Hoofdsponsor

1/6 warrior elf [DONE]

Eerlijk gezegd ik zou het echt niet beter kunnen voor een eerste keer "chapeau " 1 ding wat ik wel wil op merken zeker niks negatief hoor zo een draakje zou ik thuis wel echt willen hij ziet er nogal braafjes ui verder is het dik naar mijn goesting
Marc
 
Hoi Marc, ten eerste : petje af voor jouw prestatie Applaus
Heel knap wat je laat zien, voor een eerste keer zoiets uit het niets doen ontstaan
en dan ook nog met DAS klei, nogmaals petje af !

Je hebt gelijk om het draakje nu zo te laten. Het ziet er toch goed uit hè.
De kans het te gaan verknoeien met maar door blijven gaan met correcties wordt alleen maar groter.
Wat je nu al aan ervaring hebt opgedaan kun je mooi gebruiken bij een volgend project.

En in dit geval is dat de Elf ;)

Veel plezier met haar te schilderen super_zps0681fd38.gif
 
Prachtig resultaat Marc, is zéér mooi geworden.

MOGEN beginnen aan je Elf?? -nono-, je MOET ;) :laugh:
 
Zeer mooi resultaat hier kijk al uit naar de volgende schilderwerken...😉
 
merci voor jullie lovende woorden,
Ben me al aan het voorbereiden en aan het inlezen betreffende huidskleur spuiten op grotere figuren.
Als ik wat vorderingen kan laten zien zijn jullie de eerste.
vgr Marc
 
Ziet er prachtig uit , maar misschien nog 2 kleine dingetjes : de neusgaten zou ik donker gemaakt hebben , die zijn nu gewoon egaal blauw en rond de gele stippen zou ik ook een randje donkerder gemaakt hebben , maar voor een "leek " zoals jezelf noemt in de figurine wereld is deze starter zeker niet slecht !!!!


grt Nicolas
 
Merci Nicolas,
bedoel je donker geel of donker blauw voor de stipjes?
Hij is reeds vernist maar ik heb al gemerkt dat de buik ook nog wat donkere strepen mist dus.... kleine aanpassingen die de figuur verbeteren wil ik nog wel uitvoeren.
Ik kan er alleen maar van leren en dat was de bedoeling van dit ganse project.
vgr
marc
 
Mooi schilderwerk, doet me zin krijgen om ook weer de figuurschilderkant op te gaan.
 
Het vervolg, :)
De rok is het eerste wat we onder handen hebben genomen.
we hebben er alvast een serieuze airbrush oefening van gemaakt als voorbereiding op het lichaam
Eerst de schaduwen gespoten in tinten blauw,daarna het rode kleurtje er over en de afboording uiteindelijk toch maar met het borsteltje gedaan.
elke avond een paar laagjes geeft uiteindelijk het volgende resultaat

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

persoonlijk ben ik niet ontevreden met het behaalde resultaat.
voorlopig laatste update want de eerste weken van juli gaan we er even tussenuit samen met de dochters.
vgr Marc
 
Mooi werk Marc ;)
Het doet mij echter wel een beetje aan de kerstman denken... :nowink:
Zal wel aan de combinatie van rood en wit liggen?
 
Merci,
tja vond mijn vrouwke ook, persoonlijk wou ik het mauve maar kon de juiste tint niet gemaakt krijgen waardoor het dan uiteindelijk rood is geworden.
Het rood vind ik zelf wel ok maar na de witte boord er rond te zetten had ik persoonlijk ook al zoiets van schilder hem in een andere kleur, MAAR welke dan???? goed mischien heeft iemand een voorstel.

deze 2 vond ik wel tof.

attachment.jpg attachment.jpg

vgr Marc
 
De voorbeelden zijn mooi, jij zou enkel de boord in goud moeten schilderen, zou al een gans ander zicht geven denk ik ;)
 
dam, wat werkt het verslavend dat schilderen.
eigenlijk wel geen tijd maar afgelopen nacht toch maar eens enkele laagjes geschilderd.
en, inderdaad het is een ander zicht, we zullen maar aannemen dat er in elfenland ergens een goudnerts rondloopt.:)

attachment.jpg

attachment.jpg

en nu gaan we echt ons caravanneke inladen en vertrekken.

het forum lezen en beantwoorden zal gedurende 2 weken de enige modelbouw activiteit worden.
vgr Marc
 
geniet van je verlof, is minstens even belangrijk.

grtx Jan
 
Mooi hoor Marc, toch ongelooflijk wat die Elfen allemaal kunnen doen met gouddraad, het lijkt precies op gouden nerts :laugh: ;)
De combinatie komt toch mooier over hoor volgens mijn bescheiden mening...

Prettige vakantie, wie weet kom je daar ook wel ergens Elfjes tegen? ;)
 
Ik vind het echt heel mooi gedaan misschien het rood in het midden nog wat verdonkeren om wat meer diepte te creëren,verder wens ik jullie een super fijne vakantie toe😉
 
super werkje ! één kleine opmerking ( en dan nog geen minpuntje zelfs! )
Mij lijkt het dat het draakje met zen rechter oog boos kijkt en met zen linker kant een beetje verbaast.
is misschien een aanwijzing voor een gespleten persoonlijkheid ?
in ieder geval doe zo verder en geniet van de vakantie !
gr Lode
 
bedankt jongens,
foto's maken is blijkbaar nog moeilijker dan het schilderen, gedeeltelijk mijn fout omdat ik moest kiezen tussen , alles naar buiten verhuizen om beter licht met kans op laten vallen of binnen mijn plan trekken met kunstlicht.
gewoon ter informatie, de schaduw in de eerste foto' is beter zichtbaar omdat die zonder flits getrokken is , in de 2de foto is het goud dan weer beter omdat dit met flits getrokken is en verdwijnt de schaduw

Draakje kijkt niet boos hoor Lode, maar wel van: met je poten van het elfje naast mij afblijven want die hoort bij mij.
 
Ik heb enige tijd getwijfeld of ik nog verder zou doen met dit werkje.
Na het zien van de zo prachtig geschilderde bustes de laatste maanden was de moed vrij diep gezakt.
maar ja,... wil ik ooit van de titel beginnend pruts schilderke vanaf geraken zal er moeten geoefend worden.

We zijn begonnen om de figuur langs achter te voorzien van een stevige aluminium staaf in haar poep die doorloopt tot on haar buik.
Tijdens de vakantie periode was me opgevallen dat ze voorover begon te hellen net zoals de toren van Pisa.
Gelukkig optijd kunnen aanpassen.

Gisteren een laag primer er over, maar ik merk dat deze niet overal gelijkmatig word opgenomen.
zou ik nog een tweede laag primer aanbrengen, of me niet te veel zorgen maken over dit fenomeen???

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

vgr Marc
 
zal er moeten geoefend worden.

Marc, dit is de essentie van de zaak.
Ik heb geen foto's van mijn eerste werken, maar dat stadium zijt ge zeker al voorbij.
Er staan hier ook voldoende figuren die ik heb proberen te bouwen, die beter het daglicht niet zien.
Dus zeker de moed niet opgeven, ge zijt goed bezig.

Grtx Jan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan