Hoofdsponsor

1/72 Sikorsky HSS1 "Belgian AF" (hobbyboss) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nils

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
331
na het niet al te goed lukken van mijn AB204 de vorige keer, heb ik intussen enkele nieuwe technieken uitgetest.
na een tijdje moet oefening toch kunst baren 8)

vandaar dat ik nog een poging die om een heli te maken.
om inspiratie op te doen heb ik al enkele keren deze zomer de basis koksijde bezocht, en wat mij (en veel andere die er geweest zijn) opviel is zonder twijfel zn gate guard, de voorganger van onze geliefde seaking, de Siko 8)

de kit die ik zal gebruiken is de Hobbyboss 1/72 UH-34A kit, reden is omdat hij al standaard gelevert wordt met de Belgische decals 8)
op het eerste zicht ziet het er een degelijk kitje uit, maar het ziet er uit als de oude revell kit van enkele jaren terug.
als dat zo is, zal het niet zo gemakkelijk worden.

HSS1-2.png

HSS1-1.png
 
Deze wil ik wel eens volgen.
Zelf ben ik niet zo'n vliegtuig/heli bouwer, maar ik heb hier nog twee seakings op 1/72 liggen die ik later wel eens wil bouwen...
Ik hoop via jouw dus enkele tips te kunnen krijgen, al was het maar door te volgen, want veel tips zal ik je niet kunnen geven vrees ik:s.

Veel suc6,
Beyond
 
Ga ik proberen te volgen.
Maak er wat moois van en als er vragen zijn stel ze gerust.

Mark
 
:D deze roept herinneringen op...vooral 'roze' :|

Maak er iets moois van...Applaus
 
Ja, The Screaming Mimi uit de serie Riptide B: De roze S-58T met de grote mond op de neus, deze :

screaming_mimi.jpg


Voor de liefhebbers : riptide - helicopter tv show at rotaryaction.com

Veel plezier met deze chopper.

Groeten, Pascal
 
ik herinner me dat deze heli ook nog is gebruikt in een oude BRT zwart-wit misdaad serie, maar ik herinner me de naam niet meer.

het verscheen er meerdere keren in, ik denk dat het axel nort was, maar ik ben het niet zeker :s
 
de hobbyboss kit is heel wat anders dan de revell kit,
de passing is uitstekend, wat me meteen opviel is dat er vrijwel geen detail in de cockpit zit, met uitzondering van maar een klein stukje.

het binnenwerk is al grotendeels afgewerkt, maar ik zal sommige stukken opnieuw in de verf moeten zetten, de gebruikte verf voor de binnenkant is veel te licht uitgekomen, dus ik zal moeten de blauwe verf mengen met een beetje groen.
aan de cockpit moet er ook nog wat meer gewerkt worden :?
gelukkig heb ik een site gevonden met goede walkarounds van deze siko 8)

HSS1-3.png

HSS1-4.png
 
Ga je de cargo deur open zetten van deze heli?
Anders zou ik proberen voor sink marks weg te werken de kans dat je deze gaat zien is reeel natuurlijk.
Gewoon een beetje plamuur er in goed laten drogen en bij schuren.

Mark
 
Ga je de cargo deur open zetten van deze heli?
Anders zou ik proberen voor sink marks weg te werken de kans dat je deze gaat zien is reeel natuurlijk.
Gewoon een beetje plamuur er in goed laten drogen en bij schuren.
Mark

En eventueel de binnenkant van de staart wat verder bijschilderen, aangezien het binnenwerk een opening heeft in het midden, zou dit misschien ook wel eens zichtbaar kunnen zijn???

Grtz,
Beyond
 
maar het ziet er uit als de oude revell kit van enkele jaren terug.
als dat zo is, zal het niet zo gemakkelijk worden.

Zou me niet verbazen, als het inderdaad een chinese kopie van de oude Revell is.

Airfix had er vroeger ook eentje (met drijvers), die heb ik als kind toen ook nog eens gebouwd.

Wat de sinkmarks betrefd, die zou ik toch echt wel proberen weg te werken hoor.
Een tip wat dat betreft : ken je die gaatjes-tangen waarmee men een extra gaatje in de broeksriem maakt ? Wel die heeft dus verschillende diameters op een draaibaar schijfje.
Gewoon zo'n tang gebruiken op een blad styrene op de gewenste diameter (ongelooflijk maar waar, maar die rondes hebben bij elk merk bijna dezelfde diameter... die ook op die tang zit) en het rondje in het rondje kleven :D

Edit : eigenlijk zijn het overigens geen sinkmarks, maar wel release marks, waar de pennen het nog warme plastic uit de mold stoten.
 
Laatst bewerkt:
Die cockpit ziet er al heel goed uit :k
succes met de rest!
 
ik heb een update,

ik heb de laatste weken geen update meer geplaatst maar daar komt nu verandering in :k

intussen heb ik rustig de tijd genomen om verder te werken aan de heli, hij is nu bijna klaar, alleen de rotors moeten nog in elkaar gestpt worden.

duidelijk is dit niet de revell kit van enkele jaren terug, maar er zijn wel een aantal dingen aan de HobbyBoss kit die me opvallen.

Decals:
de decals zijn redelijk mooi uitgedrukt, maar de meeste zijn practisch onleesbaar of te dik geprint. een waarschuwing voor wie ook aan deze kit wil beginnen, opgelet voor de decals voor op de ramen, die zijn een nachtmerrie om te plaatsen. op het blad ontbreken er ook wel nog een paar details, want kennelijk hebben ze bij HB verwacht dat je de Siko met een geheel open deur ging maken, er is nog een hole voor de fuelline tekort.

de kit zelf ziet er redelijk goed uit, al ontbreekt er in vergelijking met de uode revell kit enkele details. de passing is ook goed, en het model is makelijk in elkaar te steken.

al bij al, een mooie kit B:

en dan hier de foto, ik heb nog 2 andere genomen, maar door de flits komen ze niet zo goed uit wacko

HSS1-5.png
 
Nils, dat ziet er idd heel mooi uit.
Dat zijn toch schoon machines hé?
 
KLAAR B:

op de foto's zijn er enkele doffe plekken te zien, met het blote oog zijn ze praktisch onzichtbaar, maar door de flits van de camera komen er enige oneffenheden zichtbaar >(

hoe dan ook , het resultaat mag gerust gezien worden :D

HSS1-6.png

HSS1-7.png

HSS1-8.png

HSS1-9.png
 
Hey Nils,

't is een genot om naar te kijken...
Schitterend Applaus Applaus Applaus

Heligroeten,

Nick
 
Zeer mooi model Nils.
Leuk gedaan met die achtergrond...

Groeten,
Beyond
 
Inderdaad, zowel de presentatie als het model zijn zeer mooi geslaagd.
Kan het zijn dat dat landschap wel heel erg bekend is bij window gebruikers ? :-)
 
Heel mooi geworden...Had mss iets meer geweathered (zeker aand e uitlaat), maar is een fraai stukje geowrden ! Applaus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan