Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Meng FT-17 OOB [DONE]

Mooie voortgang!
Zoals je op de foto's van Roy kunt zien en in verschillende reviews beschreven staat, zijn de veren achter de grote voorwielen niet helemaal correct.
Ga je die nog aanpassen?

Peter
 
Hey Makamba, ik maak hem out of the box dus zal geen aanpassingen doen. Dit is eignelijk meer een project om "mee te doen aan de hype". Het onderwerp van WOI ligt me niet nauw genoeg aan het hart om er erg veel energie in te steken.

Dit weekend heb ik de build afgewerkt.

ik heb de intentie om de voorste deuren open te laten, maar merkte dat er geen vijzen aan de binnenkant van de deuren zichtbaar zijn waar de handvaten op gemonteerd zijn. Een beetje sprue-stretchen en wat geduld later is dit gefixt.

cfwQiHN.jpg
rbomBoj.jpg
lMns2wJ.jpg
AOFn6MR.jpg


zoals gezegd is de bouw af, ook de sokkel die in de doos zat heb ik er bij genomen. Heb snel even alles samengestoken (de tracks en de ophanging kunnen er nog af, alsook het "staart stuk". Ik heb ook de toolbox op de rechterzijde afneembaar gelaten en natuurlijk de voorste deuren. Je zal merken dat ik de gietsporen van de tracks niet echt heb verwijderd, dit is omdat ik van plan ben om deze toch vrij goed te voorzien van modder zodat het wat bij de ondergrond past.

iGnnh0f.jpg

nog wat detailfoto's:

Rf8WGjZ.jpg
ZkllqaO.jpg
0unPpzY.jpg
x2Kr4Y6.jpg
8qmA2Xn.jpg
Rf8WGjZ.jpg

al bij al een leuke kit om te bouwen maar vond de fitting toch wat ondermaats. Nu, veel meer kan je niet verwachten van een kit die me nog geen 25 euro gekost heeft ;)

to be continued..
 
Laatst bewerkt:
Mooie werken Burglar.
Out of the box kan ook eens leuk zijn ;)
Nog een toffe ondergrond dat er in de doos zit..
Ben benieuwd naar de schildertechnieken dat je er gaat op los laten.
 
Knappe update eveneens mooie setting de loopgraaf is deze standaard aanwezig in de box of is deze afzonderlijke aangekocht
 
Mooie build, ben benieuwd naar de beschildering.

Dit is eignelijk meer een project om "mee te doen aan de hype". Het onderwerp van WOI ligt me niet nauw genoeg aan het hart om er erg veel energie in te steken.
Vichy Frankrijk gebruikte ze tot 1942 in Syrie en Noord-Afrika en Egypte tot 1948, dus keuze genoeg buiten WOI. (bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_FT), maar met andere decals is het inderdaad niet OOB.

@ Danny: Meng maakt 2 versies van de FT-17, deze, met een ondergrondje en één met volledig binnenwerk, maar zonder ondergrondje.

Peter
 
Inderdaad Makamba, ik had het voertuig eigenlijk gewoon voor het WOI thema aangeschaft, vandaar.. Pas bij het onderzoeken van het tankje merkte ik dat die nog in gebruik was na WOI. Ik zie dit project ook als een tussendoorproject waarbij ik met hard edge camo ga experimenteren en weathering zal uit proberen, vandaar dat ik de bouw zelf niet zo uitgebreid heb gedaan zoals ik anders zou doen. Ik bouw liefst van al Duits WOII materiaal omdat ik hun tanks echt "mooi" vind wat vormen betreft, zo'n canvas is voor mij veel aantrekklijker ook omdat ze meer kleurvariaties hadden dan de geallieerden (meestal gewoon groen of zandkleur). Momenteel staat een Tiger I met een hoop PE in de kast klaar om te bouwen, friuls, metalen loop etc.. en het jeukt enorm om aan dat model te beginnen.

@Danny ik had de doos met het ondergrondje erin aangeschaft. Hier had ik dezelfde opmerking zoals de rest van de doos (pasvorm niet optimaal..)
 
Laatst bewerkt:
en het is weer weekend.. dus wat verder doen aan deze kit. Eerst in zwarte primer van ammo, ben ik erg over te spreken. Recht uit de fles in de airbrush en gaan. Daarna met vallejo wit opgelicht om een licht preshading effect te krijgen. Ik heb vallejo genomen omdat die ietwat korrelig is bij het spuiten en dat geeft een "grauwer" effect op de kleuren die er dan op zullen komen. Ik ben nog aan het twijfelen of ik in zwart en wit al wat pre-weathering zal aanbrengen zoals in de techniek van José luis lopez ruiz.. Er komt een drietoons camouflage op dus weet niet of dat nog erg zichtbaar zal zijn eigenlijk.

GAquAqk.jpg

z7ci3o3.jpg
 
Ziet er al goed uit. Die zwarte primer is iets om te onthouden.
Licht het aan de belichting op het moment van fotograferen of heb je dat wit reeds zenithaal gespoten?
 
Het wit is doelbewust lichter op de bovenste stukken :)
 
Zo te zien heb je deze techniek goed onder controle ben wel benieuwd of we hier nog iets gaan van merken als achteraf de camouflage is aangebracht...
 
Hoi iedereen,

ondertussen heb ik de tijd gevonden om foto's te nemen van de vooruitgang. de basiskleur is gespoten (warm sand yellow) en de eerste camouflage kleur ook. Het is een hard edge camo die ik met behulp van schulderstape heb gespoten. De volgende kleur wordt forest green. Alle kleuren zaten in het setje french tank colors from 1914 to 1940 van Ammo.

Ik wil nog even wijzen op het kleur van de verf op de tank en het kleur op het flesje. Ik hoor vaker dat de kleuren verschillen als je naar het flesje kijkt of wanneer het geschildert wordt, ik heb er net even op gelet en erg veel verschil zie ik niet meteen. misschien toeval.

V333swz.jpg
 
ok in de tijd tussen nu en de vorige post heb ik het laatste kleur geairbrusht (dus een uurtje werk). Ik heb ook even een step by step gemaakt over hoe ik die hard edge camouflage juist gedaan heb.

gewone schilderstape en een scherp mesje, daardoor trek ik een wobbelige lijn.

KD5Oyqk.jpg

met een helft van de tape plak ik dan een stuk af waar ik camoufalge wil over spuiten.

nNLdCUQ.jpg

de verf van Ammo kan je los in je airbrush doen. Als je heel fijn wil spuiten kan je het eventueel nog met de acrylic thinner verdunnen. Wel maken dat je er niet teveel bij doet en dat je je luchtdruk wat lager zet dan.

tK1Gezr.jpg

odTeCDQ.jpg

cTWXZKn.jpg

ik snijd soms stukjes van de tape af en plak die over elkaar tot ik een leuk patroon heb. Er zal nog wat penseelwerk aan te pas komen achteraf maar dat is altijd zo met hard edge camouflage..

qtna8Wd.jpg
ZQrl1eY.jpg

De deuren zal ik zo laten denk ik gezien ze toch open zullen staan.
 
Ziet er netjes uit , goed gelukt die camo :)
 
Zeer mooi,idd schitterende camo..!!

Grtz yves,
 
Handige methode en het ziet er ook nog eens mooi uit.
Maar ik zou de luiken wel doen, tenzij ze met de bovenkant tegen de zijkanten van de tank aan komen, want je blijft het anders altijd zien.

Peter
 
Ze komen niet helemaal tegen de zijkant aan, eigenlijk is dat wel een goeie opmerking Peter. Zal dit weekend eens kijken wat ik nog met die luiken kan doen.
 
hey iedereen, nu de stromvloed aan beurzen voorbij zijn heb ik nog eens wat tijd gevonden om verder te werken aan mijn FT. Dit keer heb ik een laagje satijnvernis (acryl van Ammo) aangebracht voordat ik met de washes begin. Ik heb gekozen voor satijn omdat ik de was redelijk "vuil" wil houden, de tank zal vrij stoffig en modderig zijn op het einde dus zal dit de weathering wel complimenteren. Normaal neem je glansvernis voor een wash om het gemakkelijker op te kuisen achteraf met thinner maar dat is dus niet het geval dit keer. de onderste rivets heb ik geen wash gegeven omdat die toch grotendeels onder modder verdwijnen.

Ik heb ook de tijd genomen om de enige tool op het voertuig, een hamer, te schilderen.

Ik heb mezelf ook een kleine foto booth gemaakt met een paar oude tshirts, morgen in de hubo een paar lampjes halen zodat ik steeds dezelfde belichting heb. Dit zal alleszins helpen met de consistentie in kleur van mijn fotos :D

de fotobooth:

Y3nkSAO.jpg

voor de wash (maar met satijnvernis)
UgiKULS.jpg

na de wash
r9BUnTw.jpg

de tool, geschilderd met "new wood" en het metaal met "chipping" acryl van ammo.
mOWWLF7.jpg

hopelijk straks nog wat verder werken, nu eerst wat klussen aan mijn huis ;)
 
hey iedereen, gisteren nog eens wat tijd kunnen spenderen aan dit project. Ik heb de tank even onder handen genomen en de overspray weggewerkt, en daarna een eerste laag chipping gegeven; ik begon hierbij met een lichtere variant van de camouflage kleuren. later komt er nog een laag chipping met het zand basis kleur en daarna met het donkerbruine "chipping".

bMqZODF.jpg
myUDPK5.jpg
6t32eQT.jpg
Ye39iKm.jpg
7bWZZE6.jpg
 
Mooie spuitwerken Burglar
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan