Hoofdsponsor

1/24 Opel Blitz Tankwagen. [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

Debart

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
5.803
Opel Blitz Tankwagen
Ik ga nu de Opel Blitz Tankwagen maken ondertussen kan de lancia in de ovenreiniger
Omschrijving van de Opel Blitz Tankwagen.
In de dertiger en veertiger jaren werd het duidelijk dat er behoefte was aan mobiele brandweereenheden. Ons type TFL 15 is gebaseerd op het 3-ton Opel Blitz chassis en werd voor diverse bedrijven gebouwd; sommige uitvoeringen hadden 4-wiel aandrijving. De inhoud van de watertank is 2500 liter en de pompcapaciteit 1500 liter per minuut. Enkele van deze voertuigen, die allemaal voor 1939 gebouwd zijn, worden nog steeds gebruikt; meestal echter zijn er dan wijzingen aangebracht.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Altijd mooi model gevonden. Met de nodige subtiele wheathering gaat dat zeker goed komen.
Veel succes.
 
Zoals Erwin vermeld zeer mooi wagen Bart verder wens ik u nog veel bouw
 
Succes met deze mooie brandweerwagen, ik ga regelmatig je topic bezoeken, dat staat vast ;)
 
Hier nog een volger, zoals elders al gemeld.. :)
 
Ik wil deze niet recht uit de doos maken maar vanalles zelf uit scratsen, de krupp titan van roy heb ik een mooi voorbeeld van, moet zelf nog veel zoeken op het internet.

Bedankt voor de leuke reactie's.
 
het cassis in de primer gespoten en moter en enkele onderdelen, ik ga aan de moter bougiekabels maken en kijk even wat ik er nog meer aan kan doen.

attachment.php
 
Leuk dat je meer details wil weergeven heeft altijd een meerwaarde en Bart als je technisch aan iets twijfelt vraag het gerust ik zal PROBEREN u te helpen met uitleg
Marc
 
Dat ziet er al goed uit, ga zo door aan deze prachtige vrachtwagen.
 
Bedankt mannen, marc top als ik er niet uit kom om hulp kan vragen.;)
 
Ja Bart je gaat er voor zeg amai,ik volg deze met plezier en wens je veel bouwgenot en suc6 toe man ;)
 
DAT is een mooie truck Bart ! en met eigen inbreng wordt-ie alleen maar mooier...:8

ik wens u stapels bouwgenoegen...kom zéker vaker kijken super_zps0681fd38.gif
 
Ik heb dit ook altijd al een leuk model gevonden.
 
Hoi Bert, het is een leuk model om te maken.

Ondertussen heb ik de cassis zwart gespoten en de veren met een penseeltje ijzerkleur geschilderd.

attachment.php


De motor heb ik gespoten.

attachment.php


Ik heb gaatjes geboort waar de bougiekabels moeten komen.

attachment.php


Met wijerdraad maak ik de kabels en de dppen maak ik van oranje huid van een elektrodraad.

attachment.php
 
Gewoon ter info: Details van dit voertuig (foto's en tekeningen) zijn terug te vinden in de uitgave van WWP n°1 "Opel Blitz in detail", ISSN 1211-0671.
Als ik goed gelezen heb zou deze versie de 4x4 zijn met een iets korter chassis dan de 4x2. Kan je eens nakijken of de versie in de kit een 4x4 is met twee differentiëlen?
 
hoi erwin,

het is een vrachtwagen met dubbellucht achter, 1 differentiël, bedankt voor de info.
 
ben bezig met de bougiekabels, alvast een foto van 1 bougiekabel, zit er los in nog.

attachment.php
 
de bougie kabels zitten aan de moter en een kabel aan dat ding dat boven moet zitten en gaatjes geboord in de verdeelkap om straks de kabels in te doen.

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan