Hoofdsponsor

1/400 100 jaar R.M.S titanic: Revell 1/400 [wip]

Doomwad, bestel gewoon de PE-parts en vervang ;)








Nee ik vind het bewonderenswaardig dat je ervoor kiest om letterlijk OOB te bouwen. Ik weet dat het mij niet lukt.
 
@ Roy,lol ja doe ik wel maar niet voor deze haha

Zo beste mensen,ik heb wat zitten kladden en doen,dus hier wat beeldmateriaal weer ;)

attachment.jpg
Hier de waterlijn aan de achtersteven,het roer! Hier dien ik een foutje recht te zetten zie ik .
attachment.jpg
Aan de boeg is het ok zo te zien.Ook het zwarte is manueel gedaan mensen.
attachment.jpg
Het witte uit de kit is echter geen klap waard dus ik nam semi white van revell.
Velen onder jullie krijgen de kriebels van deze verf,ik echter werk er al zo een 28 jaar mee en nooit problemen gehad.
attachment.jpg
Ja ik geef toe het is niet perfect maar dat hoeft ook niet voor mij,tenslotte perfectie bestaat doodsimpel niet,er is altijd wel iets.
attachment.jpg
Nee hoor aan het roer is niks wit meer te zien het is de opening die bij toeval de zelfklever laat zien op mijn laddertje lol ;)
attachment.jpg
Je zoeu zeggen wat doe je nu....tja zo doe ik het nu eenmaal en ik heb liever wat werk eraan dan alles in een ruk te doen.
Dus er staat me nog wat werk te wachten aan deze dame,vooral het inkleuren van de dekken is een huzarenwerkje.
attachment.jpg
Dit stukje styreen is ter verbetering,er komt namelijk een trap op te rusten en dan kan ik deze op die manier ook
vast zetten hier op.Het is ook zo dat de opening nergens op lijkt zonder dit extraatje want je ziet da de binnenzijde waar helemaal niks anders te zien is dan een zwarte ruimte.
attachment.jpg
Net hetzelfde hier dus,hier komt de grote trap van de Dome,dus the main staircase.
attachment.jpg
Ja idd de poot of statief komt in grijs.Vandaag ga ik de propellers plaatsen en deze hun kleur geven.
attachment.jpg
Uiteraard laat ik de lijn in het wit niet zoals die jullie hier zien,het word nog netjes afgewerkt om een strakke
lijn te verkrijgen,met geduld raak je verder dan je denkt nietwaar.
Goed ik ga maar weer aan de slag,tot volgende update.
 
Mooie vorderingen het schilderwerk vind ik zeker geslaagd kan je iets meer vertellen over de verf die in deze kid is meegeleverd patje...
 
kan je iets meer vertellen over de verf die in deze kid is meegeleverd patje...


Met plezier Danny,de verf leent zich goed in gebruik en is een op waterbasis gemaakte verf,dus acryl wellicht.
Het paarsrode gaf enorm goede dekking en diende slechts twee lagen te doen,het zwarte net zo.Het wit daarin tegen is echt rommel en ziet er glazig uit ondanks het lange omroeren,De overige twee zijnde oker en geel die zijn ook schitterend in gebruik.De verf droogt in een half uur uit en is hard.Je kan dan ook zelfs zonder problemen je model ter hand nemen.Het grijze ook weer goed want ook hier slechts twee laagjes.Misschien raar voor de meesten onder jullie,maar ik verdeel de verf steeds kruiselings,DWZ dat ik ze op en neer aanbreng en links en rechts strijk om netjes te verdelen,vervolgens zeer licht erover ga op en neer en zo kom ik tot dergelijk resultaat.Zo ik hoop jullie van dienst te zijn met deze uitleg :)
 
Als deze verf van Revell zelf is, dan is het hun Revell Aqua color.
Heb er hier ook staan in verschillende kleuren, en ben aangenaam verrast geweest door de kwaliteit.
Zeer mooi dekkend en mooi egaal te schilderen met een borstel. AB heb ik nog niet gebruikt met deze verf...
 
Met de airbrush is die verf -te gebruiken- maar soms is het een eeuwigheid roeren en verdunnen om erachter te komen wat de juiste verhouding is. De ene kleur is zo vloeibaar dat hij bijna rechtstreeks de airbrush in kan en de andere moet je met je modelbouwpikhauweeltje de mengschaal in hakken. Daarna nog even wat pigmenten van raspen, daarna met een liter verdunner mengen en met houten staafjes proberen het spul stroperig te krijgen, etc. etc.

Dat is dus de aqua van Revell.

Eerlijk is eerlijk, het resultaat en de dekking is wel goed. Maar ik zal het zelf niet meer in de airbrush gebruiken.
 
Mooie vorderingen,

Ik zal aan een inhaalbeweging moeten beginnen:D
Vanaf maandag 5 dagen thuis dus dan kunnen we ook nog eens wat verder pleuren;)

Grtz.

Luc8)
 
Goeie dag iedereen
De funnels(schoorstenen) zijn geverfd en heb het volgende gedaan om ze ook nu niet te verwisselen.

Van een leeg sigaren doosje heb ik een opslag doosje gemaakt en ze liggen elk apart in de doos met refererende nrs.
attachment.jpg
Zoals eerder vermeld is de verf zeer goed en dekt na twee laagjes.
Het plaatje eronder heb ik voorzien van een stukje wit karton om de foto's wat beter te doen uitkomen.
attachment.jpg
heb de foto bewerkt want we maken geen reclame voor dergelijke artikelen ;)
attachment.jpg
Nog enkel wat bijwerken na het plaatsen van de roosters en ze zijn af.
attachment.jpg
Het verven ging ook hier erg vlot zonder te hoeven afplakken.
attachment.jpg
En tot slot hier het doosje,op deze manier is het wederom onmogelijk de funnels te verwisselen.
Goed ik ga nu beginnen aan de verfwerken van de dekken,tot volgende update.
 
netjes en proper ;) , schiet goed op.
 
Bedankt Filip;)

Ik heb zo zitten nadenken en ik denk er almaar sterker aan om de "rat-lines" uit de kit niet te gebruiken.
Daar deze nogal grof overkomen dacht ik zo deze te vervangen,uiteraard zal ik de aantal dwarsliggende touwen moeten tellen.
attachment.jpg Zoals jullie zelf kunnen zien... niet erg op schaal vind ik,uiteraard kan ik deze ook danig schuren tot desgewenste dikte.


Edit:

Goede morgen beste mensen,ik ben bezig geweest met het afplakken van enkele delen op het bovenste dek.
attachment.jpg
Een heel werkje en het nam welgeteld 30 minuten in beslag om dit te doen,dit is 10mm tape van tamiya.
attachment.jpg
Ook de moeilijk te bereiken stukken heb ik zo goed mogelijk afgeplakt.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
De halfronde hier onder het dakje is ook afgeplakt
attachment.jpg
Heb getracht het te kunnen tonen,moeilijk te zien dus.
Maar goed,ik kan nu het dek netjes gaan verven,en dan nadien het witte doen.Er rest me iets te vinden om raampjes en deurtjes mee te gaan doen als je wet dat ze elk slechts vier mm hoog zijn en 3mm breedte maximum.Het word nog een moeilijk gedeelte.
Toch laten we dit niet aan het hart komen en gaan we er voor ;) Ok tot volgende update weer.
 
Laatst bewerkt:
is al een mooi bouwverslag geworden doom met nog redelijk wat werk voor de boeg maar dat komt zeker goe heb ik al lang gezien :)
 
Hallo mensen,ik heb enkele foto's weer qua verfwerk.
attachment.jpg
Toe gegeven ja het is niet perfect maar ik doe wat ik kan om het zo net mogelijk te doen.
attachment.jpg
De nummers liet ik op de plaatsen zitten,anders word het verwarrend en moet ik opnieuw zoeken welke waar komt.
Om het wat realistischer te laten uitkomen zal ik de planken vloeren nog wat moeten verweren.
attachment.jpg
Ook het volgende dek staat klaar om zijn kleurtje in ontvangst te nemen ;)
attachment.jpg
Rest me nog de fences te beschermen.
attachment.jpg
Je ziet de tape door de raampjes ,daar komt echter langs de binnenzijde clear styrene te zitten om glas te simuleren.
attachment.jpg
Ondertussen kwam ik er achter dat de main staircase nooit zichtbaar zal zijn dus verven heeft dan ook geen zin.
Eigenlijk wel spijtig,zou leuk zijn indien men deze kon zien.Maar goed,we gaan verder nu dus tot volgende update weer :)
 
Om het wat realistischer te laten uitkomen zal ik de planken vloeren nog wat moeten verweren.

Onthou wel dat het hele schip net in de verf was gezet en dat er na een driekwart reis zo goed als geen beschadigingen aan het houtwerk zichtbaar zullen zijn in deze schaal.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan