Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Weekend Build-Off: Fokker DR1 1917 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi zwart is niet lelijk :)
Vergeet niet het is jou model en je bouw hem zoals je zelf wil en niet hoe een ander hem wil zien en hebben ze daar moeite mee dan kijken ze gewoon niet ;)
 
Mooi zwart is niet lelijk :)
Vergeet niet het is jou model en je bouw hem zoals je zelf wil en niet hoe een ander hem wil zien en hebben ze daar moeite mee dan kijken ze gewoon niet ;)

Volmondig mee eens.
Ieder model heeft trouwens zijn charme hoor ;)
 
Ik hou wel van zwart,daarom ook dat ik bij wagens meest veel zwart ga gebruiken,hier betreft het een driedekker,pracht resultaat moet ik zeggen.
 
Benieuwd naar de eindfoto's Alain.....laat ze maar komen :)
 
Driewerf hoera, de Fokker is klaar. Helemaal 100% tevreden ben ik er niet van maar toch voor zo'n 90%. Het zal beter zijn om er niet meer aan te komen omdat het streefdoel ergens wel gehaald is. Donker en vuil en niet perfect om helemaal op te gaan in een nachtmerrie. Ook zou het de boel helemaal kunnen verpesten als ik er nu nog aan pruts.

Beste bouwers, oordeel zelf en tips blijven welkom om dat op een volgend model te gebruiken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het was leuk om te doen en er was ook nog tijd voor andere dingen zoals van mijn Valentijn te genieten en wat in de tuin te wroeten. Misschien iets om jaarlijks te herhalen?
 
deze lijkt me helemaal in orde te zijn hoor prachtig gebouwt hoor.
 
Mooi resultaat Alain.
 
Het resultaat mag zeker gezien zijn, en ik zie het perfect passen in je dio dat je nog gaat maken voor de andere groepsbouw ;)
Prachtig!!
Proficiat voor het behalen van de eindmeet
Applaus Applaus
 
Aparte kleur maar heeft zeker wat specials. Knap resultaat.
 
Knap resultaat van een knap vliegtuig.
De DR I heeft me altijd al aangesproken.
ApplausApplausApplausApplausApplausApplausApplausApplausApplausApplaus
 
Knap resultaat....!!

grtz yves
 
Dat heb je snel gedaan Alain, en wederom een knap eindresultaat.

oordeel zelf en tips blijven welkom om dat op een volgend model te gebruiken.

Eigenlijk is de enige tip die ik zo 1, 2, 3 heb om tijdens de hele bouw te focussen op het uitlijnen van de 3 (!) vleugelparen met elkaar en met het kielvlak en het stabilo. Nu staat het stabilo ietsjes schuin ten opzichte van de vleugels. Heel misschien kun je dit nog een beetje recht buigen, maar misschien kun je dat beter niet riskeren.

Afgezien van dit detailpunt, dat voor mij geen afbreuk doet aan het geheel, is het een erg mooi model geworden en moet ik zeggen dat je als modelbouwer het afgelopen jaar flink vooruit bent gegaan. Een jaar geleden had je een lastig model als dit waarschijnlijk niet binnen een paar weken afgekregen, of schat ik dat verkeerd in?

Ik zie zelfs een pilootje zitten, wat natuurlijk in het diorama mooi zal gaan passen. De vleugels zijn ten opzichte van elkaar (zes delen... :ohmy: ) goed uitgelijnd en het model is superstrak gespoten. De verwering is, zoals je zelf al voorzichtigjes aangeeft, gewoonweg realistisch. Niet té, maar wel aanwezig.

Er zijn in deze weekendbouw, als ik het zo eens bekijk, alleen maar mooie modellen gebouwd en dit is ook weer zo'n goed gelukt exemplaar. Je mag er trots op zijn dat je dit binnen zo'n beperkte tijd hebt weten af te bouwen, zeker gelet op de decalperikelen. Goed werk, dat hopelijk bijdraagt aan je zelfvertrouwen ten behoeve van andere bouwprojecten!
 
Dankjewel voor die mooie woorden en voor de steun tijdens de bouw.

Roy: dat uitlijnen kon inderdaad wat beter maar zoals je zegt, beter om er nu niet meer aan te komen. Het is zeker een feit dat het een jaar geleden niet zou gelukt zijn om dat zelfs maar enigszins af te werken, laat staan in 50 uur. Het zelfvertrouwen heeft een boost gekregen wat het bouwen ten goede komt.
Ik zal je eens een geheimpje vertellen (niet verder vertellen hé), het model is niet gespoten maar met een borstel die eigenlijk wat te grof was om te schilderen. Een breed penseel heb ik niet ontdekte ik te laat, enkel zo'n heel fijn dingetje. Toch is het een mooi resultaat geworden. Die decals waren een nachtmerrie maar toch mooi gelukt.
Een boost voor het zelfvertrouwen en goed om de projecten die aan de kant liggen weer van onder het stof te halen. Ik ben blij dat ik heb meegedaan met de buil-off.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan