Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Taxi de la Marne - Renault AG1 [DONE]

mooie vogel,worden de kleuren nog afgezwakt of vervaagd
 
mooie vogel,worden de kleuren nog afgezwakt of vervaagd

Neen, ze blijven zo, wel nog wat lichte washes aanbrengen om meer details naar voor te brengen. Het is de bedoeling dat deze taxi er uit ziet als een top gerestoreerd voertuig om te pronken in een showroom. Dus geen bestrating of modderweg, gewoon clean. Hij is 1/35 en maakt deel uit van mijn garage project.
Geef toe, indien je daar op een zonnige zondag met zou kunnen buiten komen om een toerken te gaan doen.........je zou bekijks hebben.

@Swaken, Debart en Roy: Tx, begon al te vrezen dat er geen interesse meer was in de WO1 projecten.
 
Hey,

Erwin, je weet toch dat je hier in de catacomben zit, zoals ik met den boot, ook weinig vlok ginds... :)
Maar geen nood, ik volg het wel hoor, maar post niet altijd oe's en aa's want dat levert niet veel op, enkel wanneer ik iets zinnigs te zeggen heb, dan reageer ik ;)
En ik heb het geluk om hem live te mogen zien in de club.... :) ;)
 
De interesse is er wel hoor, weet echter ook niet direct wat ik hier kan aan toevoegen dan: Prachtig gemaakt ;)
 
ben ook bezig met een wo 1 diotje ( het eerste na ongeveer 37 jaar )
Ik maak wel fototjes maar zet pas alles in een b l als het klaar is
Gr Lode
 
Voor alle duidelijkheid: ik was hier niet aan het vissen naar complimentjes hoor, vond gewoon dat er nog weinig interesse was in de WO1 topic.
 
Zeer apart deze, Erwin. En zeker kleurrijk te noemen voor een oorlogsvoertuig. Je zou denken dat ze zouden overschilderen. Zou zeer mooi staan in een dio, paar soldaten erbij voor het contrast.
 
Zeer apart deze, Erwin. En zeker kleurrijk te noemen voor een oorlogsvoertuig. Je zou denken dat ze zouden overschilderen. Zou zeer mooi staan in een dio, paar soldaten erbij voor het contrast.

Deze taxi's werden slechts één maal gebruikt en dit was op 6 en 7 September 1914 om troepen bij hoogdringendheid aan te voeren van Parijs naar Meaux. Daarna namen zij hun burger taak weer op als taxi in Parijs. Zij waren dus geen militaire voertuigen maar in der haast ingezette burgervoertuigen.
Mijn model is wat kleuren betreft gebaseerd op bestaande gerestaureerde voertuigen die o.a. op 7 September 2014 de rit herdaan hebben.


Maar mijn model werkt tegen. Ik had stilletjes gehoopt hem te kunnen inzetten in de wedstrijd te Hoboken op 07/03 maar het zal niet lukken.
De duivel of Murphy hebben er beiden mee te maken maar ik krijg mijn wielen niet mooi geschilderd en nochtans ziet het er niet moeilijk uit. Ook de 3 carbuur lampen gingen bijna in de vernieling maar ik denk dat ik deze heb kunnen redden.
Deze avond getracht om eens foto's te nemen met de wielen op om een algemeen beeld te geven van hoe hij er nu bij staat.

attachment.jpg

Let dus niet te veel op de wielen aub.

attachment.jpg

De taxi ontbreekt nu nog enkel zijn klaxon type peut-peut, zijn taximeter, reservewiel, lampen en de spanbanden tussen dak en spatbord.

Afgewerkt of niet, ik zal hem zeker meenemen naar Hoboken en ten toon stellen op de stand van IPMS Gent. Zij die langskomen kunnen hem daar dan eens bekijken en een klapken maken met mijzelf of Swaken als we natuurlijk niet aan het rondzwerven zijn op de beurs. In ieder geval zullen we herkenbaar zijn aan ons geel clubhemd.

Wordt hopelijk afgewerkt en vervolgd.
 
Thanks voor de uitleg, weer wat bijgeleerd. :D Spijtig dat het zo tegen zit, hopelijk dat murph gauw weer verder trekt.
 
Desalniettemin is het algemene beeld erg goed en heb je een mooi en bijzonder model neergezet tot nu toe.
 
Hey,

Volmondig met Roy eens, het is een specialleken die zeker en vast zal trekken. Hopelijk kun je hem afwerken zodat er toch nog een waterkansje in zit om mee te doen aan de wedstrijd.
Zeker en vast een mooir model ;)
 
@ Swa en Roy: Tx.

@ Swaken: Tja, je zal hem morgen zien hé. Geen wedstrijdmodel maar hoop dat ie wat aandacht trekt op de clubstand.
 
Bon, de beslissing is gevallen: de taxi blijft zoals hij nu is. Als ik hem nog beter zou willen dan moet ik hem volledig afbreken en opnieuw beginnen maar dat zie ik voorlopig niet zitten. :@

Ik beschouw dan ook de "Renault AG1 - Taxi de la Marne" op schaal 1/35 als afgewerkt.
Of ie ooit prijs zal halen zullen we wel zien in de toekomst. :worried:

De foto's:

attachment.jpg

attachment.jpg

De "lederen" riemen werden vervaardigd uit papier en gedetailleerd met Aber gespen ofte riemsluitingen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ben er mij van bewust dat er hier en daar een verffout doorkomt doch dit is hoofdzakelijk door het gebruik van flash bij het nemen van de foto's. :unsure:

attachment.jpg

attachment.jpg

Het reservewiel werd voorzien van vleugelmoeren (wingnuts) van Aber, aangekocht op de beurs in Hoboken.

attachment.jpg

Zoals gezegd beschouw ik deze als afgewerkt. De taxi zal op beurzen gepresenteerd worden op een kleine sokkel zonder meer met enkel het in de kit voorziene naamplaatje "Marne 1914".
Voor de rest zal ie ingepast worden in mijn "garage" project. Als er ooit een showroom komt mag hij er in staan. :)

Dank voor de aandacht, op naar de volgende........
 
Het ziet er toch een mooie realisatie uit hoor :wow:
Proficiat ;)
 
Hey,

Indd, mooie prestatie, te weten van waar hij komt, Mach 2 is nu niet ook het merk om er een 'schake and bake' van te maken... :)
Persoonlijk vind ik hem geslaagd, zeker te meer met de toevoegingen ;)
Morgen kunnen we hem bekwijlen :) ;)
 
Ik zie niet in waarom deze geen prijzen zou kunnen winnen. Het is een zeldzaam model met een leuk onderwerp en setting, voorzien van mooie aftermarket en scratch... zelf zie ik de schilderimperfecties niet, maar dat kan aan mijn ogen liggen. Ik zou 'm toch maar eens overwegen aan te melden.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan