Hoofdsponsor

1/8 Ferrari F40 Barchetta Beurlys. [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij is het metaal niet zo goed te solderen. Wat je met jou tin kunt solderen is messing, koper, en nog een paar zaken, maar van een legering met aluminium moet het tin niets weten volgens mij.

Ik denk dat je het beste kunt lijmen zoals je bezig was. En zo door blijven doen.
 
De eerste plamuur / schuur sessie van de linker luchtinlaat zit erop, ben best tevreden met het resultaat :







Nog een keer plamuren / schuren en dan kan ik aan de andere kant hetzelfde doen. Gelukkig zit het stukje goed vast, is wel belangrijk want net boven de achterwielen moet nog flink gezaagd worden om het dak eraf te krijgen.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Hey Erik,

Bedankt voor de info cute

Mijn info bij het begin van deze bouw was niet helemaal correct : ik dacht dat de motor / uitlaat-aanpassingen gelijktijdig met het verwijderen van het dak zijn gebeurd. Maar op deze foto zijn duidelijk de uitlaten langs de zijkant te zien :



En het ombouwen tot Barchetta is hier te zien :




Bron : caradisiac.com

Het zal een seriueze uitdaging worden om de achterklep na te maken.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer eens flink zitten "Dremelen". De koelsleuven opgemaakt :



Het middengedeelte verwijderd :





Waar het middengedeelte zat komt een grote diffuser, zoals op deze foto :


Bron : mmc.paris
En ook nog een "smerig" klusje gedaan, het afbijten van de verf. Het goedje wat ik hiervoor gebruik stinkt ongelofelijk. De Pocher verf is erg taai, 3 lagen afbijt en flink schuren, en nog is alle verf niet helemaal weg.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Leuk he die verfafbeit.

Maar goed, het ziet er goed uit. Ik zie dat er aan de onderkant, van de vleugel ook nog gleuven zitten, die zijn alleen een stukje lastiger volgens mij. Hoe ga je die maken.
 
Hey Rik,

Die 6 gleuven onder de vleugel zijn standard, deze zitten ook op Pocher-kit. Ik moet ze enkel nog uitfresen, zoals ik bij de andere F40 heb gedaan :



Het moeilijkste worden die horizontale sleuven op de achterklep, normaal gezien zit hier het raam, zoals je kan zien loopt de plaat die erop zit een beetje bol. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe we dit gaan maken, het zal wel een combinatie worden van plastic en messing.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Wat is de gelijkenis tussen een cabrio en een decolleté ???? :
Ze hebben allebei inkijk :D :D

Omdat het een cabrio is, gaat veel van de aandacht naar het interieur. De F40 Beurlys is vanbinnen heel anders dan een standard F40. Ben begonnen met het dashboard, de ventilatie-roosters verwijderd, het paneel met de zekeringen eruit gezaagd en de gleuven erin gemaakt voor de zekeringen.

Ter vergelijking heb ik er een standard dashboard bijgelegd :



In deze gleuven komen de zekeringen :



Zoals jullie op deze foto kunnen zien is ook hier nog flink wat werk aan :


Bron : caradisiac.com

En tenslotte heb ik het grote gat onder de achterkant dichtgemaakt :



Tot zover deze update, nu lekker nog wat bouwen.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Wat ik ook zie is dat er een plaat is gebruikt op het daschboard waar die zekeringen in te herberbergen. Die je nu hebt. Heeft de plaat gelijk aan het oppervlakte liggen. En zit er een kier tussen die een apart deel simuleerd. Ik zou dat nog wel even mee nemen.
 
Hey Rik,

De plaat met de gleuven waar de zekeringen inzitten komt iets naar voren te liggen, zodat ze een beetje uitsteekt t.o.v. het dashboard.
Was het dat wat je bedoelde ?

Groeten, Pascal
 
Ja idd. Het lijkt als een plaat die op het daschboard is geschroefd. En dat wat jij laat zien is deze verzonken als het ware. Wel luxer, maar jou auto is niet luxe. Maar snel.
 
Hey Rik,

Die plaat zit ook in het dashboard verzonken, de foto geeft een beetje een vertekend beeld. Ik ga de plaat een heel klein beetje laten uitsteken, zodat ze wat meer opvalt.

Tot nu toe kon ik er nog een F-40 LM van maken, maar we bouwen de Barchetta dus moet het dak eraf :







Meteen wordt duidelijk hoe zichtbaar het interieur gaat worden. Vooral aan de achterzijde moet nog flink wat aangepast worden :



Was een "akelig" klusje om het dak eraf te halen, ben blij dat ik het gedaan heb.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Nu ik deze zo op jou werkbank zie staan, vraag ik mij toch af, wat de maat is. :s
 
Bedankt voor de reacties cute

@ Modelengeneer : De F-40's op schaal 1/8 zijn net geen 58 cm lang.

@ ExSerCo : Gedurfd is het wel, maar ik droom nu al een tijdje van de F40 Barchetta, en een Pocher was de grootste die ik kon vinden B:

@ Droop : was het maar waar, dan zou het een stuk makkelijker gaan denk ik.

Groeten, Pascal
 
Het werk aan de achterklep is begonnen. Zoals op deze foto is te zien, zijn ook de deuren breder dan de standard F40 :



Dus heb ik de verbreding aan de linkerdeur aangebracht :



Naar achter toe ga ik eerst de binnekant maken, dan de zijsteunen van de achterklep en tenslotte de klep zelf :





Het is flink moeilijk om de juiste vorm erin te krijgen, het is heel veel dryfitten en vergelijken met de foto's.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Het is flink moeilijk om de juiste vorm erin te krijgen, het is heel veel dryfitten en vergelijken met de foto's.

He, he, he, maar daarom ga je toch scratschbouwen. Anders heb je geen uitdaging. Ik heb dat nu ook met mijn Ferrari. Terwijl dit toch een schip is. :|
 
Het is misschien nog een beetje te snel, maar heeft iemand tips over de gele kleur ? Ik heb een airbrush, dus maakt het type verf niet zo veel uit. Welk merk en welke kleur geel zouden jullie gebruiken ?



Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het antwoord via een andere site gekregen, het is Gialo Modena 4305 D.S. van zero-paints geworden :

ferrari-model-paints.jpg


Groeten, Pascal
 
Pascal ik zou eerst een proefje spuiten. Dit omdat ik denk dat deze verf nu toch een tikje te flets is. Die kleur van de foto is toch wel een stukje warmer. Of je moet zelf gaan mengen, een drupje rood erbij of iets dergelijks.
 
Hey Rik, de gele kleur gaat iets donkerder worden door de grijze onderlaag. Er moeten volgens de fabrikant 3 dunne lagen gespoten worden. Ik heb ook Ferrari rood besteld, dus als het niet donker genoeg is, kan ik nog altijd wat rood erbij mengen. Bedankt voor de tip :D

Vandaag is er heel goed nieuws : de F40 Barchetta heeft andere velgen dan de standard F40. Ik heb lang zitten zoeken naar die 12 spaaks BBS velgen op schaal 1/8, maar ze bestaan niet op die schaal. Na een tip van Modelengeneer ben ik te raad gegaan bij Fritsw. Voor degene die hem niet kennen, Frits bouwt prachtige modellen van treinen en is nu bezig met een baggermolen : Modelbrouwers.nl modelbouw :: Baggermolen Weser uit styreen. Ik heb Frits de maten gegeven, en hij heeft met zijn freesmachine nieuwe velgenharten gemaakt. Het was even spannend, maar ze passen perfect.
Ontzettend bedankt Frits, de velgen zijn echt fantastisch

Jullie zijn nu waarschijnlijk heel benieuwd naar de foto's, dus hier zijn ze :

Dit is de originele Pocher velg :



Het velghart, gemaakt door Frits :



En dan, het velghart in de velg :





De velg moet nog wat aangepast worden, aan de achterkant moet die ster er nog uit, maar jullie kunnen heel goed zien dat de velgen er exact uitzien als de 1/1 F40 Barchetta.
Nog is het nog te hopen dat de rest van de auto er ook gaat uitzien als de 1/1.

Nogmaals heel fel bedankt Frits, hiermee gaat mijn project een serieuze stap vooruit.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik de achterklep van voor naar achter wil gaan maken, ben ik begonnen met de achterwand van de cockpit. Bij het Pocher model loopt deze in het midden een flink stuk naar binnen , bij de Barchetta is deze recht. Moeilijk te zien op deze foto :



Dus heb ik dat stuk eruit gezaagd en vervangen door een recht stuk, zodat ik hierop de 2 "bulten" die achter de stoelen zitten kan maken :







Aan de achterkant heb ik enkele verstevigingen aangebracht :



Volgende stap : het maken van de achterwand met de 2 "bulten", maar dat zal helaas pas vrijdag gaan zijn.

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan