Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Bf109 g-6 [DONE]

prachtig jelle, ziet er mooi uit.
 
ging effe de decals plaatsen.
Zal langer duren dan ik dacht.

Had ik met de Tamiya ook last van, ook met warm water.. ze gingen er maar niet vanaf. Uiteindelijk heb ik heet water gepakt, toen gingen de decals er na een seconde of 20 vanaf. Misschien omdat het een oud decalvel was?

Maar we geven niet op.

That's the spirit :)

Als je geen of weinig ervaring hebt met vliegtuigen en voor het eerst een camouflage moet spuiten e.d., dan vind ik het werkelijk puik gedaan! Ik heb een paar jaar geleden ook een BF109 gemaakt en daar heb ik een maand aan gewerkt. Weliswaar schaal 1/32 en weliswaar misschien iets gedetailleerder, maar ik vond dat ik dat toen ook al snel deed. Jij doet het in twee dagen... echt top!

Jammer dat de decals niet wilden meewerken en niet in de panellines wilden vloeien. Dit ligt aan de kit en niet aan jou. En... zonder problemen geen modelbouw he :laugh:

De silvering kun je overigens voorkomen door als ondergrond een laag glossy vernis te nemen (of, nog beter: een paar druppels glossy vernis door de verf voor de ondergrond te doen), dan de decals te plaatsen, en daarover weer een laag glossy vernis te doen. Daarna doe je dan de matte vernis zoals bij zo'n vliegtuig hoort. De glossy laag vóór zorgt voor makkelijke positionering van de decals en het bijna volledig voorkomen van silvering. Eventuele silvering die toch ontstaat, kun je met de tweede vernislaag weghalen.

Afgezien hiervan, is je model prachtig geworden. Kijk naar het beeld als geheel, kijk naar onderdelen, dan staat er een zeer overtuigend model. Pas als je de individuele decals van dichtbij gaat kijken, zie je hier en daar wat (bescheiden) silvering. Dit valt dus totaal niet op en het model als geheel staat als een huis. De antenne staat mooi strak, zoals het hoort bij dit model. Je mag erg blij zijn met dit model, dat zou ik tenminste zijn als ik jou was.

Maar het heeft mij vooral terug zin gegeven in modelbouw.

Geweldig om dat te lezen!
 
Bedankt Roy,
ben ook heel erg blij met dit model als autobouwer.
Voor en na de decals heb ik gebruik gemaakt van een glanslaagje.
Maar dit kon toch niet helpen tegen de silvering.
Heb al ondervonden dat bij decals met een matte toplaag (de decal zelf op het decalpapier)
de kans veel groter is voor silvering.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan