Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw 1950 Chevrolet 3100 Pickup [DONE]

wat hebben we gisterenavond gedaan?
de body gespoten...
zitten uitzoeken voor de verlaging te maken...
motor al een gedeelte in elkaar gestoken...

foto's volgen deze middag, dan ga ik een paar uurtjes pauze nemen :)


nu verder doen :ph34r:
 
Zoals ik al op Facebook zei, heel veel succes!! Ik zal em zeker blijven volgen hier ;)
 
fotokestijd

body onderdelen... achteraf gezien heb ik spijt dat ik de laadklep ook niet gespoten heb :) ik wou deze volledig roest doen en vond het niet nodig om daar mijn rode verf aan te verspillen, maar nu ik zie dat het spuiten zo goed ging... :tongue:
2sb4g2t.jpg
1zxwish.jpg

motor (ik steek niet zoveel moeite in de afwerking ervan, vanwege de korte bouwtijd)
nxrouf.jpg
29bm4us.jpg

frame met motor
258s139.jpg

wielekes
de harten zijn nog niet vastgelijmd
voor achteraan moet ik ook nog kijken of ik een brede rand of smalle rand ga nemen (hangt af van de plaats in de wielkassen), maar ik hoop dat ik de brede rand kan gebruiken 8)
xcspso.jpg
2woyx34.jpg

sebiet es verder doen
 
Mooie start Jordi.
Ziet er goed uit.
 
Spuitwerk zit er idd netjes uit! :)
Gaat vlotjes precies ;) Hoop ook voor u da die wielen zo gaan passen want zou echt dikk zen ;)
Ma komt goed zoals k al zei ^^
 
Netjes, beloofd een knap model te worden.
 
Je schiet ook lekker op met deze mooie PU
 
Ha dat wordt een mooie classic, heel fraai kleurtje en het schiet goed op al.

have fun :D
 
dank allemaal.

sebiet nog wat fotokes...
interieur is klaar en heb ik in de cabine geplaatst (nog niet vastgelijmd) en toen kwam de testfit waar ik zit op te wachten..
gaan de wielen in mooie kassen van de Chev??? nee dus :ohmy: :@ :wacko:
Mn pa zei al: neem dan de originele wielen, die schuiven mooi over de remtrommels en zijn smaller :tongue:
maar ik wil perse die Foose wielen eronder :@
dus nu aan het proberen om de wielen achteraan vlak te vijlen, zodat ik weer wat mm's win :wacko:

begin van de laadvloer
2w54mxk.jpg

interieur
e9hqix.jpg
2cdxs37.jpg
vskfsx.jpg

zoals je wel kan zien heb ik alles van ophanging weggelaten :) mss dat de bladveren op 1 of andere manier er terug opkomen, maar dat zie ik morgen wel ;) nu wel ik eerst de wielen doen passen :huh:
x1x5xf.jpg

eerste houtkleurtje voor de laadvloer
2z6fdbo.jpg

velgjes afvijlen (en hopen dat het dan past)
2rzuxwo.jpg

hier zie je dat ik amper nog plaats heb... het hart van mijn Foose-velg wordt tegen de remtrommel gelijmd, maar dan heb ik nog verschillende mm's die verder komen :(
als het nu niet past, zal ik morgen de as moeten losmaken. En er een stuk tussen uit halen...
30b07r4.jpg


grtz
 
Spijtig van het pas probleem.
Je had misschien beter de velgen er rechtstreeks op gezet.
 
Spijtig idd da ze niet passen. Hopelijk krijgt ge het nog gefixt ;)
 
het idee met de Foose-velgen heb ik moeten opbergen.. te breed, te kleine wielkassen...:ph34r:
dan krijg je reacties als: slijp de kassen uit sdfkkjskng
maar dit is de eerste keer dat ik een auto verlaag en wegens de tijdsdruk kan ik mij daar nu niet mee gaan bezighouden :wacko:

fotokes 8)
ik denk wel dat de pickup klaar geraakt

2nw0aiw.jpg
fkwbib.jpg
2nk27c.jpg
np2dcz.jpg


testfit van de body
bp5l.jpg

voormiddag zal er niet veel gedaan worden, om 10u moet ik in de hondenschool zijn :(
 
Mooi, jammer van de tegenslag maar je lost het wel op denk ik.

Het is geen wedstrijd, hooguit tegen de klok, maar het zou toch jammer zijn als je de badge misloopt he :laugh:
 
ja, vind het ook spijtig van de wielen :(
maar degene die er nu onder staan zijn ook amerikaanse stijl hé :p Moondiscs
heb het hart en de moondiscs gevonden in mijn onderdelendoos, de bandjes zijn degene die bij de kit waren en mits wa brute kracht heb ik hart in de band gekregen :D
 
Ziet er toch niet slecht uit hoor, love those truckies.
 
Jammer van de velgen, die hadden er echt fantastisch onder gestaan.
Maar je hebt gelukkig een goed alternatief en de build schiet mooi op.
Je spuitwerk ziet er uitermate goed uit trouwens.
Nu weet ik niet wat je van plan bent met die grote grill vooraan maar als ik jou was, zou ik daar een lichte wash overheen doen om de grille wat diepte te geven.
Zal 10 keer beter staan dan dat glimmende chroom.

Succes nog met de laatste loodjes!
 
nog enkele foto's...
de laatste voor de eindfoto's :ph34r:

de achterste wielen staan (spijtig genoeg) in camber, en dan nog eens in de verkeerde camber (niet degene die je krijgt bij verlaging) :nowink:
maar doordat ik de as iets ingekort had om er toch maar wielen in de kassen te krijgen, kwamen de wielen nu tegen de laadbak, waardoor het wiel nu dus scheef staat. Maar het valt niet fel op :)
2en6v01.jpg

de aandrijfas hangt er ook maar slapjes bij :( zoals je wel merkt is het model niet katholiek in elkaar gezet, veel dingen moeten weglaten of moeten "moffelen" om te doen passen :huh: maar het is ook de eerste keer dat ik een model verlaag en dan met een tijdsklok die staat te tikken... denk wel dat ik deze bouwdoos nog eens gaan kopen en bouwen :) Misschien dan de originele versie, zodat ik de 2 langs elkaar kan zetten
sxp1le.jpg

3507as9.jpg
sn0vva.jpg
2w1y0sg.jpg
25p4yet.jpg

een detailke toegevoegd (leuke decals die je bij hotrods krijgt sdfkkjskng)
f3uiie.jpg

34g0jrp.jpg
vwyecl.jpg
 
zag um net op face book , mooi paintwerk en afgewerkt , een blikvanger deze
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan