Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw 1/72 Arado ar 196 A-2 [DONE]

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Zo het nieuwe slachtoffer is binnen en nu stop ik ermee want vind mezelf onderhand knap vervelend worden met telkens een ander model aan te komen.


Deze heb ik mee laten komen bij een 2e hands dealtje voor 1,50 dus daar kan wel een kitje voor verknoeien dacht ik zo 8)
Moet wel bekennen dat ik al begonnen ben................ er waren al enkele onderdelen geschilderd en die liggen nu dus lekker in de Dasty om de verf te verwijderen voor de rest is er nog niets aan geplakt dus geschikt voor de 50 uur van @BE
Foto`s volgen nog want de boxart komt van het internet.

135103-11185.jpg


Kan nog leuk worden, 1/72 is mijn schaal niet en vliegtuigen al helemaal niet :D
 
Deze ga ik binnenkort bestellen...
Dat wordt dan mijn laatste vlieger dat ik ga maken dit jaar :8
Maar dat is voor later, zal dit topic dan ook met arendsogen volgen, dus neem maar veel foto's, en geef maar veel uitleg ;) :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Bijzonder model Ron, Revell heeft daar ook een 1/32-versie van (dit jaar heruitgave las ik) en dat geeft een imposant resultaat.

Denk er bij Revell-Luftwaffevliegtuigen altijd aan dat er geen swastika's geleverd worden omdat dat in Duitsland absoluut taboe is. Op 1/72 zijn er wel decalvelletjes te koop als je wilt, zie bijvoorbeeld hier (nog 1 exemplaar voorradig wel...).

Of je kunt een template gebruiken, ik weet niet of schaal 1/72 erbij staat. Zie hier

VER00001394_0_l.jpg

Heerlijke box art met de swastika tactisch uit beeld gelaten, trouwens :D

Ik zal dit model even in het lijstje zetten... een watervliegtuig hadden we nog niet :)
 
Ik heb eigenlijk nog niet naar de decals gekeken maar de swastika's zulllen inderdaad niet aanwezig zijn maar om geld uit te geven aan iets wat ik maar een keer bouw vind ik een beetje zonde dus even kijken wat we daar aan gaan doen.

Even over die 1/32 daar had ik wat foto's van gezien en zag er zeer aantrekkelijk uit :)
 
Sterker nog, het zijn maar twee decals en dan nog twee keer identiek. Je kunt ook vrij eenvoudig zo'n Verlinden-achtige template maken met een mesje en een stuk papier. Zie hoe ik dat bij mijn 1/144-dingetje deed hier.

Fout die ik hier maakte is dat ik het teken in een soort antraciet of heel donker grijs opbracht... op zich prima vanwege de verdonkering bij het verweren en het gezichtsbedrog op schaal... maar.... de decals waren door- en door zwart natuurlijk :( Daar zou ik dus op letten als je het met een eigengemaakte template doet.

He en omdat je nog niet bezig bent met de eigenlijke bouw, kun je dit al tevoren doen als je wilt :)
 
Edit: verschil is natuurlijk wél, dat je er twee moet maken als je het echt goed wilt doen... één grote template voor het wit en één iets kleinere voor het zwart. De zwarte schildering plaats je dan over de witte.

arado_ar-196-s.gif

(copyrights voorbehouden etc., elk risico ligt bij mij, zie meer op aviastar.org, op eerste verzoek van de rechthebbende wordt bovenstaande tekening weggehaald)

Je kunt zoiets natuurlijk ook uitprinten op de computer en als sjabloon uitsnijden.
 
Yes I know :)
Ik ben 35 jaar werkzaam geweest in het wondere wereldje van schilderwerken dus het gebruik en maken van template's is mij niet onbekend. ;)
 
succes met de bouw van u project.
 
Je maakt 't wel spannend Ron ;) maar eerlijk gezegd vind ik deez leuker dan de panzert !

Over de Swastika, ik heb er zat liggen hier in allerlei formaten.
Als je de vierkant maat geeft, kan ik efkes kijken en als ik de goeie maat heb (of acceptabel)
kan ik ze nog op tijd toesturen (no charge).
 
Peter zal later vandaag even uit de losse pols een maatje nemen en die je toesturen en alvast bedankt :)

Even de inhoud laten zien van dit gigantische grote model na het verwijderen van enkele verflagen, moet tenslotte wel met een kaal model starten 8)

DSC_0797.jpg
 
Ongetwijfeld LOL
 
Ook een mooi vliegtuig uit ww2. Veel suc6 met de build, zo te zien er helemaal klaar voor!
 
Ook met deze veel plezier Ron.
 
Ok we zijn gestart,


FF een klokje erbij om aan te tonen da er nog niet gestart is :)
DSC_0819.jpg

Timer op scherp
DSC_0820.jpg

Toen als een speer het interieur geschilderd waar ik niet meer bij kan als alles dicht zit, en al mijn lijm klemmen erbij gepakt.
DSC_0821.jpg

Overzichtje.
DSC_0822.jpg

50uur.jpg

Zo nu een biertje en straks even wat schuren en plamuren.
 
is ook een vliegende start Ron.
 
Gelukkig wel en een voordeel dat het een vliegding is dat scheelt de helft met die vliegende start :)

in-de-lucht.jpg
 
Putty werk ook gedaan, nu wachten tot het droog is dus tijd voor een,
ja.jpg


ok ook even een ploatje waar het de komende uren om gaat,
DSC_0823.jpg
 
Vind het wel weer leuk voor de eerste uurtjes.

Deze oude L*L houd het voor gezien.
can-stock-photo_csp3235357.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan