Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw 1/16 Obersturmbannführer Joachim Peiper [DONE]

Wow, hier had ik na een bepaald moment helemaal geen updates meer van gevolgd maar wat een vooruitgang heb ik gemist zeg! Die eerste foto van het gezicht, geweldig :)

Vervolgens ben je met rasse schreden vooruitgegaan, je ziet het figuur en alle kleren tot leven komen, wat een heel andere sfeer geeft dan de andere bouwverslagen die ik tot nu toe heb gezien. En dan tegelijkertijd nog even een dio'tje erbij... wat een talent hebben we hier op het forum zeg. Het een project is nog mooier dan het ander!

De vleestinten zijn realistisch, de schaduwen zichtbaar als je erop let maar zeker niet over the top, de kleren goed gelukt en strak mat, de helm heeft wat schildertechnische uitdagingen zie ik maar alles zit er overtuigend op... de attributen zoals sigaret en kaart prachtig. Echt heel erg geslaagd.

Hoe heb je eigenlijk de landkaart gemaakt en dan vooral de lijntjes die erop staan??

De vorst in de grond is naar mijn idee prima gelukt en is geloofwaardig.

En als ik dan de eindfoto's bekijk, kan ik alleen maar constateren dat jouw figuur -naar mijn mening- menig ander figuur van andere modelbouwers, waar ze misschien weken of maanden mee bezig zijn geweest, in kwaliteit en realisme overtreft.
 
@Debart en DAMNbelgium, ook bedankt voor de lovende woorden.

@Roy, maak het niet te gek hé man. Ik zou er nog verlegen worden, maar dank je.:laugh: Want voor mij was het echt een tripje 'down notknow lane' en ik kan je zeggen dat ik veel heb geleerd tijdens het weekend. Maar vooral heb ik veel plezier gehad met die vrolijke bende hier! Vooraf had ik trouwens als voorbereiding wel een aantal filmpjes bekeken van 'Michigan toy soldier company' hoe je gezichten kunt schilderen. Dit heb ik dan proberen na te doen, vleestinten, lichte baard, haar en natuurlijk de ogen. Dus gedeelde credits met 'Mich Toyco'.

De landkaart was een onderdeel van het bouwplan zoals je kunt zien op foto 3 (dacht ik:unsure:) van de kitpresentatie op zich. Echter was deze zo maagdelijk wit dat dit niet natuurlijk overkomt. Dus heb ik deze bewerkt met...gewoon thee, dit geeft die oude look als je dit bedoelt. Ook niet van mezelf, maar ergens op een forum of magazine gelezen. Dat weet ik niet meer.:wub:

Ik had trouwens hetzelfde probleem als jij, de updates waren op den duur niet meer te volgen. Had ik nu wel of niet.......?;)
 
Zeer mooi resultaat swa en schitterend geschilderd en de vorst komt zeer geloofwaardig over...
 
Ah hij was al zo meegeleverd... nou ja dan nog, ik vind dat de theebehandeling zeker een stuk realisme heeft gegeven.

Verder blijf ik volledig bij wat ik heb gezegd, je hebt een kunststukje afgeleverd.
 
Bijna over het hoofd gezien, maar bedankt hé matekes.
 
Beste Swa eerst mijn felicitaties over dit knappe werk dat je hier laat zien , aan zoiets moet ik niet beginnen zelfs niet aan denken
zelf ben ik niet zo een fan van zulke bouwwerkjes maar dat weerhoud mij toch niet om er vol verwondering naar te kijken
Knap gedaan ik meen het
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan