Hoofdsponsor

1/6 warrior elf [DONE]

marc w

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
20 jun 2011
Berichten
3.208
Hoy allemaal,
enige tijd geleden starten we een draadje in "bustes" met de bedoeling een poging te ondernemen een elf hoofd te maken.
Het resultaat was onverwacht voor mij toch voldoende bevredigend om naar dit forum hoekje over te stappen en een poging te ondernemen een volledige figuur te boetseren.

We zullen van start gaan met de laatse foto' van het vorige draadje en daarna de eerste klei toevoegingen.
zoals je op de foto's zal merken werk ik met een 1/1 uitgeprinte tekening zodat het makkelijker is alles in de juiste proporties toe te voegen.

Al hoewel de proportie hoofd/lichaam correct is blijft dit bij menig vragen oproepen bij het bekijken van de foto's , ook bij mij,
Hierover heb ik volgende beslissing genomen, het hoofd zal verwijderbaar blijven tot in de laatste fase van het werk zodat ik alsnog, dan kan beslissen om een nieuw kleiner hoofd of groter lichaam te maken. m.a.w. we zien wel waar we uitkomen.

Verder is natuurlijk elke reactie welkom, de figuur kan er enkel beter van worden en ik kan er enkel van leren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

voila, de eerste post in het nieuwe hoofdstuk zit er op.
vgr Marc
 
en na enkele dagen beginnen de benen al een beetje vorm te krijgen,
de knieën nog op hun plaats brengen en daarna eens goed vergelijken met een echt stel benen om het teveel aan materiaal weg te schuren of waar nog te weinig zit toe te voegen. Maar eerst alles opnieuw goed laten uitharden om terug een deftige basis te hebben.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

vgr Marc
 
Na een tijdje mijn werk bekeken te hebben, om te vinden waar er nog mogelijkheden tot verbeteren zitten, kon ik me niet verzoenen met de positie van de benen.
Heel wat fotokes hebben mijn scherm weer gepasseerd en tenslotte heb ik dan de pijnlijke beslissing genomen om de heup en L knie te breken om de positie aan te passen.
Van dit bloederig gedoe ga ik hier geen foto's posten ;) maar nu alles terug hersteld en geheeld is enkele foto's van de geslaagde operatie.
Het valt tegen om goede foto's te nemen waarop duidelijk te zien is hoe het er nu werkelijk uitziet. Met 1 lamp vanaf de zijkant belicht geeft volgens mij het beste resultaat. aan jullie om het te beoordelen.

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

vgr Marc
 
stilaan begin er iets meer vorm en postuur in de figuur te komen.
na enkele vergeefse pogingen uiteindelijk toch een paar laarzen aan haar voeten gekregen, de hoogte zien we later wel maar ik denk tot net onder de knie.
Als ik deze laatste hersteld krijg te minste. de breuk die ik aangebracht had om de pose te wijzigen is jammer genoeg opnieuw gescheurd.
Verder is de aanzet van het poepeke, rug en buik aangebracht.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

vgr Marc
 
Waar foto's posten al niet goed voor is , de enkel is precies in de hiel gezakt :)
morgen maar aanpassen.
 
vond eerst de knieën wat laag zitten maar ben ik nu toch van terug gekomen het ziet er erg goed uit marc.
 
hier zijn we nog eens met wat foto materiaal.
we beginnen met het herstellen van de gescheurde knie.

attachment.jpg

en daarna nog eens heel goed gekeken naar het anorexia geval want de verhouding tussen benen en lichaam is ergens zoek geraakt. Gelukkig is het nog te verbeteren. Met wat vijl en schraap werk gaat het na enige tijd opnieuw in de goede richting.


attachment.jpg attachment.jpg

Meteen de heupen en navelbuik wat hoger gebracht.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

op naar de volgende uitdaging,de borstkas wat meer volume geven en de borsten boetseren.

tips of bedenkingen ........
zolang ik er iets kan uithalen om mijn figuur positief te verbeteren , altijd welkom.
vgr Marc
 
Mooie vorderingen Marc ! heb zo niet even tips, je bent goed bezig.

Wil alleen zeggen, maak de borsten niet te groot, want deze Elf is zo mooi rank en slank...

super_zps0681fd38.gif
 
Merci Peter.
En dan...... de borstkas of misschien horen sommigen liever het woord borsten.:P
voor de meesten onder on toch geen onbekend iets en anders vind je er meer dan voldoende referentie materiaal van, in alle maten en vormen.
Helaas niet het gemakkelijkste lichaamsdeel om te boetseren. (met 1 vinger voelt het toch anders aan dan met de volledige hand)

Na meerder pogingen en veel referentie materiaal bekeken te hebben :laugh: krijg ik het idee dat het bijna ok is.
Onderaan nog mooi natuurlijk ronden en de oksels wat innemen ( ik heb het idee dat de borstkas nog iets te breed is )

poging 1

attachment.jpg

Na wat bij schuren toch niet wat het moet zijn

attachment.jpg

Poging 2 , ziet er wel ok uit maar een beetje te veel naar het midden gepositioneerd.

attachment.jpg

Wat naar buiten geduwd met een beetje volume vergroting.
meteen ook het buikje wat meer te eten gegeven.

attachment.jpg

vertel maar wat jullie er van vinden.
vgr Marc
 
Ha Marc, goed bezig... of zal ik zeggen, lékker bezig? ;)

laten we het maar anatomisch houden niet ?

Ik vind de buste op de laatste foto goed ! Ik zie nog wel een fijn randje op haar rechter borst (aan de zijkant).
Buikje ook goed getroffen !
De schouders vind ik niet veel te breed, daar zou ik niet meer aan sleutelen.
Vrouwen staan niet bekend om brede schouders, maar wel om brede heupen (vanwege het bekken omdat ze kindjes kunnen baren).
Je zou naar mijn smaak de heupen best iets breder mogen maken want :
Als ik nu een lijntje van de schouders naar beneden trek zijn de heupen bijna even smal als de schouders.

Ga zo verder, ik vind het knap wat je doet !

Breedgeschouderd groetje ;)
 
Het ziet er inerdaad wel mooi uit, proporties van de borsten lijken te kloppen (hoewel er vele maten en soorten bestaan :8 )
Het zijn wel ferme tepels, maar ik heb dan ook nog nooit een elf naakt gezien :laugh:
Schouders zou ik ook zo laten, eens de armen er aan zullen staan zal het wel uitkomen.
Doe rustig verder, dit wordt een mooi figuurtje ;)
 
Nog eens heel rustig alles doorgenomen vind het heel knap wat hier maakt echt raad kan ik k je hier niet geven maar naar mijn bescheiden kennis zien de verhoudingen er goed uit...
 
thx jongens.
die ronde richtbollen zijn er enkel voor mij om het midden te houden hoor Beyond :) , deze vallen straks weg zodra ze wat kleding aankrijgt. :(
vgr Marc
 
Nu ben ik reeds enkel dagen aan het uitzoeken hoe ik de elf nu zou gaan kleden in wat voor mij haalbaar is om te maken.
En hierbij stoot ik steeds op foto's van een elf met draak aan haar zij, alleen is ook maar alleen.
Dus ben ik maar een rots blokje gaan kneden en een de start gemaakt van een draakje.

Maar dan een ander probleempje, blijkt dat ik uit het oog verloren ben om het hoofd afneembaar te houden om de haren en de rug later goed te kunnen verven.
Een oplossing , de zaag er in en een onthoofding uitvoeren.
de zaagsnede kunnen we later verbergen met een hals ketting.
alles is goed gelukt en na de beurs in Goes kunnen we weer verder.

attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

vgr Marc
 
Marc, goed bezig.
Klink absurd maar ik zet regelmatig het scalpel of de zaag in dingen waar ik aan bezig ben.

Grtx Jan
 
een week van bezinnen achter de rug maar toch nog een kleine vooruitgang te melden.
Voor we de armen kunnen gaan boetseren denk ik best eerst enkel kleding stukken aanpassen waar ik later niet meer of mogelijk moeilijk bij kan. Eerst zijn we wat gaan schetsen , waarna we de definitieve lijnen lichtjes ingekrast hebben waarna de potlood lijnen netjes verwijderd konden worden.
Verder is er een start gemaakt van het drakenhoofd en is het drakenlijf in de vuilbak beland. Een nieuwe poging volgt hopelijk snel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

vgr Marc
 
Zalig om te volgen, telkens mooie vorderingen die tot leven komen, gauw terug een update aub ;)
 
na enige dagen van bezinning ( door mijn boot project) opnieuw stilletjes terug begonnen met de elf.
na menige poging om enkele of op zijn minst 1 goede hand te maken hebben we het uiteindelijk over een andere boeg gegooid.
Het probleem was vooral dat de klei niet lang genoeg bewerkbaar was daar hij te snel droogde.
het oppervlak telkens bevochtigen resulteerde dan weer in het ongewild verwijderen van massa.
Met de huidige werkwijze zijn we gaan opsplitsen over meerdere werk en droog beurten.
Eerst 4 afzonderlijke maar te lange vingers gemaakt, daarna deze bij elkaar gevoegd, en tot slot in een derde fase de duim toegevoegd en een eerste ruwe laag van de palm en rug aangebracht. hopelijk geraak ik vandaag met de andere hand ook zover.

Tussendoor hebben we ons drakenhoofd van een onderkin voorzien en is de nek in vorm gebracht.

nog wat beeld materiaal ter illustratie

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later
vgr Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan