Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw 1950 Chevrolet 3100 Pickup [DONE]

Dat is idd de camberfout die ik bedoelde. Achteraan komt het doordat de wielen geklemd zitten tegen laadbak.. als ik ze rechtduw, breekt mn as, want die hangt vlak tegen de laadbak :) maar ik heb van dit project weer wat geleerd van verlaging...
bedankt ;)
 
Heel mooi resultaat, Jordic.
 
toch spijtig van de foose wielen. Maar is toch knap geworden met de moondisc velgen.
 
VET gave bak dude 8) zeeer geslaagde (ver)bouw met een fraaie paintjob !!

ApplausApplausApplausApplausApplausApplausApplausApplausApplaus
 
Zalig bakske van gemaakt..zeer mooi eindresultaat..!

grtz yves,
 
Jammer dat bepaalde onderdelen (de velgen) niet zo bleken te passen zoals je had gehoopt. Ik denk dat (bijna) net zo belangrijk is, dat je erin geslaagd bent om jezelf hier overheen te zetten en aanpassingen te maken; en dat onder druk van de stress van dit bouwweekend, wetende dat de mensen eigenlijk toch wel van je verwachten dat je het project afgerond krijgt. Dat is je dus mooi gelukt!

Het spuitwerk ziet er uitermate strak uit, ik dacht dat jij meestal het penseel ter hand nam...? Je beheerst de airbrush, zover is wel duidelijk, misschien toch wat vaker gebruiken :)

denk wel dat ik deze bouwdoos nog eens gaan kopen en bouwen Misschien dan de originele versie, zodat ik de 2 langs elkaar kan zetten

Dan schuif ik aan op de virtuele tribune!

Al met al, inclusief de verlaging die je 'even' hebt geregeld, vind ik dit ook weer een bijzonder knappe prestatie die je hebt geleverd.

Ik sluit me bij Beyond aan dat de genoemde onvolledigheden niet op de foto's te zien zijn, althans mij niet opvallen. Het algemene beeld van het model, wat altijd het belangrijkste is, ziet er prima uit en ik denk dat je de nodige moeite moet doen om mensen ervan te overtuigen dat je dit model in slechts twee dagen hebt gebouwd.

Goed idee trouwens om de motorkap niet te lijmen!

ik denk dat dit zelfs één van mijn mooiere builds is

Waarmee het misverstand dat snel bouwen minderwaardig is aan langzaam bouwen, meteen uit de wereld geholpen is -mits men nauwkeurig werkt, maar dat heb je hier duidelijk gedaan-.
 
thanks ;)

ik ben idd geen grote fan van de airbrush :)
en het verbaasde mij dan ook dat deze vrij goed gelukt is, want ik had mij al voorgenomen dat de plekken die niet goed zijn die zou ik bewerken met roest :)
maar aangezien er maar enkele slechte plekjes waren, heb ik het weggelaten :)
 
Airbrushen is zoals met alles eigenlijk je moet wat wat vaker doen om er wat meer ervaring in te krijgen, het lastigste is het schoonmaken van de airbrush en zelfs dat word makkelijk ;)
Dus weg met die kwasten voor de grote onderdelen :)
 
ik spuit momenteel nog met revell aqua, dus het schoonmaken valt nog mee :)
maar de verf is niet echt geschikt vind ik, de ene keer heb je perfecte verf rechtstreek in het potteke, de andere keer kan je bijna je potteke ondersteboven houden en nog een andere is zo vloeibaar dat ge het zou willen drinken :p

mja, gewoon nog wat oefenen en mss erna overstappen op zero paints ofzo :)
ik heb ook nog nooit grondlaag of vernis gedaan :$ :D
 
Daar heb je dan ook meteen de figuurlijke en figuurlijke, maar dan op andere wijze figuurlijke, bottleneck aangekaart Jordi. Ik heb ook met Revell Aqua geairbrushed, maar al vrij spoedig ergerde ik me te pletter. De diverse kleuren zijn allemaal totaal anders qua consistentie en viscositeit en het duurde een eeuwigheid voordat ik de juiste mengverhouding had. Dan kunnen er nóg klonters in zitten. Revell Aqua is niet slecht, maar met name als je het met je penseel aanbrengt.

Als je naar de ledendag komt, en als je je airbrush meeneemt, dan neem ik een flesje Vallejo Air mee en dat mag je dan hebben want ik heb er toch een paar dubbel. Dan ga ik je laten zien, met jouw eigen airbrush, hoe relaxed airbrushen kan zijn als je dat verftype gebruikt en op de juiste manier verdunt. Probleemloos, en je kunt meteen aan de slag zonder na te denken over hoe je moet verdunnen. Dat verdunnen gaat immers steeds op dezelfde wijze.

Laat maar weten of je die airbrushsessie een leuk idee vindt!
 
dat zou wel een leuk idee zijn, maar mijn airbrushsetje hangt vast aan de grote compressor hier in de garage :(
 
ja :(
maar toch bedankt, ik snap dat ik binnekort eens moet rondkijken voor andere verf, zeker voor de airbrush ;)
 
Heren, dat kan toch geen probleem zijn?
AB kan toch makkelijk van de luchtslang afgehaald worden?
Ik ben desnoods bereid om een kleine compressor mee te brengen.
Op die manier kan Roy een Demo geven aan alle aanwezigen, is altijd leerzaam ;) ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan