Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Spad XIII 1/72 revell [DONE]

Ziet er idd goed uit :)
En vreselijk snel :D Maar het resultaat mag er zeker zijn ;)
 
Hey,

Mooie afwerking, knap gedaan in zo'n korte tijdspanne ;)
 
Mooie oorlogsvlinder ! leuke mengeling van camo kleuren en bonte markeringen :wow:

ApplausApplausApplausApplausApplaus
 
Knap resultaat op zo een korte tijd..!!
Congratz...!

grtz yves,
 
Zo, het topic helemaal doorgenomen; je bent toch wel erg snel gegaan hoor! Zondagochtend al klaar, dat betekent dat je dit model eigenlijk op een dag of anderhalve dag hebt gebouwd. Dat maakt het indrukwekkend.

Zelf heb ik nooit een dubbeldekker gebouwd maar wat ik heb begrepen is het lastige vaak om de vleugels goed uit te lijnen ten opzichte van elkaar en ten opzichte van het staartvlak. Dat ziet er bij jou keurig uit. Zeker gelet op het nog moeten drogen en het dus nog wat matter worden van de verflaag, lijkt me dat je bijzonder trots mag zijn met deze nieuwe aanwinst in je verzameling.
 
@ Roy: dank je wel man,ik ben ook wel trots op dit bouwseltje,en zo heb ik er nog enkele die de revue zullen passeren;)
@ Debart,bedankt goede vriend,het was spannend maar erg leuk ook weer.

Even kort uitgelegd:

Ik waste de gietraampjes een uurtje op voorhand en zette alles klaar.
Het bouwen zelf duurde slechts een uurtje want het is tenslotte erg klein.
Die nacht werd het tuigje helemaal afgebouwd dus.
De dag nadien s middags plaatste ik nog juist een nieuw onderdeeltje van een reserve kitje.
In de namiddag maakte ik het tuigje klaar voor de primer dus dat was nel klaar ook weer.
Snel Drogen op de schoorsteen mantel.
Die nacht verfde ik al de vleugels en de fusilage,ik bleef steeds snel drogen.
De ochtend erop verfde ik de Spad helemaal af en na het snel drogen weer plaatste ik de decals (15/02/15)
Dus dwz dat ik het op slechts achttien uur afwerkte met slaaptijd er af getrokken.
Dezelfde ochtend na het snel drogen behandelde ik de decals met microsol "set"
een weinig later werd het gehele tuigje in de matte vernis gezet en kreeg nogmaals een snel droog beurt.

Om zes uur stipt op 15/02/15 werden de eind foto's gepost.
Dus ja ik ben best wel trots :D ;)
En zoals eerder vermeld,voor herhaling vatbaar.Bedankt om te volgen mensen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan