Hoofdsponsor

1/24 Opel Blitz Tankwagen. [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
deze voorbeeld heb ik gevonden.

http://m.forocoches.com/foro/showthread.php?t=1432148

ik sta ook te denken om de deuren open te laten gaan, boven een voorbeeld wat ik bedoel met 2 x scharnieren aan 1 kant van de motorkap.

attachment.php
 
Bart ga je de motorkap op deze manier laten functioneren om te openen dan ben ik k benieuwd hoe je dit juist ga aanpakken,ik volg over je schouders. ..
 
Aber heeft PE scharnieren op 1/35 maar dat zal op jou model natuurlijk niet passen.
 
Vandaag met het uitsnijden van de motorkap begonnen, heb ik met naaigaren gedaan, ideaal blijft mooi recht en is een dunne snijgleuf.

rode lijn moet ik snijden.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Mooi chassis Bart
Vanaf nu gaan de grote werken van start... ;)
 
Hey Bart dat ziet er weeral niet slecht uit , integendeel ik vind het heel knap zelfs
grt Marc
 
hoi beyond en marc, bedankt voor de leuke reactie's, ik ben er zelf ook niet ontevreden over, ik ga ook met roest werken en wil hem verweren of oud laten lijken en daarom wacht ik met de opel even tot de ledendag, voor mij is het nieuw verweren endergelijke en heb spullen voor besteld dat ik op de ledendag heb.
 
Het ziet er goed uit Bart, altijd imposant zo'n onderstel van een vrachtwagen op z'n wielen.
 
Sjieke vorderingen Bart en die motorkap..fraai gedaan,nog veel succes met het vervolg waar ik zeker naar uitkijk!

grtz yves,
 
Mooi werk. Heerlijk om een vrachtwagen te bouwen.

Wat is dat van dat naaigaren? Ben niet goed mee hoe en wat.
 
hoi Roy, Yves en MrArtex,

Bedankt voor de reactie's, het gaat goed, naaigaren van de vrouw MrArtex en het is gewoon op en neer gaan en niet te hard duwen aan de garen, zal veel breken de naaigaren maar snijt dun en recht.

attachment.jpg
 
Wist ik ook niet Bart...met naaigeren snijden, is zeker geslaagd. Zo heb je waarschijnlijk ook niet veel braampjes aan de zaagkant met deze methode.
Ook het motorblok zit goed op z'n plaats nu ,op naar de bodywerken nu :)
 
Goed om te weten, deze tip is opgeslagen op m'n mentale harde schijf.

Dit project blijf ik volgen.
 
hey Bart,ik had je verslag is bekeken en het ziet er al goed uit.Ik had ook gezien dat je de motorkappen open wou maken en ik
heb dit gedaan bij een vorige build met koperstaafjes van verschillende diktes.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

khoop dat je er wat aan hebt.

veel succes,

Yannick
 
bedankt voor de leuke reactie's en goed tip van de scharnieren Yannick.
 
De motorkap en de deuren zijn uitgesneden.

attachment.php


met dit wil ik de scharnieren maken.

attachment.php
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan