Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw 1950 Chevrolet 3100 Pickup [DONE]

dat zou evt wel gaan ja. mijn spuitpistoolke kan ik wel meebrengen, dat is zo'n simpel van Revell (of iets in die aard)
 
Ok dat is een goed idee! Zal nauwelijks een demo hoeven worden overigens, Jordi kan zelf de airbrush ter hand nemen en ik zorg voor de mengverhoudingen :)

Zorg er dan wel voor dat je het juiste koppelstuk hebt. Voor de zekerheid misschien ook even je eigen airbrush meenemen Beyond..
 
Komt in orde, heb een snelkoppeling , maar deze kan vlug vervangen worden normaal...
 
Ja hoor Jordi probeer maar eens.
Airbrush is iets dat je onder de knie moet krijgen, maar eenmaal je dat onder de knie hebt en de juiste verf enzo gebruik, ga je nieks anders meer doen dan spuiten met de AB, en dan kleine detailkes gwn met de penseel.

Is vallejo air color gwn kant en klaar voor de AB ? en hebben die wat de kleuren zoals tamiya en revell ?
 
Misschien raakt het wat offtopic, maar dan kan het airbrush-deel misschien afgesplitst worden.

Vallejo Air kán uit het flesje worden gebruikt direct in de airbrush naar het schijnt, maar ik heb dat zelf nooit gedaan (ook omdat ik met 0,2mm naald en nozzle spuit). Ik verdun altijd met 1/3 Vallejo thinner (zal die ook meenemen) en sinds kort gaan er een paar druppels Vallejo flow improver bij want dan hoef je de punt van de naald nauwelijks schoon te maken.

Het aantal beschikbare kleuren van Vallejo is groter dan dat van Tamiya. De kleuren zijn ook wat realistischer dan die van Tamiya, heb ik eens horen zeggen. Vallejo heeft z'n best gedaan om in te spelen op de wensen van modelbouwers, zo hebben ze een hele reeks RLM-kleuren. Dit zijn kleuren die op militaire voertuigen en vliegtuigen van het Tweedewereldoorlogse Duitsland zijn gebruikt. Zo ook, zijn er speciale kleuren voor Amerikaans geschut en dergelijke.

De flesjes zijn niet goedkoop, maar je kunt er bijzonder lang mee doen. En ze zijn erg makkelijk in gebruik, want je telt gewoon het aantal druppels en weet zo precies en meteen wat de juiste mengverhouding is. Het is een oude gewoonte die ik heb om voor het spuiten op het model altijd eerst even op een stukje krant te proberen, maar het gaat eigenlijk nooit mis.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan