Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Weekend Build-Off: Fokker DR1 1917 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Even een voorsmaakje van de weekend build-off.

Dit is de kit die zal gebouwd worden:

attachment.jpg

De Fokker DR1 1917, een doosje ooit eens ergens op een rommelmarkt op de kop getikt en al een tijd in de stash 'verloren' gegaan. Het is geen al te grote kit en de bouw/afwerking zal zeker binnen de gestelde termijn kunnen gebeuren.

Wat de uitvoering betreft, geen idee van momenteel. Misschien als basis camo-kleuren en dan de fantasie laten werken want het is een vliegtuig die dan dienst moet doen op het diorama van de groepsbouw WO1. Op de link klikken voor wat meer uitleg en dan zal je meteen ook al een idee hebben in welke richting het vliegtuig zal gaan.

De bouw zelf zal vooral OOB worden met misschien een kleine aanpassing hier en daar om het beter te doen passen in het toekomstige diorama. Komend weekend zal mijn grote werktafel in de tweede hobbykamer afgewerkt worden en dan kan de voorbereiding van de bouw beginnen, het plastiek besnuffelen, ontvetten, bouwplannetje bekijken en ook eens op zoek gaan naar een gepast kleurschema met nog wat extra bijpassende decals. In mijn decal-map zit er nog vanalles.

Iedereen mag meevolgen, er zijn stoelen genoeg beschikbaar en het zal een grote werktafel worden (1m80 x 1m20) dus er is plaats genoeg op de eerste rij. Voor de andere weekend bouil-off bouwers: succes en volhouden, we kunnen dit.
 
Mooie intro.
Veel suk6 met dit leuke kitje ;)
 
Inderdaad een mooi complete introtekst, ik zit weliswaar niet op de bühne maar thuis achter de werktafel maar zal van een afstandje toch volgen.
 
Veel plezier met de DR1.
 
succes met de bouw van de Fokker DR1 1917.
 
Altijd leuk op projectjes te volgen over WW1 veel succes met de bouw hier van...
 
Veel succes met den bouw van dit mooi exemplaar!!!

Grtz yves,
 
Nog zo'n fraaie Warbird !
wat zou ik graag een paar uurtjes les krijgen in zo'n vliegmachine ;)

Dat WO1 zal ik nog gaan lezen, en wat je zegt over de build-of: "we kunnen dit"...
dat geloof ik ook.... nog goed 1 1/2 week en het staat nu al bol van de voorpret :D

Veel plezier al Mr.Artex met de Formidabele Fokker super_zps0681fd38.gif
 
Ik ben blij dat deze weer gevonden is, zou spijtig zijn deze te moeten missen. Veel suc6 met de build!
 
Ik ben vooral benieuwd naar de foto's, en even een foto posten om te kijken of ik ook problemen ondervind?

attachment.jpg
 
Klaar…start…

attachment.jpg

Even een tussendoortje…

attachment.jpg

Bijna klaar…

attachment.jpg
 
Het is inderdaad goed opgeschoten en als die werktafel lang opgeruimd zal blijven is nog maar de vraag maar het is wel leuk zo.

Ondertussen is de Fokker afgeraakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vanavond een kleurtje geven en morgen dan nog verweren.
 
Goed gelukt, ziet er strak uit.
 
Ziet er al goed uit.
Ik zie dat het nu gelukt is met de foto's.
 
Sommigen onder jullie zullen misschien zeggen: :wtf1:

Anderen zullen dan misschien zeggen: :You_Rock_Emoticon:

In ieder geval, het is een voldongen feit, de Fokker heeft zijn kleur gekregen en dat is (weeral) onconventioneel. Dit is het geworden:

attachment.jpg

Om beter te begrijpen welke richting het uitgaat en waarom dat kleur verwijs ik jullie door naar een ander project waar ik mee bezig ben en waarvoor de Fokker zal gebruikt worden: http://www.modelbouwen.be/threads/12626-14-18-quot-Trying-to-forget-quot-diorama

We gaan door met de build-off, nog een tweede laag zwart en morgen het verweren en afwerken. :D

(het is nu inderdaad wel gelukt om foto's te plaatsen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan