Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Sd.kfz 250/9 Tamiya 1/35 [DONE]

Merci Amazone. Ik vond het zonde om de motor en het andere interieur achter de deurtjes verborgen te houden, dus dit wilde ik per se aanpassen.

6. Zo, de scharniertjes zijn klaar en bevestigd.

16495992156_fc4360ea89_b.jpg

Ik had hier om 21:30u. mee klaar moeten zijn... helaas. Uur en een kwartier vertraging. Het was ook een van de meest onzekere delen van de bouw...

Verder met A3 (zie planning 1e post).
 
Kan je er nog even tegenaan roy,
erectiemiddelen-veilige-en-onveilige-erectiepillen.jpg

can-stock-photo_csp6840621.jpg
 
Een schitterende start Roy,veel suc6 hier met deze.
 
Ziet er al goed uit Roy.
Je had misschien beter de scharniertjes op voorhand gemaakt.
Had je een beetje tijd gespaard.
 
Dat was de regel he... alleen de ontbrekende kitonderdeeltjes mochten bijgemaakt worden. Scratchwerk moest tijdens het weekend zelf gebeuren...
 
Loop al hopeloos achter, dus dan maar wat minder slapen :D

Het is wel een super ervaring tot nu toe!

7. Het vullen van de openingen waar Tamiya de koplampsteunen had gedacht:

16521077992_98b7882b0c_b.jpg

8. Alles past tot op de tiende millimeter... indrukwekkend voor een kit van 1979... Tamiya! :O

15902535393_4eca6792b9_b.jpg
 
Gaat goed, Roy! scharnieren zijn top geworden. Het kost wat tijd maar dan heb je ook wat!
 
Ja en nu ik weet dat het snel kan, ga ik ze misschien ook eerder toepassen bij luikjes die ik normaal gesproken dicht zou laten, bijv. voorraadkastjes of zo. Drie kwartier om één deurtje openend te maken... valt wel mee vind ik.

Als er interesse is, zal ik na het weekend wel een korte how-to maken.
 
Die how-to mag zeker. Heb het ooit ook gedaan op schaal 1/16.
Knap resultaat al tot nu toe.
 
Wordt nog veel mooier..... jongens wat een kit is dit! Echt een project om verliefd op te worden, al die details en zo mooi gemaakt en werkelijk alles past precies.

WAT een verschil met Revell bijvoorbeeld... en ik blijf erop hameren: dit is een kit uit 1979!
 
Als je zo verder doet krijg ik bijna spijt dat ik niet de 251 kit genomen heb ipv het gulaschkanon.
 
Zie hier bijvoorbeeld de foto's maar af van de constructie van de geschutskoepel... Heeft niets te maken met talenten mijnerzijds maar gewoon echt de kwaliteit van de kit.

9. Eerst even gaatjes boren en uitdiepen voor het kanon en de mitrailleur:

15900564714_e7509ee05d_b.jpg

10. De details binnenin de (ook na montage draaibare) koepel, waaronder het (ook na montage in hoogte verstelbare) kanon:

16521433361_3f9022809d_b.jpg
 
Ook hier schieten de werken héél goed op,met fijne details zoals bv de scharnieren ;) , netjes en verzorgd werk!
 
Echt goed bezig.
Men staat er soms ven versteld e wat men op zo een korte tijd toch kan doen.
 
Ik ga primen heren! Dank voor de aanmoedigingen!!! En voor het opblijven :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan