Hoofdsponsor

1/32 Heinkel 111 H6 [DONE]

Lucske

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
990
We zijn dus een nieuw projectje gestart,

Met deze doe ik mee aan een groepsbouw op het Nederlandse forum maar zal de vorderingen ook hier posten.
Veel valt er nog niet over te vertellen.

Een paar fototjes dan maar.

Boxart.
jprFu5.jpg
Een berg plastic......
cQrWp7.jpg
De goodies.

Er is natuurlijk al wat geplakkerd ook.
naTBh8.jpg

Dat is het voorlopig.

Grtz.

Luc 8)
 
Veel plezier,ga ik proberen te volgen

Mark
 
Luc, het doet me veel deugd dat je met deze grote kit gaat beginnen. Ik heb deze ook op de plank liggen en dat moet mijn 'magnum opus' worden met enorm veel werk en research. Zie ook mijn sig hiernaast ;)

Het zou kunnen dat het volgen van je topic weer de kriebels geeft om eraan verder te gaan... maar met mijn eigen Heinkel moet ik nog gaan uitzoeken hoe ik bepaalde onderdelen het beste kan (laten) maken met een CNC-machine.

Heb je ergens een vraag over, of wil je foto's of iets dergelijks, wat dit vliegtuig of de kit betreft, dan sta ik altijd voor je klaar. Ik heb de werkplaatshandboeken en vlieghandleidingen van dit toestel in huis, vergezeld van een paar boeken en persoonlijke foto's die ik in Londen heb gemaakt van alle kanten van het vliegtuig... laat maar weten wanneer je iets nodig hebt.

Ik zal je niet vermoeien met alle verbeterpunten van de kit, maar wil je toch in overweging geven om de pootjes van het klapstoeltje van de navigator (die overigens ook de bommenwerpinstallatie bediende) te verlengen. Die zijn belachelijk kort en zien er niet uit. Iets anders wat totaal niet klopt, zijn de bommenrekken, maar gelukkig zie je daar niet veel van als de kit eenmaal in elkaar steekt. Vooral niet als je de schuifdeuren van cockpit richting bommenruimte dicht laat. De crew haalde die er veelal uit om eenvoudige doorgang mogelijk te maken, maar als je de Eduard-bommenrekkenset niet hebt kun je de deurtjes beter dicht laten. Overigens raad ik je af om die Eduard-set te kopen. Hij is te duur en klopt niet (hoewel een flinke verbetering t.o.v. de Revell-exemplaren). Als je wilt kan ik je de juiste maten doorgeven, dan zou je de bommentrekken zelf kunnen maken van messingplaat en een punch&die-set (als je een gietijzeren set hebt ten minste, de aluminium punch&die-sets kunnen het messing niet aan).

Ok ik kan hier nog wel een uur blijven doorratelen, want dit vliegtuig is mijn grote passie... maar laten we het erop houden dat jij gewoon je vragen stelt als je vragen hebt en ik zal proberen me in te houden bij het geven van ongevraagde info. :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Ok nog twee dingen: het stuur staat verkeerd t.o.v. de pilotenstoel. Als je het goed wilt doen, is het een kwestie van verlengen van de horizontale cilinder waar het stuur aan vast zit (uit mijn hoofd... zou kunnen dat ik het uiteindelijk anders heb moeten oplossen; wil je het definitief weten dan hoor ik het wel en zoek ik het op).

Ander ding: de vijf aan elkaar gegoten 'houten' plankjes die dienen als ondergrond voor de copiloot c.q. navigator c.q. bommenmachinebediende c.q. schutter van het voorste machinegeweer (in de neus), kunnen ook worden weggelaten. Dat scheelt schilderwerk en zo wordt de bommenwerpinstallatie veel beter zichtbaar (immers, het licht valt er dan op).

Standaard was die ligplank weg. Alleen in een gevechtssituatie werd hij tevoorschijn getoverd.
 
Deze ga ik met plezier volgen Lucske, laat u volledig gaan ;)
 
Groot en indrukwekkend. Heb deze reeds op de wedstrijdtafels gezien en neemt verdomd veel plaats in.
 
Thx Boys,


Ander ding: de vijf aan elkaar gegoten 'houten' plankjes die dienen als ondergrond voor de copiloot c.q. navigator c.q. bommenmachinebediende c.q. schutter van het voorste machinegeweer (in de neus), kunnen ook worden weggelaten. Dat scheelt schilderwerk en zo wordt de bommenwerpinstallatie veel beter zichtbaar (immers, het licht valt er dan op).

Standaard was die ligplank weg. Alleen in een gevechtssituatie werd hij tevoorschijn getoverd.

Roy,

Dikke merci voor de info, dat van die 'plankjes' ga ik eens bekijken maar de rest is voor mij een beetje een brug te ver:wub:
Ik bouw meestal direct OOB en natuurlijk zien de specialisten dan de mankementen maar daar kan ik mee leven;)

Wel een eerste vraagje,

Ik moet zeker andere decals bestellen want hij moet uit de periode van de 'Battle of Britain' komen.
De decals in de doos zijn van de periode 1942.

Weet jij misschien een site waar we die kunnen bestellen?

Grtz.

Luc8)
 
Je zou kunnen proberen bij Aviation Mega Store bij Schiphol.

Ze hebben er deze, ook hier te zien.

De Battle of Britain duurde volgens Wikipedia van 10 juli 1940 tot en met 31 oktober 1940. In de Kagero-set zitten drie setjes decals, eentje van september 1939, een ander van eind 1939 en het laatste van 10 mei 1940. Ze zijn bedoeld voor 111 P's (ik heb zelf een P2-kit, maar die wordt omgebouwd naar een P3) en feitelijk hebben ze niet meegedaan aan de Battle of Britain maar ze zijn wel tijdsgetrouw (zij het dat ze dus niet bij 111H's horen maar bij 111P's). Je zou ze dus kunnen gebruiken als 'what if'. De decals zijn van uitstekende kwaliteit.

Ik heb foto's gemaakt van de verhaaltjes (copyrights bij Kagero, ik ga er vanuit dat ze wat reclame niet erg vinden):

16748121790_22f5b464e5_b.jpg

16749351709_de8d197d79_b.jpg

Verder zie ik online een set van Eaglecals, maar die heb ik zelf niet. Ook 1/32; het beste kun je zelf even kijken of er Battle of Britain-decals bij zitten:

http://www.ebay.com/itm/EagleCals-Decals-1-32-HEINKEL-He-111H-German-WWII-Bomber-/131427535677

Als ik zo'n velletje decals zou produceren voor een 111H, zou ik er zeker een Battle of Britain-versie bij maken omdat er nu eenmaal veel vraag naar zal zijn. Maar een beetje research zal je zekerheid kunnen geven.
 
O trouwens ik zie dat je de 'self adhesive' photo etch set van Eduard hebt. Het beste kun je die voorzichtig van 'kleefsel' ontdoen en gewoon vastlijmen. Het is goed bedoeld van Eduard, maar de kleefkracht is gering en bijv. het stoppenkastje achter de pilotenstoel ging bij die van mij na een maand scheef hangen. Dat wil je dus echt niet als de cockpit gesloten is en je er niet meer bij kunt...

Het zijn min of meer stickers en het gewicht van het metaal is te groot om die 'stickers' eeuwig stevig te kunnen laten hangen.

De te gebruiken lijm is idealiter gator glue of een dergelijke lijm, of secondenlijm (bijv. in gelvorm) als je voldoende lef en een vaste hand hebt.
 
Roy,

Nogmaals bedankt voor de info.

Ik heb zelf ook een beetje onderzoek gedaan en er zijn op het net niet echt specifieke BOB decals te vinden voor de Heinkel:$
Nu heb ik op het plan eens gekeken en een van de versies is van KG26 en die eenheid zou ook in de BOB gevlogen hebben.
Dus als ik echt niets specifiek vind dan gaan die erop.

Wat de PE betreft heb je helemaal gelijk, ik heb reeds eerder eens met zo een setje gewerkt en de lijm is zeker niet voldoende.

Grtz.

Luc8)
 
Het gaat vooruit.....maar langzaam :$

Een reisje naar Amerika, de dagen die langer worden, dus meer buiten en minder tijd om te brouwen :8
toch wat vooruitgang geboekt dus een paar foto's.

Een beetje interieur.
Ww9AOC.jpg
Pitje,
psywx9.jpg
Zs8N8q.jpg
eVNdtp.jpg

nog niet veel maar we komen er wel ;)

Grtz.

Luc 8)
 
Schitterend vliegtuig zo te zien een mooi gevulde bouwdoos ook nog,het interieur vind ik echt top gedaan weet niet waarom maar vind ik echt zo belangrijk en mooi om naar te kijken komen er nog extra toevoegingen ivb leidingen aan de binnenzijde van de romp 😉
 
Ja knap begonnen !

ik volg natuurlijk
aangezien ik deze ook heb liggen met zowat veruit alle mogelijke updates
behalve metal struts, en bij deze ook een tip misschien, want ik weet niet hoe zwaar dit beest word eens klaar
maar denk dat het wel eens zou kunnen dat die plastic struts gaan buigen na een tijdje,

Ga mij die zelf ook nog proberen aanschaffen.
 
Thanks,

Amai Roy, dat is wel een hele waslijst:8
Ik heb enkel een setje riemen en wat PE voor de cockpit bijgekocht.
Er komen niet veel extra's bij want ik heb het meer voor jachtvliegtuigen eigenlijk :wub:

Maar dat wil niet zeggen dat we hier ons best niet gaan doen hoor;)

Grtz.

Luc8)
 
Nog wat vooruitgang geboekt,

Pasvorm van de motor gondels is niet bijster goed dus daar is nog wat werk aan.
QTTklo.jpg
wf1mcf.jpg
GRMyB0.jpg
YiNUsc.jpg

Pasvorm van de vleugels quasi perfect.
Het wordt nu wel een grote jongen :D
fSr2Wb.jpg
IvFfBM.jpg

Grtz.

Luc 8)
 
Ziet er goed uit , ik ken nog iemand die met hart en ziel aan zo eentje bezig is ;)
Knap en groot amaai
grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan