Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Porsche 911 Turbo '88 [DONE]

Knap dat je dit gedaan hebt in een weekend!! Sommigen zijn er maanden mee bezig en halen niet eens dit soort resultaten.
 
Wat een mooie strakke laklaag zeg. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo snel droog en behandelbaar zou zijn, maar ja ik heb dan ook geen ervaring met Zero paints en jij duidelijk wel.

Maar spijtig genoeg staat hij op originele velgen

Misschien kun je je enigszins troosten bij de gedachte dat ik dit geweldig vind. Ik hou van klassieke auto's die in originele toestand worden gehouden, en dit soort Porsches wordt natuurlijk vrij vaak 'opgewaardeerd' met andere velgen en dergelijke. Als ik dan een model zie, zoals dit, dat volledig origineel wordt gehouden dan wordt ik daar ERG blij van. En ik weet dat ik niet de enige ben, ook op dit forum, die originaliteit ernstig waardeert :)

Het resultaat dat je hebt bereikt, is erg overtuigend en geeft een gevoel van nostalgie. De combinatie interieurkleur en exterieur is zeer geslaagd en vloekt zeker niet. Erg jaren '80, maar zoals je wel kunt raden spreekt me dit des te meer aan.

Knap dat je dit gedaan hebt in een weekend!! Sommigen zijn er maanden mee bezig en halen niet eens dit soort resultaten.

Dat ben ik volledig met RocknRolla eens!

Overigens las ik dat er werd geschreven dat je bij een zwart interieur de details niet ziet. Precies om die reden zou je het ook niet volledig matzwart moeten schilderen maar bijv. antracietgrijs. Door de schaduwwerking van het plafond wordt het toch al donkerder en omdat zo'n model minder licht vangt ogen de kleuren toch al donkerder. Zelf gebruik ik NOOIT puur zwart, bij welk model dan ook. Banden zijn niet zwart maar antraciet, zelfs de meeste donkere schaduwen zijn niet zwart. Alleen zwarte verf is zwart, maar als je zwarte lak aanbrengt op de carrosserie ziet die er ook niet puur zwart meer uit. Overigens wordt er ook meestal geen puur zwarte lak opgebracht.

Je zult zien dat als je het interieur in het antraciet had gespoten, en je aan een willekeurig persoon had gevraagd welke kleur het nou is, dat die persoon dan stellig zou zeggen "zwart". En je zou toch alle details kunnen zien. Het is gezichtsbedrog, dat grotendeels te maken heeft met de werking van het licht op een groter of kleiner oppervlak.

Ik blijf dit maar in verschillende topics herhalen (totdat ik een uitbrander krijg van een mod of zo, dan geef ik het op :laugh:), omdat het in mijn ogen zo belangrijk is. Gebruik van puur zwart is een van de meest gemaakte (in mijn ogen: ) fouten in de modelbouw.

Terug naar je model. Samengevat, vind ik het erg geslaagd en erg bijzonder dat je dit binnen een weekend hebt kunnen doen. Veel bouwers zouden zo'n laklaag ten minste een weekend laten drogen alleen al. Gefeliciteerd met dit prachtige model dat het goed zal doen in je vitrinekast.
 
Bedankt allemaal, doet me eigenlijk echt wel deugd deze mooie comments :$

Ja ik had er eindelijk zelf geen goed oog in om dit in 50u klaar te spelen, en dat idd vooral met de grote zorg van de droogtijd van de blanke lak. De blanke laag is eigenlijk geen zero, ik gebruikte deze maar zoals sommige mensen wel weten de droggtijd is enorm lang vooral tegen dat het echt hard is, daarmee gebruik ik eigenlijk echte autolak met super snelle verharder. en ik moet toegeven dat ik best prachtig resultaat behaal daarmee.

Het interieur, ja idd ik ben blij dat ik iet wat jaren 80 heb gekozen, en dat moet wel voor een auto van de jaren 80. Tegenwoordig is alles zwart of donker kwa interieur. en daar moet ik toch weer toegeven dat het beter uitkomt dan ik dacht, dat rood met dat beige interieur is gewoon prachtig en echt iets jaren 80 zoals al gezegd geweest is 8)

En de Velgen, ik moet toegeven dat het eindelijk beter zo is met de originele porsche velgjes. Zo is em toch origineel zonder sport Porsche velgen ^^

Na dat ik de Pörsche heb gedaan krijg ik precies meer zin om klassieke sportwagens te bouwen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan