Hoofdsponsor

1/9 Royal flying corps WWI [DONE]

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.302
Schaal 1/9 en nu nog even een beslissing maken of ik hem in olieverf of Acryl zal doen.

DSC_0854.jpg

DSC_0857.jpg
 
Eerlijk gezegd Jan bijde, het blijft nog steeds een gevecht met Acryl hahaha dus met olieverf zal het niet veel anders zijn ;)
 
Prachtige kop en bontkraag, zal weeral een weldaad voor het oog worden.
 
Ron, probeer de grondlaag met Acryl en de afwerking met olieverf.

vooral voor de fijne overgangen in het gezicht en lederen jas vereenvoudigd dit je werk, en je heb maar heel weinig olieverf nodig wat de droging ten voordele komt.
Veel top schilders gebruiken deze techniek voor grotere figuren.

Grtx Jan
 
Eindelijk staat de buste in zijn basis kleuren in de hoop dat hij volgende week een lik verf krijg :)
Die lelijkerd die ernaast staat is een opwarmertje voor de werken met de olieverf, ik heb dit al in geen 20 jaar meer gedaan en zoveel figuren schilder ik nu ook weer niet om dat kleine beetje ervaring vast te houden.

DSC_0870.jpg

DSC_0871.png
 
Alvast succes Ron, ik heb vertrouwen in jou kunnen !
 
De eerste shadows en highlights zitten erop :)

DSC_0905.jpg
 
Gezicht is al zeer mooi aan het worden, zie uit naar de volgende vooruitgang ;)
 
Bedankt mannen.
Vandaag weer even verder gegaan en ben bang dat ik het koppie een beetje om zeep heb geholpen dus morgen nog maar een met een frisse blik even kijken of er nog wat te redden valt.
 
Gelukkig was de fout goed te herstellen met wat highlights :)

Ik vind het koppie redelijk af, uiteraard moet zijn snor nog verder bewerkt worden en als alles een beetje goed gedroogd is nog wat fijne schaduwlijnen aan brenegen.

DSC_0912.jpg
 
Weer een stapje verder met George :)
Zijn helm wat meer opgelicht met een bruine tint en zijn jas afgemaakt op zijn bontkraag en kleine details na.

DSC_0948.jpg

En nu pas zie ik nog een naad lopend die niet goed is dicht gezet ondanks dat ik er wel een paar keer naar gekeken had voordat ik begon met schilderen :oops: verdikkeme.
DSC_0947.jpg
 
Al prachtig geverfd Ron,die pels in de jas komt er ook mooi uit..om maar te zwijgen van het gezicht..mooi!

Grtz yves,
 
Bedankt Yves het gaat er weer een beetje op lijken na jaren de figuren met rust te hebben gelatten, de vogende buste weer wat beter hoop ik :)
 
Dit ziet er inderdaad al zeer mooi uit ;)
Lederen jas komt goed over...
 
Mooi schilderwerk Ron de lederen jas vind ik zeer goed geslaagd ook de pels op de vest komt zeer geloofwaardig over...
 
Thnks mannen :)

Danny de pels moet nog geschilderd worden, ik ben zo`n rare kwast dat ik echt in gedeeltes werkt dus eerst het ene deel af en dan pas aan het volgende deel beginnen :laugh:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan