Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Spad XIII 1/72 revell [DONE]

Gaat goed vooruit hier, benieuwd naar de kleuren.
 
Goeie namiddag allen,ik kreeg ondertussen bezoek en moest wachten dan om verder te doen,maar ik kan nu weer verder.
Het vliegtuigje is in de primer gezet en staat klaar om de kleurtjes te gaan ontvangen.
Er was een kleurtje dat ik te kort kwam en dus diende ik dat na het bezoek even snel te gaan halen natuurlijk
Vrijdag de dertiende nam wraak vandaag ;) Maar goed we gaan weer van start he en dus enkele beelden weer.

attachment.jpg
Hihi een los filtertje in de opening gestoken van de piloot en een stukje tandenstoker in de opening waar de propeller komt.
Het filtertje werd vervangen door een propje kleenex ;)
attachment.jpg
Ik zet het propellertje vast,daarom ook deze methode tijdens het spuiten van de primer.
attachment.jpg
Hier dus de bewuste wheel hubs in een lichtere plastiek kleur van de reserve kit.
attachment.jpg

attachment.jpg
Klaar om te worden gespoten zie .
attachment.jpg

attachment.jpg
Zo dat is het momenteel,we gaan nu over tot het mengen van de basis kleur voor de onderzijde van het toestel.
Laten sneldrogen en dan de bovenzijde afwerken.Tot later weer.
 
ziet er goed uit patje.
van tijt eens naar de sheerleaders kijken dat houd de moed er in moest je een dipje krijgen :)
 
ziet er goed uit patje.
van tijt eens naar de cheerleaders kijken dat houd de moed er in moest je een dipje krijgen :)
Lol zal niet gebeuren is veel te leuk.naar de cheerleaders kijken steeds een opkikker hahahaha.
 
Zo nog snel effe wat beeldmateriaal,er is al druk geverfd en verwacht nog deze nacht het verven af te hebben.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Het licht glanzende deel word behandeld met matte vernis.
attachment.jpg
eerst alle kler qua cammo erop,weer laten sneldrogen en dan matte vernis algemeen op toestel.
Dus nog even doorwerken lol,tot later weer.
 
Komt goed, Doomwad. Misschien het groen nog een keer nalopen, schijnt op een paar plekjes door.
 
Goe bezig Patje.
Aparte camo.
 
ook hier schiet het al lekker op
 
Hoi mensen,het verven zit er op en alles is zowat droog,dus tijd voor decals nu he,maar eert het verloop nog even.

attachment.jpg
Hier is de spad net afgewerkt en heeft deze een sneldroog gehad.was ongeveer rond 4u30.deze morgen
attachment.jpg
Decals in de aanslag en we beginnen er aan.
attachment.jpg
Ik ben erg verrast van de goede kwaliteit voor zulk oude decals.Geen enkele die scheurde.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
De kleine stipjes zijn bij gewerkt.
attachment.jpg
Hier zijn de decals behandeld met "set" van microsol.
attachment.jpg

attachment.jpg
Ook de onderzijde kreeg dezelfde behandeling.
Nu doe ik de vernislaag erop om de decals te sealen en ook de licht glanzende delen mat te krijgen,dit doe ik met Revell vernis nr:2
Ok tot zo voor de eind fotos.Het toestel staat te drogen maar om eindfotos te maken kan het geen kwaad,tenslotte staat het ook niet in de regels dat het niet mag lol.
 
Eind foto's Spad XIII Revell 1/72 valentijn groepsbouw 50 uur build off


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Houd rekening dat het toestel nog nat is hier en daar

Zo Ik ben klaar met de build off en het is vijf voor zes zondag ochtend dus dat is 34 uur .
Het was leuk om doen en voor herhaling vatbaar allessinds;) Bedankt dat ik kon mee doen.
 
Mooi eindresultaat! Dan te bedenken dat je dit in een (krap) weekend hebt gebouwd... gefeliciteerd, de eerste die in aanmerking komt voor de badge :)
 
prachtig patje en nu in het bedje want je zult wel omvallen van de slaap.

heel mooi dubbeldekkertje geworden hoor ziet er gewoon top uit
 
Wat goed gedaan man, echt knap en het model is bijzonder geslaagd!
 
Heel netjes geworden en dit in deze tijdspanne.
 
Je bent al klaar.
Mooi eindresultaat.
 
Dank je wel iedereen,was ook leuk een racebouw lol
 
Mooie kleurtjes, mooi vliegtuig ook ;)
Proficiat voor het behalen van de eindmeet :)
Applaus Applaus
 
Prachtig Patje....na zo een korte modelbouwtijd.......top man....echt cool;););)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan