Hoofdsponsor

1/6 warrior elf [DONE]

Respect Marc , potverkoffie ik moet je toegeven jij als boot en/of diobouwer, die zegt ,ik maak eens een figuur helemaal uit je eigen fantasie (zonder plan) het gaat zeker de goeie kant op hoor.

Het gaat niet snel (hoeft ook niet ) maar gestaag lukt iedere update z'n vruchten af, ik kan beter zeggen ,chapeau dat je dit aandurft aan zo iets speciaals te beginnen vol passie en geduld...

Moest het eens kunnen op de ledendag ,of die in het najaar anders ,ik zou dit toch eens in het echt willen bewonderen!
Daarom ...Respect! Je bent goed bezig :)
 
Ook mijn complimenten vriend heel interessant om dit van dicht bij te volgen...
 
De hand op het ijzer heeft de positie van de gewrichten niet juist, kan je die misschien opnieuw ingraveren? De pink moet wat lager ingeplant zijn. Ik denk dat de handen er het best uitzien als je eerst een bladvorm boetseert, de vingers er in graveert en die dan insnijdt. Miqschien gaat het nog beter als je ze eerst voorvormt met ijzerdraadjes, dat stond toch aangegeven op mijn DAS verpakking. Dat beestje vind ik wel fenomenaal.
 
Ongelooflijk knap hoe jullie zoiets in mekaar krijgen , ik kijk hier vol verwondering naar telkens weer
Marc
 
als je de gouden tip voor het handenmaken wil moet je (die hebben ze in elke bibliotheek wel ) poppen en droomfiguren van Wil Van der Spiegel es inkijken .
vindt je wel bij hobby of handwerk afdeling .
is de manier met ijzerdraad herinner ik me nog
hoop dat je er wat aan hebt
het boek staat zelfs op 2de hands.be voor 5€ ( Dan heb je ineens alle info die je hebben wil )
vr gr van Lode
 
bedankt voor de complimenten en de tips collega's. Ga er zeker rekening mee houden.
Als ik tijd vrij kan maken komt ze zeker mee naar de forum dag.
(nog geen belofte dat ik er zal zijn maar we doen ons best om toch minstens een 1/2 dag vrij te krijgen)

Het probleem van de handen is niet zozeer de techniek, maar de te snel drogende klei.
En zo koppig als ik ben, weiger ik een andere soort te gebruiken. Het moet en zal met deze luchtdrogende klei gemaakt worden. Het is dus een kwestie van de juiste techniek te vinden .

vgr Marc
 
dat ziet er al goed uit , ga dit op mijn gemak volgen !

grt Nicolas
 
hoe dichter we het einde naderen hoe moeilijker de beslissingen betreffende de afwerking.
ondertussen is de 2de hand eveneens geboetseerd.
Ons draakje zijn staart is wat korter gemaakt en heeft een meer definitieve vorm gekregen.
Het drakenhoofd mist nog wat detail hier en daar en de oogleden dienen nog aangebracht te worden.
Toch al eens een meer definitieve positionering zodat ik een beslissing kan nemen betreffende de kleding van onze elf.

momenteel twijfel ik nog over het feit dat op de foto de elf steeds magerder lijkt dan als ze voor mij staat, en ik heb ze al wat aangedikt op verschillende plaatsen.
Heeft dit misschien te maken met het feit dat de schouders en armen nog ontbreken ??? iemand een antwoord op deze vraag?
tenzij jullie nog tips hebben of iets zien dat niet klopt ga ik rustig verder met de klei spelen :) .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

vgr Marc
 
het is een productieve week geweest. Alles leek voor de eerste maal te lukken en het eerste idee was meestal het juiste, :) het mag al eens mee zitten.
Ons huis dierdje kreeg oogleden, schubben op zijn staart, de benen werden geboetseerd, de pootjes werden op het rotsblok gepositioneerd en aangehecht.
Uiteindelijk miste ik nog wat...... vleugels ?! Ja dat was het, met houtlijm en koperdraad aan de slag en we hadden meteen bingo. Het lukte dus eens voor de eerste maal. Nog afwerken met wat klei, ons beestje voorzien van vlieg spieren en eens passen.....

Het elfje kreeg het ondertussen wat minder koud, de eerste kledingstukken werden aangepast.
Uiteindelijk alles nog eens bij elkaar voor een (hopelijk) laatste dry-fit om de juiste houdingen te bepalen.
Stiekem hoop ik op veel regen en wind het komende weekend zodat we kunnen verder werken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot later
vgr Marc
 
goed bezig maar ik zou je toch één tip willen meegeven,
vergelijk de grote van je hand es met die van je gezicht.
of zijn dit tijdelijke handen?
vr gr van Lode
 
Kijk eens aan , prachtige update ,zeker weten!

Ook sta ik versteld hoe je die vleugels aanpakte, met als basis koper/ijzer draad en afwerken met houtlijm :)
Je kan hier ook duidelijk zien ,dat je naar verder het Elfje evolueert je echt sterk aan het groeien bent geweest in de opbouw.
Een pluim waard Marc !
 
Draakje is af,
Tenzij iemand nog een goede ingeving heeft ter verbetering of aanvulling beschouw ik deze figuur klaar om te schilderen.

Aan de elf wordt nog ijverig verder geboetseerd als ook enkele pogingen om met schuurpapier een rok te maken zijn in volle test fase.
maar hierover later meer.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

vgr Marc
 
prachtig idee voor die vleugels Marc , zou het zelf zo ver niet gedacht hebben .

grt Nicolas
 
Echt knap uitgewerkt Marc, een geslaagd draakje ! Applaus
 
Persoonlijk vind ik het hoofd relatief groot ten opzichte van de rest. maar verder vind ik het mooi werk wat je hier laat zien, ik doe het je zeker niet na...

In verband met de figuur vind ik de verhouding tussen de dijen en de knieën/kuiten een beetje off
 
Volgens mij kan het beeldje van de draak een mooi effect krijgen als je verlichting in de figuur verwerkt. Doordat de houtlijm transparant blijft, kan je het licht hier doorheen laten schijnen. Ik vind het figuurtje heel mooi op zich maar het hoort niet thuis bij een realistische figuur. Als je de elf houdt zoals ze nu is, met de kleine handen en voeten, dan is het een goed stel, maar ik weet niet of het jouw bedoeling was er een dergelijke vervorming in te brengen want je gebruikte op p1 een anatomisch correct voorbeeld.
 
Prachtig gemaakt Marc, en voor mij zoals het hoort het kopje altijd iets groter dan het lijf net zoals in de films...
 
Het draakje is prachtig gemaakt, mijn complimenten ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan