Hoofdsponsor

1/48 F-8E Crusader(FN) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Gliderstef.
Ik ben nog eens aan het lezen geweest in verschillende boeken.
En overal spreken ze van hydrolics dus oliedruk en al de leidingen die ik gezien heb (westerse bakken)
zijn deze wit geschilderd.
Dus het kan zijn dat het met burger toestellen anders is:s:s op den duur ga ik het zelf niet meer weten.

Mark
 
heb hier een link

747 main Photos: Boeing 747-412F/SCD Aircraft Pictures | Airliners.net

bijna alle gear is zo , overgaand in oranje tubing om te kunnen buigen of zwart of blauw meer kleuren ben ik niet echt tegen gekomen .

zelfs de beugels zijn zilver en toch weer niet op de crusader ??? dat zal het verschil mischien zijn militair of burger maar waarom dat is weet ik nu niet.

greetz stef
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik niet echt verder kan met men Turkse viper hier wat verder gebouwd.
Er moeten nog enkele zaken worden bijgewerkt,de canopy is reeds afgeplakt.
Eens alles bijgewerkt kan deze de spuithangar binnen om een nieuw jasje te ontvangen.
Dit is de tussenstand op dit moment.
1_DSC_9918.jpg
1_DSC_9919.jpg
1_DSC_9920.jpg
Soory voor de rommel zichtbaar op de foto ^^

Mark
 
En weer een stapje verder.
Hij heeft al verf ontvangen maar hij wordt terug overspoten.
Nu ga ik de preshading aanbrengen.
Ik hoor jullie al denken tot hier :k
De reden dat hij nu al gespoten is omdat ik de verf zelf moest mengen en nu ik de juiste verhouding gevonden heb kan ik beginnen met het echte werk natuurlijk.
Maar daar komen later de fotos van natuurlijk.
Op de moment ligt hij er zo bij.
1_DSC_9924.jpg
Ik heb nog een paar foutjes gezien die ik nu nog aan het bijwerken ben voor de eind laag er op komt natuurlijk.

Als er nog mensen zijn die zo een ombouw willen doen zou ik zeggen denk er eerst rustig over na voor je begint.
Nu eens hij dicht is komen er enkele gebreken boven die ik liever niet gezien zou hebben maar kan daar niets meer aan veranderen anders had ik dat wel gedaan natuurlijk.
Als je het niet weet denk ik niet dat je het echt gaat zien(hoop ik toch)^^

Mark
 
Hey Mark,

Is het dus een test-laag, om te kijken of de kleur goed is ? Ziet er prima uit hoor cute

Groeten, wet sellery
 
Ja hoor, je bent terug goed opweg om er iets mooi van te maken.
Het is een mooi project zo'n ombouw, dat wel.
Ik vind het altijd de moeite waard als er iemand zelf een ombouw van een toestel of boot of whatever doet.
Maar waarom heb je deze verf op uw vliegtuig zelf gespoten en niet op een afval stukje???
Zal het niet moeilijker zijn om de pré shading tot zen recht te doen komen??
Hij heeft al verf ontvangen maar hij wordt terug overspoten.
Terug overspoten, is dan met een lichtere kleur eerst, zie ik dit goed, en dan de pré shading.
Nu in alle geval nog veel sucses met je mooie project.

Ik blijf dit project natuurlijk volgen cute
 
Hé Dirk,
hij wordt terug overspoten in dezelfde kleur maar als ik nu de preshading doe kan ik daarna gewoon nevelen en kan ik de panelen lichter laten tonen door het contrast met de lijnen.
De reden dat hij helemaal gespoten is heeft ook te maken dat er bepaalde delen iets lichter van kleur waren aangezien ik de juiste verhouding aan het zoeken was.
Nu dat alles in één dezelfde kleur is gaat de volgende laag er ook niet al te dik opliggen om volledig dekkend zijn.

En bedankt het is inderdaad leuk zo een ombouw project.
Er staat nog een project of drie op stapel met redelijk wat ombouw maar later meer daar over.

Mark
 
Ik heb vandaag maar de helft gedaan van wat ik gedacht had te doen.
Ik heb enkel de preshading kunnen aanbrengen.
Zo ligt hij er op de moment bij.
1_DSC_9928.jpg

1_DSC_9926.jpg
Vervolgens heb ik de kleuren gemeng om hem in het grijs te spuiten.
Toen begon men airbrush een beetje raar te doen er zat wat vuil in denk ik.
Dus de verf cup terug leeg gemaakt(maar blijft steeds wat achter)
Probeer ik het euvel op te lossen druk ik op de hendel voor te spuiten en inplaats dat de verf er langs voor uitkomt spuit het langs de cup omhoog.
Met als gevolg dat ik dit in men aangezicht heb gekregen en een deel in men oog(wat verdomd zeer doet)
Dadelijk alles laten vallen en de vrouw geroepen en snel naar de douche om men oog uit te spoelen.
Na 10 min spoelen zijn we vertrokken naar de spoed voor de volgende zorgen.
Daar hebben ze men oog verder verzorgd en gecontroleerd.

Alles is in orde wat een pak van men hart is natuurlijk.
Een stom ongelukje wat wel enorme gevolgen zou kunnen gehad hebben>(>(
(toch een gevaarlijke hobby??????)

Dus de volgende kleur zal even op zich laten wachten.

Mark
 
Dat is dan weer veel minder leuk nieuws, ik wist niet dat airbruschen zo'n gevaarlijke hobby was, dus de volgende keer opetten mensen, zeker met de syntetische verven.

Veel sucses met uw ogen mark, verzorg ze goed je hebt er maar 2 en als je deze niet meer hebt is het over en uit met de hobby.
We zien wel wanneer het project verder gaat.

Sterkte en veel beterschap
 
Dat is idd erg drastisch. En ik heb eens een ongelukje gezien met accuzuur in de werkplaats. Een nieuwe accu was gevuld. Had de monteur de doppen er opgedaan en die ontluchtingsdopjes niet verwijderd, als klap op de vuurpijl ook nog de accu op de lader aangesloten. (Nieuwe monteur in zijn stage) Wij moesten vanaf die tijd een fietsbril op met vullen. Deze zijn goed bestand tegen dit soort zaken en je hebt een glashelder zicht. Die racefietsers gebruiken altijd een bril ivm vliegjes. Zo werk ik dus thuis ook vaak. Zelfs met de dremel etc. Je weet maar nooit. Die brillen zijn ong. een 30 euro voor een goede met verwisselbare glazen. Daar zitten dan ook heldere glazen bij. En die voor de zon hoef je niet te gebruiken. Dan sluit zo´n bril vaak ook nog goed af om je gezicht, dit ivm terugslaande wind. Daar gaan je ogen tijdens het fietsen van tranen. En dus ook weer handig voor het hobby-en. Ik denk dat dit voor veel mensen een optie is om schade aan de ogen te voorkomen. Ik zal er eens een plaatje van maken als daar behoefte aan is.

Verder iig beterschap en rustig aan met licht enzo. Dat kan best lastig zijn. Niet te veel je ogen inspannen dus. Heb je oogdruppels gekregen?
 
Ik heb de nodige medicatie mee gekregen.
Als ik met een dremel werk gebruik ik ook een bril maar je verwacht niet dat zoiets gaat gebeuren als je met je airbrush bezig bent natuurlijk.

Mark
 
Hey Mark,

ik denk dat we allemaal wel al iets stoems hebben voorgehad...is altijd even schrikken. Blij dat het goed afgelopen is.

On topic : ziet er een schitterend beestje uit. Om eerlijk te zijn, de 'fout' waar je over meldt zie ik niet direct...tip ?
 
Hier is een tip.
De neus sectie.

Mark
 
Ik heb vandaag de airbrush ter hand genomen en het grijs gespoten.
Deze keer geen problemen ondervonden.
Maar ik denk wel dat ik hier en daar nog een beetje zal moeten bijspuiten vindt sommige pannel lines iets te zwart.
Of tenzij jullie er anders over denken natuurlijk.
Het resultaat op de moment.
1_DSC_0012.jpg
1_DSC_0013.jpg
1_DSC_0016.jpg
Nu moet ik nog enkel verf halen om het achterste gedeelte van de romp te spuiten.
De neus en het bovenste deel van de staart moet ik nog zwart spuiten.

Mark
 
Ik vind het er wel leuk uitzien zo hoor, die panel lines kun je nog meer accentueren als je wil, maar dit is elk zijn eigen wil en smaak natuurlijk, ik vind het mooi als je die panel lines goed ziet.
 
Hey Mark,

je tip helpt neit veel...mij valt er op deze foto's niks op aan de neus. Naar preshading toe, mss dat een wash nog wel zal helpen om alles te blenden. Voor mij lijkt dit goed te zijn, zij het wat aan de 'harde' kant.

Maar zoals Dirk opmerkt, dit is eeng eval van persoonlijke smaak.
 
dat ziet er al goed uit! Maar zoals je zegt is op sommige plaatsen het zwart wat "hard" maar met een beetje bijspuiten of een was komt dit cker goed! :k
 
Het zit hem aan de canopy.
Ik heb daarnet nog eens gekeken naar men model en ik ga kijken of ik hem morgen kan herspuiten.
Ik ben niet tevreden over de kleur deze zou meer blauw mogen bevatten.
Dus helemaal opnieuw beginnen.
Morgen eerste werk terug preshading aan brengen en kijken of ik nog verf kan gaan halen.
Anders zal het voor volgende week worden vrees ik.

Mark
 
Hoi Mark,

Mooi gespoten hoor maar persoonlijk zou ik over het gehele toestel nog eens een fijne spuitnevel leggen. :k

De kleur vind ik nu wél goed hoor. Ga je dit nu werkelijk herspuiten?





Droop
 
@ Droop
Ik ga het morgen eens bekijken met daglicht voor te zien wat het dan geeft.
Zal dan een beslissing nemen en zoals je al aangaf heb ik daarstraks nog een fijne nevel er over gedaan.
Zal er morgen fotos van nemen en ze plaatsen.

De kleur is het enige dat me een beetje dwars zit.
Hier een foto van de echte.
1_F-8E_20dernier_20catapultage_201.jpg
Ik persoonlijk vindt dat deze iets meer blauw bevat dan dat ik gespoten heb.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan