter)
 
Ron, ik moet je nu toch vragen waar je dat dan ziet? Ik zie wel een aantal picaś maar daar staat dit helemaal niet op. :s
 
Het blijft een raadsel wat die tekening is, misschien kom ik het ooit wel te weten. Als iemand aan de helm, de piloot herkent, kan ik het aan hem vragen, hij zal vast en zeker weten hoe de wagen eruit ziet.

Ik had een idee, en tot nu toe blijkt het te werken. Ik wil de achterklep in 2 delen maken : 1 deel dat begint aan de bulten en eindigd met de zijkanten, 2de deel dat vanaf de achterkant begint en aansluit onder de strip van de bulten.
Ben begonnen met die strip te maken, op de foto's zien jullie de eerste test. Als het goed is, kan ik vanaf die strip de 2 zijkanten gaan maken :









Hopen dat het lukt.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Hey Chris,

Het gaat wel degelijk om 1 en dezelfde auto, er is er maar 1 van gemaakt cute
De Barchetta heeft drie fases gekend : 1ste met 1 stoel en de rode strepen op de body, 2de met 2 stoelen en de gele kleur en afgedekte koplampen, 3de ook met 2 stoelen, gele kleur, koplampen en zwarte details (zijkanten, onder de voorruit). Gedurende de 3 fases was de auto eigendom van Jean Blaton, sinds hij verkocht is, is er niks meer aan veranderd.

Groeten, Pascal
 
ik heb net even in gimp zitten kijken voor jou afbeelding, Ik blijf bij mijn L. Nu zal ik dit even schematisch tekenen. Misschien dat je hier wat mee kunt. Lijkt idd, ook wel op een hagedis. :s
 
Hey Rik,

Het zou ook een letter kunnen zijn, maar een L ? Geen idee waarom ze een L erop zouden zetten. Kan het misschien ook een F zijn ?

Dan kom je thuis van het werk, bekijk je de Barchetta, blijken de bulten veel te laag te zijn arghh Ik denk dat ze dik 7 mm hoger moeten worden. Dat wordt dus weer een keertje aanpassen.

Groeten, Pascal
 
Ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb cute
Ik begreep niet goed waarom de steunen te laag zijn, ik had mij gebaseerd op de hoogte van de stoelen, maar nu blijken de stoelen te laag te zijn.
Nu baseer ik me op de hoogte van de steunen van de achtervleugel en ga ik de stoelen wat hoger in het interieur plaatsen.
Wordt dus weer een flinke klus maar ik kan tenminste verder.

Groeten, Pascal
 
Idd, een scratschbouwer die geen maten weet, bouwt zijn model wel 10x voordat het eindelijk goed is. Dit is een term die ik vaker gehoord heb. Het oog is je rei, maar op de foto´s is het moeilijk in te schatten omdat het perspectief vaak wankel is. :s
 
Ja, er zal nog flink wat paswerk nodig zijn om die achterklep te maken, maar al ze eens klaar is, zal het er best wel goed uitzien. Deadline voor dit project is de What-ever-day cute

Heb de nodige aanpassingen gedaan : een strip bij geplaatst op de achterwand van het interieur, en de bulten en het stuk daar tussenin verhoogd. In totaal komen de bulten nu een goede 8 mm hoger. Ik hoop dat het voldoende gaat zijn.









Nu de plamuur goed laten drogen, en dan hoop ik dit weekend nog wat te bouwen, want helaas moet eerst de keuken geverfd worden.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Deadline voor dit project is de What-ever-day
He, he, he, dan heb je nog wel wat voor de boeg.

Was die niet ergens in ferbruarie gepland. :|:| en had je dan je schip ook niet in de deadline zitten?? :D:D

Maar je bent mooi onderweg hoor.
 
Eeuuuuhhhh, ik dacht dat de What-ever-day in juli of augustus voorgesteld was, als het februari is haal ik het niet hoor.
De America breng ik natuurlijk ook mee (hopelijk is ze dan ook af), over enkele weken ben ik dit project weer een beetje beu, en dan gaan we verder met de kopertape. En zodra het dek binnen is plaats ik natuurlijk foto's.

Groeten, Pascal
 
Pascal, was maar een geintje. :D:D

Er is nog helemaal niets besloten over de datum...... :|
 
Ik dacht al van : februari .... help !! Natuurlijk ben ik er met 2 voeten ingetrapt :D
Groeten, Pascal
 
Via F-Chat.eu heb ik vernomen dat er een F-40 Spyder model is op schaal 1/43 :
Welcome to MiniWerks online

Dit model lijkt erg op de Beurlys, maar er zijn toch flinke verschillen. De achterklep is wel erg mooi gemaakt :











Ziet er best mooi uit niet, maar dat mag ook wel voor de prijs van $375 !!!!

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer flink wat gewerkt, maar het resultaat is zo weinig dat ik er geen foto's van gemaakt heb. Dus even een samenvatting van de werken :

Onderaan de twee bulten zit een strip, deze zit bij de 1/1 vastgeschroefd op de achterkant van het interieur. Ik had de strip niet breed genoeg gemaakt om er schroeven in te zetten, dus de strip heb ik breder gemaakt. Omdat er nu een kier in zat, heb ik een heel dunne strip plastic aan de bovenkant gelijmd, zodat de verbreding niet meer te zien is. Verder begonnen met het aanpassen van de middenconsole, ook hier heb ik een lego-blokje gebruikt. (foto's van de middenconsole probeer ik vanavond nog te plaatsen).
Ondertussen heb ik enkele uren zitten snijden, dryfitten en buigen om de strip te maken die over de bulten loopt. Ik was begonnen met de rechterkant, toen ik ineens zag dat daar de benzinetank-gaten zitten. Heb ongeveer een stuk of 6 linkerstukken gemaakt, en de vorm is nu bijna juist. Ik hoop de uiteindelijke strip in messing te maken, omdat plastic niet goed buigt en alu te breekbaar is.
Op de volgende twee foto's kan je zien hoe die strip er moet gaan uitzien. Deze toont de zijkant waar de benzinetank-gaten zitten :



En hier zien jullie hoe ingewikkeld de vorm is :



De strip is breed aan het horizontale stuk (met een uitsparing voor de rolbar), versmalt links en rechts tot een smalle strip die over de bult heen loopt, tussen de bulten wordt de strip dan weer breder. Zodra de vorm goed is, plaats ik wat foto's van de strip voor en na het buigen, zodat jullie kunnen zien wat een vreemde vorm en lijnen die strip heeft.

Hopelijk kan ik woensdag wat foto's plaatsen.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Toch nog een update(tje).
De middenconsole moet aangepast worden, dit doe ik met behulp van wat lego-blokjes omdat die net breed genoeg zijn :



Daarna wordt alles "afgekast" :



Ook aan de bovenkant wordt het dichtgemaakt, en de voor en achterzijde moeten ook nog aangepast worden. Door de verbreding past de middenconsole niet meer in het interieur, dus ben ik weer gaan dremelen :



Dan bleek ook nog dat (ondanks de eerdere aanpassing) de bulten nog niet breed genoeg waren, dus heb ik nog 7 mm toegevoegd :



Links komt uiteraard dezelfde verbreding.
Ik had bijna de vorm van de strip die over en naast de bulten loopt, best een ingewikkelde vorm :



Maar door de verbreding klopt het niet meer, dus gaan we weer opnieuw gaan passen en plooien.

Misschien als volgend project eens een - kant en klare -Mattell Hot Wheels Ferrari nemen, waar ik enkel wat stickers aan verander of zo, spaart een hoop werk :D

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Pascal de foto in jou eerdere antwoord geeft een zwarte benzine dop enzo. Dat is volgens mij een standaartmaat. Die zit normaal op de bovenkant van een wielkast. Daaraan kun je de maat aflezen of je nu goed zit. Ik denk dat dit ong een 15 cm is. Dus nu ong. zelf bepalen. En afmeten met de andere zaken. Kijk hoe groot deze is in werkelijk heid. Of neem een schaal die exact is van een andere dop. Dan kun je de hoogte van het plaatje inschatten. Hierdoor weet je al hoe hoog het is tot de bovenkant van deze benzine dop. Dan kun je daar weer de totale hoogte vanaf meten.
 
Hey Rik,

Bedankt voor de uitleg. Het is niet zozeer een kwestie van maat, maar van vorm. Ik zal proberen het op deze foto te tonen :



De linkerkant van deze strip moet gelijk lopen met de zijkant van de bulten, zowel diagonaal als dezelfde hoek van de bult als je hem langs de voorkant bekijkt. Dan versmalt deze naar de bovenkant van de bult en maakt hij een kleine hoek, zodat hij over de bult heen loopt, tussen de 2 bulten wordt hij dan terug breder, dus dat geeft weer een andere hoek. Tot hier toe lukt het wel, maar : de onderkant moet (waar de tape op zit) moet gelijk lopen met de lijn die de body heeft, én ook nog eens een hoek naar binnen maken. Het probleem is dat de rechterzijde van deze strip een hoek van 90° moet vormen t.o.v. de lijn die de body heeft, en dat is tot nu toe nog niet gelukt.
Bijna, maar nog niet helemaal, maar het komt wel in orde, nog veel passen en proberen en dan zal het wel lukken cute
De kant waar de tankdoppen zitten is een stuk makkelijker omdat de tankdoppen lopen door deze strip, waardoor ik die moeilijke 90° hoek niet moet buigen.

Flink wat uitleg hé, hopelijk is het een beetje duidelijk.

Er is nog een heel groot onvoorzien probleem : omdat de achterklep nu niet meer met scharnieren aan het dak wordt vastgezet, zakt de achterklep door het gewicht naar beneden, hierdoor is de aansluiting met de body (boven de achterwielen) niet meer goed. Ik vrees dat ik de achterklep aan de body zal moeten vastmaken, maar dat kan enkel langs onder en langs de binnenkant. Wordt dus nog goed kijken hoe ik dat ga oplossen.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Op een ander forum heeft iemand aangehaald dat de middenconsole niet verbreed, maar versmald moet worden. Ik heb me op de volgende foto's gebaseerd, je kan zien dat de stoelen net niet tegen de middenconsole komen. Voor de breedte heb ik de maat van het stuk dat tegen de achterwand van het interieur zit, genomen. Ik ga eens kijken hoe het eruit ziet als de stoelen erin staan, en als de middenconsole te breed is, wordt ze versmald.

Hier zijn de foto's van het interieur, jammer genoeg is er geen bij die toont wat er achter de stoelen zit :













Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan