Hoofdsponsor

1/35 Abandoned Apocalyptic Battlestation. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Naast de andere diorama's ben ik er nog één gestart, kwestie van aan het bouwen te blijven als er een diorama wat moeilijker verloopt. Zo blijft de goesting toch aanwezig en zal het beter gaan om de moeilijkere momenten te overbruggen en uiteindelijk af te werken.

Het gaat om een verlaten gevechtspost die na jaren nog niet opgeruimd is, de focus ligt dus meer op verf- en verweringstechnieken en niet zozeer op het bouwen zelf aangezien er geen rollend materiaal of andere grote stukken zullen te zien zijn. Enkel de dozen die jullie op de foto kunnen zien en alles komt op het kader die onder de dozen ligt.

attachment.jpg
 
Allé, dat zal een specialleke worden, ik ben benieuwd ;)
 
knap project
dat is nu eens iets dat ik zelf ook zou bouwen :)
 
Das toch eentje om naar uit te zien zo eens een andere benadering..veel succes!!

Grtz yves,
 
Beste volgers,

De muur heeft een eerste laagje verf gekregen. Niet al te dekkend om wat kleurverschillen te krijgen. Gaandeweg zullen de laagjes opgebouwd worden tot er een bevredigend resultaat bereikt is.

attachment.jpg
 
Kan de naam nog veranderen naar "Abandoned Apocalyptic Battlestation"? Dan heb ik meer vrijheid om m'n fantasie los te laten op dit diorama.
 
Succes, je bent begonnen! Volgen we vol spanning mee ;)
 
Muurtje schilderen en de flash van zandzakjes vijlen. Dat laatste buiten in het zonnetje.

attachment.jpg

Het begint al een beetje op een oude muur te lijken, nog hier en daar wat bijwerken en wat verweren maar eerst een laag vernis om de huidige kleuren te beschermen.
 
De mal in papier om de zandzakjes in de juiste bocht te kunnen leggen. Kwestie van juist uit te komen op het einde.

attachment.jpg
 
De zandzakjes in de juiste bocht, nu laten drogen en morgen bijkleuren.

attachment.jpg
 
Alain, als je de steentjes allemaal individueel een filter geeft, steeds een iets andere kleur, dan zul je een heel realistisch effect krijgen. Bakstenen hebben allemaal een iets andere kleur.
 
Roy: je hebt gelijk en het zal gebeuren ook. Niet vandaag maar elke avond een beetje.

Ondertussen wat kleine rommel gemaakt om achter het muurtje te zetten.

attachment.jpg
 
Dankjewel beste volgers.

Op aanraden van Roy beetje aan het kleuren geweest op de steentjes. Misschien nog wat meer kleuren of denken jullie dat het zo goed is? Vanavond doe ik de tweede kant van de muur.

attachment.jpg
 
Nou ik bedoel eigenlijk dat elke steen een iets andere kleur heeft, dus bijna niet zichtbaar. En met een filter, niet met enigszins verdunde verf.

Dus je maakt een filter met bijv. 90% verdunning van een normale verf, en gaat dan willekeurig een aantal van die steentjes kleuren. Daarna maak je een ander filter en kleur je andere steentjes. Et cetera et cetera en zo ga je verder totdat je bijna alle steentjes hebt gehad. Zo krijg je een heel realistisch beeld.

De stenen die jij hebt geschilderd hebben een veel feller kleurverschil dan hoe ik het bedoelde te adviseren.
 
Als daar nog een filter over aangebracht wordt, zullen de kleuren ook al iets meer naar elkaar toe komen ;)
Ziet er niet zo slecht uit hoor (vind ik hé :8 )
 
Dat ben ik met Xavier eens. Dit is een mooie basis voor wat ik bedoelde.
 
Net een laag verdunde olive drab op de muur gedaan met de bedoeling om opnieuw te beginnen en de muur meer naar de groene kant te laten gaan. De kleuren waren inderdaad een beetje te fel. Resultaat ziet er momenteel veelbelovend uit, de onderliggende kleuren komen er door maar niet zo fel meer. Nu afwachten wat het zal doen bij het opdrogen en morgenochtend verwacht ik een foto te kunnen plaatsen van het gedroogde geheel. Misschien is opnieuw beginnen niet meer nodig met die laag olive drab.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan