Hoofdsponsor

1/6 warrior elf [DONE]

Mja, ik weet echt niet wat ik hier nog moet zeggen???
Ik geniet van je updates over dit prachtige figuurtje en haar schootdraakje :)
 
ok vermits ik van schilderen geen verstand heb buiten dan redelijk grote vlakken op een bootje netjes in te kleuren hoop ik de juiste volgorde aan te houden wat de verschillende lagen betreft.
Ik dacht eerst het blauw maar helemaal afwerken voor een ander kleurtje om de hoek komt kijken.
Vanaf boven het geheel wat lichter gemaakt , de onderzijde vind ik donker genoeg , daar voorlopig dus geen donkere kleuren op het ogenblik.
Enkele uurtjes later een pinwach met de donkerste hoofdkleur.
Morgen wat drybruchen vermoedelijk met wit, maar dat testen we eerst wel even[FONT=&quot][/FONT] op het test stuk om te zien of het gewenste resultaat bekomen word.

mocht iemand zich geroepen voelen wat schilder tips neer te pennen specifiek voor dit figuur zal ik hem al zeker dankbaar zijn.
Ik heb al veel gelezen maar dat is toch anders heb ik het gevoel.

attachment.jpg attachment.jpg

tot later
vgr Marc
 
voor me zelf om iets beter in te schatten waar ik heen ga en om jullie op de hoogte te houden ,een tussen resultaat.

mij viel al meteen op dat ik op bepaalde plaatsen mijn pinwach met het drybruchen teniet heb gedaan, dat word dus alvast herhalen.
Maar eerst maar eens de overgang tussen de 2 kleuren aanpakken.

attachment.jpg attachment.jpg
 
Mooi hoor :)
Om je pinwash opnieuw te doen zou je misschien beter eerst een laagje blinkende vernis op leggen, op die manier zal je wash mooi in de groeven lopen, en niet op de schubben blijven liggen..
 
merci voor de tip, dat zal waarschijnlijk de reden geweest zijn dat ik opnieuw moest oplichten, met het gevolg dat het nu opnieuw moet.

Op deze manier blijven we wel bezig :) , al leren we wel de hoeveelheid verf beter dosseren aan ons borsteltje. Je kan het uiteindelijk alleen maar leren door het te doen.
vgr Marc
 
Zeer sterk begin ben benieuwd naar deze duivel zijn ogen 😈vergeet ook niet op de ogen een beetje satijnglans te schilderen dat geeft een natuurlijke look😊
 
bedankt jongens,
Danny de ogen zijn reeds gedaan, ze zijn afgedekt met schilders tape.

Na een week ( schilderen) eigenlijk was het meer uitproberen, fouten herstellen, en stilletjes groeien naar waar we nu zitten. Een beetje zoals het al gedurende het ganse project gaat.
Volgens mij, en ik hoop dat er onder jullie zijn die het met me eens zijn :) moet de pinwash nog herhaald worden en nog hier en daar 1 laagje drybruch met aluminium. maar in welke volgorde en ergens moet er dan nog een laagje glans vernis tussen en op het einde ook nog 1 , maar zou ik hier dan ook glans vernis nemen of matte. Iemand een idee anders word het testen.
Verder laat ik jullie de foto's bekijken want die gaan meer vertellen dan de lettertjes die ik nu aan typen ben.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

ach ja , de rots is ook al in zijn eerste grondlaagje gezet.
vgr Marc
 
Knap hoor wat je laat zien :)
Volgens de foto's lijkt het dat het lichaam een donkerdere pinwash heeft tussen de schubben dan op de nek? Als dit zo is, dan kan je misschien eens je draakje onderste boven of zijwaarts houden tijdens de pinwash en zo laten drogen? Wellicht dat de wash te veel naar beneden loopt eer het droog is...
 
Dit blijf ik volgen, benieuwd hoe je de draak verder zal aanpakken en als ik dat dat gevoel dat ik heb bij het bekijken van de foto's zal kwijtraken. Het is wat moeilijk uit te leggen maar het is net alsof de draak te gemaakt is, het komt niet natuurlijk over momenteel maar het is nog niet af hé dus dat kan een verkeerd gevoel zijn.

Uiteraard is een draak sowieso niet natuurlijk, ik heb er nog nooit één gezien in de natuur maar misschien begrijp je wat ik bedoel?

Ooit eens een figuurschilder bezig gezien en die had net een paard afgewerkt met verf op waterbasis. Hij vond het niet goed en besloot om het opnieuw te doen met olieverf en dat was een heel verschil, het paard zag er veel echter uit.

Helaas weet ik te weinig van figuurschilderen om echt goede tips te geven dus zou ik zeggen doe je ding en ik blijf op m'n stoeltje zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Merci jongens,
@ beyond, het is inderdaad zo, ik had de pinwash veel te vroeg gezet en bij het herstellen van een schaduw fout in de nek is deze verdwenen.
deze namiddag is het geheel in de vernis gespoten, deze avond of morgen de pinwash opnieuw uitvoeren.

@MrArtex, Hoe bedoel je ???? NOG NOOIT een echte draak gezien???? moet je dringend eens met mij op stap tijdens de nachtelijke uren.
Ik zie ze altijd als andere roze olifantjes zien........

Wat het schilderen betreft voor mij is het de eerste x dat ik zulk een groot figuur schilder, ondertussen heb al 10 potjes verf opengedaan om te combineren en te proberen op een proefstukje en dan nog is het op de draak nog anders dan ik gedachten had.

Persoonlijk wil ik nog 2 laagjes schilderen en dan is het voor mij ok , (Ik voel dat ik momenteel aan de bovengrens van mijn kunnen zit en ben tevreden met het behaalde resultaat. volgende x gaan we weer een stapje verder.)

vgr Marc
 
hallo Marc ,

ik denk dat ik mrArtex begrijp wat hij bedoelt met " gemaakt " uit te zien .
Bijvoorbeeld rond de mond , in de neusgaten en aan het bot van de vleugels zit geen leven in .
Wat bedoel ik ermee , wel je zou beter wat meer schaduwen inbrengen want nu is alles één geheel ,
blauw dus ! Leven krijg je er ook in als je de schubben wat oplicht met een lichtere kleur en zo naar de dieptes werkt .
Begrijp me niet verkeerd , ik vind het een prachtig ding dat je gemaakt hebt , hoedje af ervoor !!!!
Maar wat de kleuren betreft vind ik het persoonlijk minder geslaagd ...
Let op ieder zijn eigen mening hoor en het is niet de bedoeling je af te breken ,want wie ben ik voor
dit te doen ! ;)

grt Nicolas
 
Nicolas, Dit is mijn EERSTE echte schilderwerk , ALLE HULP EN AANWIJZINGEN zijn meer dan welkom.

Ik heb ondertussen een poging gedaan iets meer te spelen met licht en donker.
Eveneens is ondertussen de pinwash opnieuw uitgevoerd maar eveneens met donkere kleuren waar volgen mij nodig.

Morgen tegen de avond probeer ik nog eens foto's te nemen zodat deze zo natuurgetrouw mogelijk zijn.

tot later
Marc
 
Maerlandt kan het beter verwoorden wat ik bedoelde. En nee, ik heb nog nooit een draak in het echt gezien, ook niet tijdens het op stap gaan. :)

Tijdens het voorbije jaar heb ik zo'n beetje mijn eigen methode van schilderen ontwikkeld. Beginnen zoals ik denk dat het moet en dan steeds verder opbouwen en uitproberen tot het gewenste resultaat bereikt is. Ook veel experimenteren met washes, sterk verdunnen, dan weer bijna niet verdunnen. Ik ben een fan geworden van washes, drybrush minder want dat lukt nooit. Mijn methode is verre van perfect maar het komt er op neer dat je niet bang mag zijn van experimenteren en de gangbare regels overboord te gooien.
Mijn stoeltje staat ondertussen op de eerste rij.
 
hey , zoals gezegd enkele foto's waarop iets beter te zien is dat het niet gewoon blauw is.

Volgens mij moet er nu nog een dry brush over van iets zilverachtig ( aluminium ga ik ervoor gebruiken) om het effect van de schubben wat te verbeteren en nog wat op te lichten. hierna stopt het voor mij omdat mijn kennis van het schilderen niet verder reikt.

Tenzij iemand het wil wagen om mij wat meer techniek bij te brengen.

Alle reactie's zijn dus goed.... niet verlegen zijn, met wauw en prachtig leer ik niks. :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

vgr
Marc
 
NOG NOOIT een echte draak gezien????

Heb er gisteren nog één gezien en de man die er mee getrouwd was, raakte er niet van af. :laugh:

Dat blauwe draakje ziet er in ieder geval beter uit.
Zou zeker nog wat meer dark wash aanbrengen langs de randen van de schubben en dan schub per schub drybrushen.
Weet niet direct of zilver goed zou zijn, kan best kunnen, maar zou durven opteren voor een lichtgroene tint en dan zelfs wat bruin (tan) of iets dergelijks.
Je ziet wel hoe het uitkomt. In ieder geval zijn er geen regels met betrekking tot draken dus alle mogelijkheden staan open.
Of zoek eens de draken op uit Game of Thrones.
 
Wellicht kan je het zilver eerder beperken tot de buikstreek van je draakje?
Een beetje zoals op de volgende beelden het geel gebruikt is..

attachment.jpg

attachment.jpg

Verder wordt je draakje beter en beter ;)
 
Inderdaad, vogels en vissen bvb zijn bleker op de buik dan op de rug. Eveneens zou ik zeggen een donkerder kleur gebruiken tussen de schubben zoals Erwin zegt. Een derde tip die ik zag is om te drybrushen met verschillende tinten blauw, schub per schub. Als je 'leguaan' intypt in google zie je dat die dieren soms groen zijn maar wel verschillende tinten groen over het ganse lichaam. Anderen zijn dan weer bruinachtig met verschillende soorten bruin. Het zou een groot werk zijn maar hier op het forum heb ik geleerd dat zo'n dingen je project een niveau hoger tillen en dat je er geen deadline mag op plakken.
 
Bedankt , mannen,
ondertussen het internet nog eens afgeschuimd naar voorbeelden van blauwe draken en leguanen.
Jullie tips in het achterhoofd de prentjes eens kritisch bekeken , ik zie wat jullie bedoelen maar of dat in mijn kunnen ligt?
In ieder geval, een poging zal zeker ondernomen worden.
Zodra er enig resultaat is horen jullie het wel.
vgr Marc
 
en hier zijn we dan met de resultaten, Ik vond het niet zo makkelijk om in de praktijk te brengen wat jullie hebben voorgesteld :(
Gedeeltelijk was dit te wijten aan het feit dat mijn figuur niet zo gedetailleerd is zoals sommige te kopen modellen, ook het ontbreken van schilder ervaring speelde me partner.

Ik vermoed dat sommigen onder jullie er nog wel wat mooiers van kunnen maken maar voor mij is momenteel de top bereikt, straks zit er zoveel verf op dat je niet meer ziet wat het voorstelt :) :) :)
Neemt niet weg dat we al flink wat geleerd hebben, de steen is mijn inziens beter gelukt met maar 2 pogingen.

en dan natuurlijk de foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en nu mag ik hopelijk van jullie aan het moeilijkere figuurtje beginnen :)

vgr Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan