Hoofdsponsor

1/8 Ferrari F40 Barchetta Beurlys. [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geweldig
Mooi gemaakt ben benieuwd naar het eind resultaat maar zo te zien zit dat wel goed ik blijf volgen (kan ik nog wat leren :)
 
zijn weer mooie vorderingen die je ons toon , blijft een parrel aan scraths werk waarmee prachtige resultaten worden geboekt

knap bezig

tom
 
Jawel ik zal het stap voor stap uitleggen en tonen met foto's. Ik ben ook heel benieuwd naar de resultaten. In principe moet het mogelijk zijn om allerlei onderdelen uit dit fijne keperweefsel te maken. Ik hoop dat ik het werken met epoxy en glasweefsel heel goed onder de knie krijgen, want de mogelijkheden zijn dan eindeloos.

Het worden spannende weken ^^
 
Ben ook benieuwd naar je epoxy experiment, dun plaatmateriaal kan je er ook mee maken 5 lagen kranten papier geinpregneerd met epoxy en gedroogd tussen 2 gladde plankjes beschermd met P.E. folie, aanpersen met een gewicht, geeft al vrij stevig plaatmateriaal .
 
Hey René,

Ik wil graag even uitleggen hoe ik tewerk wil gaan, laat maar horen wat je ervan vind. Alle tips zijn van harte welkom.

Eerst schuur ik het koperen buisje mooi glad, dan kwast ik het losmiddel erop. Het keperweefsel smeer ik in met de epoxy tot die kleverig begint te worden. Dan drapeer ik stukjes weefsel over de koperen buis (2 of 3 laagjes), en tenslotte pak ik het buisje stevig in keukenfolie om het te laten drogen. Als het uitgehard is, leg ik het geheel in water zodat het losmiddel kan oplossen, en dan hoop ik de koperen buis er makkelijk uit te halen.

Groeten

Pascal
 
Het losmiddel moet ervoor zorgen dat de epoxy niet aan het koper gaat kleven, als alternatief gebruikt men ook Carnuba wax, maar dat heb ik niet in huis.
 
Awel Selder'ken, ik denk dat ik hier nogmaals het één en ander ga bijleren.
Ik ben nu al benieuwd hoe dit 'experiment' zal uitdraaien.

Op naar het vervolg!! 8)



Droop
 
Kaarsvet op je koperen buis smelten kan je ook als losmiddel gebruiken, geeft een dikkeren laag, word ook in de amateur carbon mastenbouw gebruikt:dry:
 
Eindelijk is er iemand die het geluid van deze machtige wagen heeft gefilmd !! Enjoy :

 
Zo te zien en te horen, een gezellig daagje Assen!!
 
Nog een leuk filmpje :


Het begint serieus te kriebelen om met dit project verder te gaan. Als de F430 klaar is, haal ik deze terug uit de kast.
 
Met deze wagen in België rondrijden lijkt mij een onmogelijke opgave. Bij de eerste drempel sta je al blok :))
 
Geweldig!

Wat me overigens op viel bij dit filmpje zijn de wielkasten aan de voorkant.
Deze zijn veel dieper uitgesneden. Ik neem dan ook aan dat de koets een stuk lager ligt.
Had je daar al rekening mee gehoude?
 
Mooie filmpjes Pascal, dit zijn die jongens van Forza service waar ik je pas over mailde, ik denk alleen dat dit niet het ''echte'' geluid van de beurlys is, op Assen moet alles namelijk (buiten de MotoGP ,World en British superbikes, en nog een aantal andere evenementen) bijna volledig gedempt rond rijden, zo klinkt een 458 GT3 net als op Spa voor geen meter om dat ze mega gedempt zijn, terwijl ze op de Nurburgring nergens een probleem van maken en de echte musica er uit mag komen :)
 
Wat is de wereld klein zeg !

Ik heb dit bouwverslag ook op het franse "Ferrari-Modélisme" forum staan, vorige week kreeg ik een PB van iemand die mijn verslag had gelezen, en graag nog eens een update wou zien. Die persoon is Vincent Barbereau, de ontwerper / tekenaar van de barchetta / spider versie van de F-40 Beurlys !!

Hij was gecontacteerd door Jean Blaton om een ontwerp te maken om de bestaande F-40 (uitgerust met de motor van Michellotto, versnellingsbak van Hewland en de F1-stijl ophanging), om te bouwen naar een open versie.
Helaas heeft ook deze man geen idee wat het serie-nummer was van de F-40 die als basis voor de diverse ombouw-projecten heeft gediend, maar de zoektocht gaat verder.

Dit bouwverslag ook trouwens, ik hoop er deze maand nog mee verder te gaan (tussen het bouwen van de 333SP in).

Ik ben een hoop foto's kwijt door een computer crash in 2012, gelukkig heb ik het merendeel kunnen recupereren.
 
Zo ga je misschien ook nog in Michel Vaillant verschijnen als de bouwer van de kleine Beurlys ;);):D.
Dan hebben we pas een beroemdheid in onze rangen...:8
met alle respect aan onze andere bouwers hoor. :wub::wub::wub:

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan