Hoofdsponsor

1/6 warrior elf [DONE]

bedankt Jongens.
wat de anatomische correctheid betreft :) De schets van pag1 is niet de enige die ik gebruikt heb. sommige afwijkingen zijn bewust gemaakt omdat ik het beter vond voor een elf, andere zijn dan weer het produkt van wel willen maar niet helemaal geraken waar je wenst.
Ik heb dan zoiets van , ok voor een eerste x vind ik dit inorde, als er een volgende figuur volgd is dat een van de aandachtspunten ter verbetering.
Ik heb nu het idee dat mijn grenzen sjerjeus verlegd zijn, en dat was uiteindelijk de bedoeling.
Het hoeft dus niet perfect te zijn bij deze eerste poging anders weet ik straks niet meer wat te doen. :)
Maar alle tips en opmerkingen zijn zeker welkom om in de toekomst te verbeteren, bij een volgend poging, want die komt er zeker.
Ik amuzeer me rot met dit project en het is niet op 1,2,3 klaar. En daar draait het toch allemaal om? of niet?

vgr Marc
 
idd Marc, Rome en Parijs waren ook niet op een dag gebouwd !
en het proces is zeker evenwaardig aan het eindprodukt.
trouwens , moet alles zo 100% tip top super zijn ?
alleen mijn vrouwke is perfect :-) ,dus wij mogen al eens missen he ?
vr gr The Bombus
 
Precies zoals Lode komt te zeggen, niet alles kan van de eerste keer perfect zijn, en dan nog... (als je soms ziet wat ze allemaal tekenen om er een tekenfilm van te maken :O )
Ik doe je dit niet na, ik heb veel bewondering en respect voor je eerste "probeersel" en je doorzettingsvermogen, en vooral van je resultaat ;)

...
alleen mijn vrouwke is perfect :)

Das vreemd, die van mij ook :8 :laugh:
 
Ik hoop maar dat ieder zij eigen vrouwtje perfect vind , anders gaan we vroeg of laat in de problemen geraken.:P

Daar ik toch nog twijfels heb over de armen en handen , maar begonnen aan de rok die er uiteindelijk ook moet komen.
Met klei gaat het me niet lukken , dat stond al vast. Wat heeft dan zowat het oppervlak van fluweel ? Schuurpapier !
bij een eerste poging een velletje in het water gedompeld om makkelijker te kunnen vormen. Helaas kwamen de korreltjes los, misschien even schilderen zodat ze terug vast komen te zitten ? NEE dat werkte niet. een volgende poging met watervast schuurpapier liep ook op een sisser af. Het word niet soepel door in water te dompelen en het papier is te stijf om te vervormen.
Dus opnieuw met normaal schuurpapier maar deze x niet natgemaakt. Er zit nog wel een schoonheidsfoutje op de poep maar dat werken we nog wel weg op een nog te bedenken manier. Nog even een riem geknipt en een koperen knoop om het geheel vast te houden.
Als ik de knoop ( nagel die tot in buik prikt ) losmaak komt de rok van de figuur los. op deze manier kan ik overal aan om te schilderen en kan de rok later opnieuw bevestigd worden.

Zo en dan nu toch maar stilletjes de knoop van de armen door hakken en er gewoon aan beginnen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

vgr Marc
 
Waarom gebruik je zulk stug papier? Ik zou denken dat dunnere soorten beter nat te verwerken zijn? Er zitten ook zichtbare korrels op aan een zijde en donker gekleurde tekst op de binnenzijde.
 
Sorry om zo laat te reageren op jullie post maar ik wou eerst wat afmaken ter verduidelijking.
Het schuurpapier heeft 2 doelen, 1/ door de korrel hoop ik later het uitzicht van velours te bekomen. 2/ vermits de laarzen en BH afgeboord zijn met een kantje konijn dat haar draakje heeft gevangen dient mijns inziens ook de rok hiermee afgeboord wat volgen mij dan weer enkel lukt als ik stijf papier gebruik.

onderstaande foto's zullen meer zeggen dan een boel lettertjes ,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Verder is de R arm stilaan zijn definitief uiterlijk aan het krijgen en beginnen de haren opnieuw te groeien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot op de forum dag,
vgr Marc
 
Na enkele babbels op de ledendag de anatomie van de vrouw nog eens van dicht bij bekeken.

de fout van de te dunne knieen is opgelost, de bil spier was aan de binnenzijde aan de bovenkant knie bevestigd en deze diend onderaan te zitten.
Het geeft meteen een ander beeld. Na drogen morgen nog wel een beetje bij schuren maar het gaat goed komen.

attachment.jpg attachment.jpg

Ook al hadden we vorige week de haar lokken nog zo weelderig laten groeien , deze week reeds naar de kapper gestuurd.
Aanlijding zijn de verbeterde schouder schilden die er volgens mij toch wel beter uit zien.

de oude schouder stukken en de probeersels om wat anders te maken

attachment.jpg

uiteindelijk de vorm gevonden die me wat meer aanstaat.

attachment.jpg

en de haren wat geknipt om de nieuwe schouderstukken te laten passen.
attachment.jpg

ondertussen trachten we de armen wat meer in vorm te krijgen.
hiervan, later meer beeld materiaal.
vgr Marc
 
Dat ziet er toch zeer goed uit hoor Marc.
Ik heb er naar staan kijken op de ledendag, en chapeau hoor, respect!
 
Bedankt Beyond, uit zulke uitspraak kan een mens energie putten om verder te doen.

ondertussen zijn we opnieuw aan de laarzen bezig en wil ik zo omhoog werken via de buik en ribben kast die nog niet helemaal naar mijn zin zijn.
Op deze manier kan ik nog even over de spieren in de armen verzinnen en het haar.
dat laatste zou ik graag wat laten mee waaien met de wind maar weet voorlopig nog niet goed hoe het aan te pakken.

Indien iemand nog een suggestie heeft hoor ik het graag, want we naderen stilletjes aan maar zeker het einde van het boetseer werk.
vgr Marc
 
Om de haren te doen "waaien", kan je misschien dunne sliertjes maken, en deze één voor één op het hoofd plaatsen.
Ik ben zo bezig met een hoofdje op 1/35, en ik gebruik green stuf en/of magic sculp (altijd restjes van andere projecten).
Zal eens zien of ik straks of deze avond een foto kan plaatsen ;)
 
Zo, even de foto's gezocht van mijn 1/35 hoofdje

attachment.jpg

attachment.jpg
 
wel Beyond ,dat heb je mooi gedaan !
heeft iets Robinson Crusoe achtig
 
momenteel zijn we met de armen en de haren bezig, het gaat wel goed komen maar straks toch een 2de poging ondernemen omdat het niet helemaal mijn goesting is. Maar we hebben de pak nu weg hoe er aan te beginnen en afwerken, komt dus wel goed.

De laarzen zijn geüpdatet als ook de knieën, het buikje en enkele ribben toegevoegd om wat meer reliëf te krijgen in dat bijna naakte torso.
Later nog wel wat bij schuren maar de vorm zit er reeds in zoals ik in gedachten had.

Zoals eerder al eens gemeld , het is niet 100% maar ik ga het hier bij laten, Anders kunnen we straks niet meer groeien bij een volgende figuur ;)
Het gaat me nu vooral om de technieken en op het eerste zicht moet het ok zijn.
(onderste gaatje is van de riem gesp)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
vindt het persoonlijk een cool figuurtje .

grt Nicolas
 
tijdelijke bouwstop wegens tussentijds einde.
Graag zou ik ieder willen bedanken die me gesteund heeft of tips aangereikt om dit zeer leuke en leerrijke project te brengen waar het nu staat.
De elf en haar draakje gaan voor een dikke maand de kast in tot de examen periode er opnieuw aankomt.
ondertussen gaan we ons opnieuw wat met RC bezighouden maar ook al eens zoeken achter kleurtjes en al wat experimenteren met schilderen op enkel test stukjes van de klei. Indien iemand reeds tips kan geven betreffende dit schilderen, ze zijn welkom.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

tot later in dit draadje of op een ander stukje van het forum.
vgr Marc
 
Laatst bewerkt:
Zoals beloofd zijn we er terug nu de dochters opnieuw begonnen zijn met de blokperiode.
We hebben ondertussen tijd genoeg gehad om eens na te denken over de verdere afwerking.
Om het geheel niet in een stof nest te laten veranderen en een stolp niet echt te vinden is zal ik een groot tuinlicht maken om het in te plaatsen.

Verder hebben we ook een beslissing genomen richting kleuren.
hieronder ter verduidelijking de richting waar ik naartoe hoop te gaan.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

En dan naar het schildershoekje,
Daar ik denk dat de draak de minst moeilijke figuur is starten we hiermee.
eerst de juiste kleur mengeling zoeken en wat test vlekjes zetten, uiteindelijk een voorraadje basiskkleur aangemaakt uit een mengeling van 50/50 Lichtblauw en Marine blauw als basis kleur. Ik dacht om de verhouding naar 75/25 te brengen voor de lichtere en donkere kleur tint.

Vorige week reeds in de primer gespoten na testjes op rest klei. Vandaag de volledige figuur in de basiskleur gespoten.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

en nu maar hopen dat het wat gaat lukken.
vgr Marc
 
zeer mooi project, en je hebt inderdaad gelijk de schouderbladen zien er zeer goed uit.
en om deze mooi te laten uit komen was het inderdaad een goede keuze om haar naar de kapper te sturen. ;)

en ik hoop ook voor jou dat alle lukt.

S
 
Echt een heel mooi figuurtje het haar vind ik top geslaagd,maar de draak is voor mij persoonlijk de kers op de taart8) deze is subliem...;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan