Hoofdsponsor

Te water laten grote rc boten

The Bombus

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 apr 2014
Berichten
177
Hallo collega's ,
ik had graag ideetjes opgedaan om een mobiel systeem te bouwen om een grote rc boot te water te laten .
Het is wel een raderboot dus in het midden kan hij niet steunen .
ik ben benieuwd wat jullie in huis hebben :8
gr van The Bombus
 
Zeg Lode, heb hier dan nog een werkstukje staan dat daar voor dienstig kan zijn zenne.

Trouwens vervoer, naar waar. Hier is het uitladen aan de kraan en effe hups het sop in + kraan legt er 550 kg zo in en er weer uit.

Slukes,
swake
 
Ik wil straks ook wel es andere horizonten opzoeken he Swake .
die kraan is iig toppie dat zul je me niet horen zeggen .
ik was eigenlijk op zoek naar een echt transportabel ( eventueel demontabel ) systeem om in den zogenaamde vreemden te trekken .
wat werkstukje had jij dan nog staan dan ?
gr Lode

ps vermits jou kaartje spoorloos is bij deze nog es het beste voor wat komen gaat he Swake
 
Even wachten Lode,

Hoe ga je de raderboot vervoeren, in of bovenop de wagen.
In een kas of afgedekt.

Wagentjes, die zijn er ook in alle maten en zelfs heel goedkoop (maar je moet er voor op de loer liggen)
Er zelf een maken, das plaats , tijd en meer centjes.
Maar ideën genoeg.

RC boot wagen, wel zwaar uitvoering, kan niet in een normale auto. Is gemaakt om op een fietsdrager te transporteren.
de naam achter mijn mailkrul - de link specialekes - onderaan de pagina RC bootjeskar en dan zie je het hele bouwverloop.

Mvg,
Swake
 
Hoi Swake en andere collega's ,
vervoer is achterop de wagen , in een krat , een transportwagentje heb ik al ( lijkt wel op maat gemaakt voor mijn Wodan ,
alleen komt het uit een kringloop in NL en heeft het me tien JAWEL tien € gekost ).
ik heb dus enkel (nou ja enkel :-) ) een attribuut nodig om de dame te water te laten ( op verplaatsing dus ).
liefst iets voor een rechte oever .
ik ben benieuwd , gr van Lode
 
Gewoon 2 lussen die vanboven met een H zijn verbonden
Op deze manier doen ze het toch ook bij 1/1schepen
Vgr Marc
 
Gewoon 2 lussen die vanboven met een H zijn verbonden
Op deze manier doen ze het toch ook bij 1/1schepen
Vgr Marc

Just , Marc, alleen in de hachthaven dan met een kader. :8

Lode , ik heb het in het klein(voor de kleinere scheepjes die tussen de 0.95 en 1.60), en de grootste is knap om als enkeling in en uit het water te halen.
Voor grotere schepen zal je het systeem dienen aan te passen, zodat er twee maan de boot voor en achter kunnen te water laten wegens gewicht.
Weet je al wat de Wodan weegt , batterijen inclusief ?

Mvg,
Swake
 
Nog niet Swake , nog een familie etentje en de tafel is weer van mij .
Maar ondergetekende zit wel op hete kolen ( voor een stoomschip lol)
gr Lode
 
zie hier lode begin maar te bouwen .
attachment.jpg


gr soetkin
 
Het vervelende van mechanische kranen of hef toestellen is dat je steeds een groot counter gewicht moet hebben.
Je zou ook kunnen opteren voor een kar, Dan krijg je zoiets als de kleine motorboten , maar dan heb je weer een helling nodig.
Misschien een aangepast pirouwitje ( steek wagentje) maar dan heb je wel wat knutselwerk

succes met het vinden van een oplossing
 
Het vervelende van mechanische kranen of hef toestellen is dat je steeds een groot counter gewicht moet hebben.
Je zou ook kunnen opteren voor een kar, Dan krijg je zoiets als de kleine motorboten , maar dan heb je weer een helling nodig.
Misschien een aangepast pirouwitje ( steek wagentje) maar dan heb je wel wat knutselwerk

succes met het vinden van een oplossing


Getoonde kraan en die van ons zijn beid zonder kontergewicht Marc.
Het RSMB kraantje, kan ik je het verhaal rond vertellen (was er bij nog voor men mij de vraag stelde ).
Deze welke bij ons staat trok verleden jaar de vlet mooi uit het water.
Alleen, tegen het door het slijk trekken van de cock robin kom de onderste driehoek niet zo goed tegen. Hebben we terug kunnen herstellen, maar maakte het kraantje onderaan minder sterk. Vanwege het herlassen.
Je hebt boven een driehoek, onderaan ook en het onderste vormt de zwakte van de kraan.

Mvg,
Swake
 
da is ook logisch he Swa,
het onderste steunpunt dient veel dichter bij de grond te liggen om de hef capaciteit van de horizontale arm volledig te benutten.
Countergewicht kan ook een blok beton in de grond zijn, Je kan met deze kraan nooit meer tillen dan het gewicht van het betonblok + de grond druk voor het blok en dan het regeltje van 3 betreffende hefbomen.
 
ik heb deze voor me zelf gemaakt , het handvat kan uitgeschoven worden om dieper water of schepen met hogere mast ook in het water te krijgen.
ingeschoven kan het netjes mee in de wagen. tot nu toe getest met 30KG zonder verbuiging vast te stellen. ( en de rug van de gebruiker in acht te nemen)

attachment.jpg

een eenvoudiger methode , u waarschijnlijk wel gekend , belastbaar naar gelang de rug van de gebruiken

attachment.jpg
 
da is ook logisch he Swa,
het onderste steunpunt dient veel dichter bij de grond te liggen om de hef capaciteit van de horizontale arm volledig te benutten.
Countergewicht kan ook een blok beton in de grond zijn, Je kan met deze kraan nooit meer tillen dan het gewicht van het betonblok + de grond druk voor het blok en dan het regeltje van 3 betreffende hefbomen.


Daar heb je het punt waar zowel de getoonde bootjes kraan (RSMB) , als de tekening die Lode vandaag bij had, dat gewicht van doen hebben Marc.
Onze jachthaven kraan is een forse en toch ook eentje met een te zwak punt.
Tussen de boom en de giek heb je en driehoeks vorm, welke draaid op een Bil (ne metalen ket) , jammer genoeg zit er tussen de boom en de onderbuis te veel speeling, zodat je ook daar een driehoekswerking krijgt. Die driehoek moet verkleint worden, zodat onderaan de kracht die het geheel opwekt tijdens een lift vermindert word.
Lode heeft zijn idee op mijn bord aan het uittekene geweest en als je het brut berekende moet zijn steunpootpunt (langst beide zijden ) dan reeds het dubbele wegen dan je schip.
Voor Lode binnen kwam had ik reeds een tekeningetje op het bord geplaatst. Zeg maar een ballanskraan.


Buis met onderaan vier eruit schuifbare poten, voorzien van stekers, zonder heb je een onstabiele onderpaal.
Bovenaan afsluiten, centergat, bil, daarover een overschuif buisstuk, da niet eens lang hoeft te zijn.
Boven op die buis een U met centergat.
Daarin een te bepalen lengte met vooraan een haak, achteraan een waterbak (ook nog te bepalen hoeveelheid kg) .
Waterpompje, slang en in de waterbak een kraantje.
Nog een batterijtje erbij en de rest zullen we wel zien indien Lode er een maakt.

Lode is naar huis gegaan met weer een lichter en sneller uit elkaar haalbaar kraantjes idee.

En dat is waar we voor staan en blijven ijveren.

Indien iemand aan iets niet uitgeraakt, simpel, stel de vraag, wij werken mee aan het bedenken van een oplosbaarheid.

Mvg,
Swake
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan