Hoofdsponsor

1/400 100 jaar R.M.S titanic: Revell 1/400 [wip]

Inderdaad Bubblegum,las ik ook laatstleden in de Metro .Is een gratis krantje.
 
Een jaar geleden startte ik dit topic,tussendoor zocht ik naar het hoe en waarom precies dit schip is gezonken,ik vond twee video's met toch wel zeer leerzame aspecten in dit gebeuren. Daarom post ik ze hier in mijn topic,hopelijk vinden jullie er wat aan.

De eerste is een theorie omtrent de verwisseling van de namen Olympic en Titanic. Er was sprake van een fraude gebeuren omwille van het feit dat de
Olympic een aanvaring had met een ander schip,daaruit werd geconcludeerd dat de Olympic eigenlijk te dure herstellingen nodig had.
Gezien het feit dat de maiden voyage van de Titanic in zicht lag en deze de werkelijke Olympic was werden de namen simpelweg verwisseld.
De Britse overheid en de banken waren op de hoogte en gingen akkoord met deze verwisseling in het grootste geheim want de verzekerings- maatschappijen mocht dit nooit te weten komen. Kijk en oordeel zelf wat je er van vind.

De tweede video toont een brits onderzoeker op jacht naar de werkelijk gebeurde feiten en spreekt daarom meerdere wetenschappers aan als ook maritieme
diensten. Op 1u en 7 minuten in deze video kom je te weten wat er gaande was op het tijdstip van de aanvaring met de ijsberg en het zinken. Tijdsduur ongeveer 20 minuten over dit aspect,wat ik zelf uiterst interessant vind. Oude logboeken van nabij gelegen schepen van toen komen aan bod.........
Kijk mee en word verrast door wat de wetenschap vond samen met de onderzoeker Tim van the Smithsonian Institution.


1:
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Roboto, arial, sans-serif; font-size: 20px;">



 
2: <span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Roboto, arial, sans-serif; font-size: 20px;">
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan