Hoofdsponsor

1/400 100 jaar R.M.S titanic: Revell 1/400 [wip]

@Lucske, ik zou ook wel graag je vorderingen kunnen volgen ;)
Bouwverslagje dus...
 
Ja daar wacht ik nou ook op eigenlijk Beyond ;)
Nog even een kleinigheidje tonen hier,want er zijn de feestdagen die komen dus er zal niet veel of niks gedaan worden.
Tenzij ik me zodanig zou vervelen natuurlijk.
Afijn ik heb nog een drietal foto's van het upper deck,dus daar waar de schoorstenen op komen te staan.
Ook hier al wat voorbereidende werkjes aan gedaan.Eenmaal de dekken klaar zijn qua onderdeeltjes ga ik deze eerst en vooral beginnen verven.
Op deze manier hoef ik dan enkel het geheel samen te bouwen en te beginnen aan het spannen van de riggings.

attachment.jpg
Je ziet al de plaats waar de schoorstenen komen te zitten,althans de eerste twee dan.
Om een goed resultaat te hebben bouw ik de vier schoorstenen al op voorhand en zorg ervoor dat de naden
weg zullen zijn.Ik denk eraan ze dan ook al te verven,dan heb ik deze enkel te plaatsen na het passen.
attachment.jpg
Gelukkig heb ik erg veel geduld en zal met volle teugen genieten van het verven.Vooral de kleine items zullen een sterke uitdaging vormen
Al duurt het maanden,ik zal het doen zoals het hoort en zoals het moet.
attachment.jpg
Vooral de filters die geplaatst zijn zullen een zware uitdaging worden daar er vlakjes op zitten die zwart dienen te zijn.
Maar dat gaat echt de pret niet drukken hoor.Vanavond doe ik wel nog wat zoals het plaatsen van rails.
En zoals reeds vermeld in een ander bouwverslag de feestdagen zijn er dus dat word dan even opzij gezet.
Zo dat is het momenteel,tot de volgende maar weer.
 
Ter aanvulling wat betreft de Titanic. God hebbe de zielen van de slachtoffers.

Titanic wreck on wiki.


Als ik me zo bedenk wat het moet zijn geweest te weten dat je sterven gaat en dat nog in volle zee zonder kans op overleven,want er zullen waarschijnlijk wel mensen geweest zijn die nog steeds in het schip zaten en niet meer weg konden. Het geschreeuw,geroep van vrouw en kind wat hartverscheurend moet zijn geweest.Mensen die ondanks dit te weten alsnog trachten te overleven......een mens is sterk maar de dood daar is niemand tegen opgewassen.
Het doet me wat als ik zo zit te denken aan deze mensen en als ik dan kijk naar de foto's van het wrak.
De koude was erg en het water was niet veel beter zoniet nog erger.Zij die het overleefden....de meesten zijn reeds lang overleden zij het door ziekte,ouderdom.
Het verhaal in de film die we zagen over Rose ..... het orkest dat speelde tot de laatste minuut......uiteindelijk zonk zij in de diepte van de oceaan.
Titanic zonk na twee uur veertig minuten na het gebeuren met de ijsberg.
Moge ze allen in vrede rusten.


Omwille van het feit dat men zegt dat het niet de Titanic was maar in werkelijkheid de RMS Olympic begon ik te zoeken.
Helaas vond ik enkele bewijzen die toch wel sterk doen vermoeden dat er een verzekeringsfraude werd gepleegd.
Tjah ook toen al was het leven niet goedkoop.
Daarom enkele foto's die bewijzen dat de Olympic zonk en niet de Titanic,het schip werd simpelweg hernoemd daar ze vrij identiek was aan de werkelijke Titanic.
Men zag enkele verschillen wel over het hoofd.........

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze laatste bewijst de echtheid niet.Maar ik denk dat men het wel degelijk bij het rechte eind heeft en er idd werd gesjoemeld.
Op zich doet het er niet toe of men de Olympic hernoemde of niet,de slachtoffers waren er dus dat was al erg genoeg.
Toch wou ik dit even toelichten en delen met jullie,en uit respect blijft het voor mij ook de Titanic.
 
Laatst bewerkt:
Allee vooruit,

Zal dan ook maar een verslagje openen binnenkort:wub:
Maar verwacht er niet teveel van want ik ben een vliegtuigbouwer:P

Wel interessante informatie Doomwad.

Grtz.

Luc8)
 
Hallo iedereen,weer enkele foto's.

attachment.jpg
Ik heb inderdaad niet stilgezeten,dus de verdere opbouw van de dekken is op volle gang.Je zier hier een nummer
daar waar een van de schoorstenen(funnels)komt te staan,dit zijn de corresponderende nrs in de bouwstappen en zo zal
ik dan ook onmogelijk de funnels op de verkeerde plaatsen zetten,ook de funnels dragen deze nrs volgens de plannen.
attachment.jpg
Inderdaad er is al wat gedaan aan rigging.
attachment.jpg

attachment.jpg
En dus hier de bedoelde nummer zetting om zodanig te werk te gaan dat vergissingen uit de wereld zijn.
attachment.jpg
Groene kader is wat ik dus bedoel.
attachment.jpg
en zo moet het worden,zoals je ziet staat de eerste die het plan aangeeft op de tweede plaats.
Daarom ook deze werkwijze gehanteerd.
attachment.jpg
Ik merk op dat ze netjes aansluiten en dus geen probleem zullen vormen tijdens het definitief monteren
ervan,uiteindelijk zal ik deze eerst wel hun mooie gele kleur geven en dan pas op het schip aanbrengen.
attachment.jpg
Het is echt een plezier om aan dit schip te werken,al duurt het maanden ik zal er in slagen de verfwerken naar behoren te doen.
attachment.jpg
En zo komt het er dan uit te zien eenmaal ze op hun plaatsen zijn aangebracht.
Zo meteen ga ik verder met het plaatsen van overige ontluchtingsbuizen en dergelijke.
De reddingssloepen daarin tegen komen nog niet aan bod daar er touwwerk aan moet gedaan worden.
Dit zal echter niet van een leien dakje lopen gezien het erg klein is allemaal.
Maar goed dat is en kan geen probleem vormen daar er niemand is die achter me aanzit :D.
Teneinde een goed en netjes gebouwd model af te leveren is het steeds goed dit aan je eigen tempo te gaan doen.
Zo ik ga weer es aan de slag mensen,alvast dank om te willen volgen ;) :D
 
Om nog wat extras aan het verhaal van de samenzwering tot verzekeringsfraude van de Titanic toe te lichten.
Waar of niet waar, we waren er toen ten tijde niet bij, maar het scherpt to vragenstellen.

why JP Morgan sank the Titaninc?

http://m.youtube.com/watch?v=Vkaxu3qtShU
 
Wist je trouwens dat een van de vier schoorstenen geen normale schoorsteenfunctie had? De achterste was er vooral bij geplaatst voor de sier en het prestige... en had een bescheiden ventilatie-functie.
 
Hoi Lassie,ik heb de hele film met veel aandacht bekeken.Nu ben ik zelfs er van overtuigt dat het werkelijke wrak de eigenlijke Olympic was.
Gezien de opgelopen schade die ze had opgelopen tijdens een aanvaring met een oorlogschip kon men niet anders dan deze te vervangen door de werkelijke Titanic die de naam Olympic kreeg en 25 jaar heeft dienst gedaan als troepen vervoer tijdens de oorlog.Eindelijk is alles aan het licht gekomen,hoewel de britse overheid dit nooit zal en zou toegeven,ook de White star line zelf heeft het nooit toegegeven hoewel de bewijzen erg duidelijk waren.

Maar goed zoals ik eerder al vermelde......
God hebbe hun ziel en ik bouw deze af zijnde de welgekende Titanic die menig mensenleven heeft gekost omwille van verzekeringsgelden en zware herstellingskosten die de werkelijke Olympic had opgelopen.

Alvast hartelijk dank voor deze schitterende referentie video Lassie.
 
Mooie vorderingen en goed gevonden om met die NR te werken om vergissing te vermeiden...
 
@ Danny_Jeurissen,ja dank je op dergelijke manier kan men fouten voorkomen.

Om even verder te gaan met wat uitleg over de wissel met beide schepen.
attachment.jpg
H.M.S Hawke die de Olympic ramde,de schuld werd uiteraard op de eigenaars
van de olympic geschoven.

attachment.jpg
U ziet de schade enkel boven de waterlijn,die eronder was vele malen erger.Daarom duurden de herstellings werken
meer dan zeven weken,dat is een pak langer dan de werf voorstelde,zij spraken van twee weken werk.ook de spantbalken en dergelijke waren vreselijk
beschadigt.De groene pijl is bedoeld dat de schade onder de waterlijn ergens op deze plaats was en niet er pal onder.De rode Kader duid nog eens aan dat de ramen oneven zijn qua breedte,dus het echte wrak op de oceaan bodem is in feite de herstelde Olympic die van naam werd veranderd omwille van dit vreselijke ongeluk.Ook de kosten die dit met zich meebracht waren niet te overzien,wetende dat de schepen per stuk 10.000.000 dollar kosten in die tijd.
Het was ook niet het eerste ongeval dat de Olympic had,de kapitein was steeds hij die de zogenaamde Titanic stuurde.
De eigenlijke en enige echte Titanic was tijdens de maidenvoyage van de zogenaamde Titanic in volle bouw.
Ze geraakte niet af door een kolenwerkers staking zegt men,maar dat is gewoon larie.Dus tot conclusie gekomen dat de gezonken Titanic de feitelijke herstelde Olympic was(ook de reden waarom deze in stukken brak door verschilende aanvaringen veroorzaakt door Kapitein Edward John smith.
Om dat ook de kiel beschadigt was had men niet beter gevonden dan enkel de huid beplanking en beplating te vernieuwen met enkele spantbalken,en zo dan
de zogenaamde Titanic uit te doen varen,met alle gevolgen vandien.De daadwerkelijke Titanic werd ook veranderd van naam en kreeg de naam Olympic die dan nog jaren dienst heeft gedaan als troepen vervoer.

Tjah zoals nu nog steeds gebeurd werd ook toen al fraude gepleegd.
 
De bouw gaat goed voorruit zo te zien.
Maar kan het zijn dat de derde schoorsteen niet gelijk staat met de eerste twee? Of hoort dit zo te zijn??
Verder leer ik hier veel bij over de Titanic en de Olympia...;)
 
Mooie vorderingen Doomwad,

Wat die 'rigging' betreft, deze had ik ook gedaan met het meegeleverde garen maar heb dit vervangen door visdraad.
Na enkele spuitwerken en verschillende handelingen begon die uit te rafelen, vandaar;)

En ook ik leer hier alle dagen bij over de geschiedenis van deze twee giganten:8

Grtz.

Luc8)
 
Vlotte bouw en zeker interessante info ;)
 
@Beyond, neen dit hoort niet zo man,goed opgemerkt maar er zit niks vast nog.Bovendien het is al een oud cameraatje ;) en kan soms een vertekend beeld geven.
Komt nog bij als je goed kijkt loopt het dek wat gebogen naar de voorzijde toe en geeft jullie dat effect van de funnel die wat verder naar voor leunt.
@Lucske: Wel als blijkt dat ik problemen krijg met dit garen gaat het er af en vervang ik het ook net als jij deed,enkel heb ik geen visgaren maar heb ijzergaren liggen.Hoewel ik denk dat dit aan de dikke kant is.
Wat de informatie betreft,ja ik vond dat jullie dit eens moesten zien,dus ik heb uren zitten surfen en bekijken.Dat leverde me de geposte foto's en video op.
Verder waren het drie giganten Lucske,ook de brittanic was op dit moment een onderdeel in de afaire. zij is het meest complete wrak op de oceaanbodem van de drie.
Deze laatste was in dienst gezet als "hospital ship" en zag er als volgt uit.

attachment.jpg

Volgende link zegt wat meer over dit schip.

http://hmhsbritannic.weebly.com/wreck.html

Geanimeerde versie hoe titanic zonk.

Ngc volledige expeditie video

Toont alle wrakstukken en toont aan dat de Titanic het sterkste ship ooit was van white star line.
 
Laatst bewerkt:
Goede morgen medebouwers.Vanochtend een update weer en ik moet zeggen ik ben best tevreden met wat ik heb gepresteerd.
@ Roy,ja dat is echt het gepaste lied voor de film,ik heb deze nacht weer de film opgezet en kreeg wederom dat gevoel van onmacht tijdens het voltrekken van de ramp.Ik bekijk nu al dagenlang verschillende video docu's over deze liner en hoor steeds hetzelfde ook al zijn de docu's door verschillende landen gedaan geworden.
Het luid steeds weer "Titanic doet je blij en triest worden,voor en na de ramp".Maar goed nu terzake weer.

Ondertussen ben ik echt verslingert geraakt aan Titanic en alle verhalen erom heen,en ben ik aan de slag gegaan met de eerste verfwerken aan
de hull onder de waterlijn.De bij geleverde verf vind ik echt goede kwaliteit e heb daar dan ook gebruik van gemaakt om de hull te voorzien van zijn dieprode kleur onder de waterlijn.Ik kan jullie verzekeren dat ik dit manueel heb geverfd en vind het resultaat zeer goed geslaagd.

attachment.jpg
Ik heb haar eerst voorzien van een dunne laag primer,tjah moest wel want ben vergeten reserve te halen :D
Toch kon dat de pret niet drukken en ging ik er volop voor.
attachment.jpg
Vergeet niet dat je rekening moet houden met de inval van licht.
attachment.jpg

attachment.jpg
Het kielgedeelte en de bodemplaat worden nog 1 keer gedaan en dat dan verdund,op die manier verkreeg ik de gladde look ook.
attachment.jpg

attachment.jpg
Er is hier en daar wat door gedrongen zie ik,maar dat gaat goed komen,ik hield wat over om desnoods te
re-toucheren
attachment.jpg
Het resultaat mag er zijn vind ik.
attachment.jpg
Hier is het wat misgelopen zie ik,maar ook dat gaan we weer goed krijgen.
attachment.jpg
Eenmaal het zwart er op gaat zorg ik er voor dat de tape breder is want de dunne geeft problemen
gezien het niet goed zat.Nogthans heb ik drie maal gekeken voor ik begon.
attachment.jpg
Het lijkt erop dat de lijn gebogen loopt,dat is echter niet zo.Zoals eerder vermeld werk ik met een oud toestelletje.
Het is ook zo dat de inval net niet loodrecht erop staat zie ik.
attachment.jpg
De waterlijnen zitten goed,dus ik kan beginnen aan het zwarte gedeelte.
attachment.jpg
Hier echter ging ik er wat boven zie ik links,nu ja ik breng het wel goed.Het zetten van de rode kleur is geslaagd en ik ben er dik tevreden mee.
Er rest me de bodemplaat nog een laagje te geven,maar ik denk eraan deze met dezelfde kleur te doen maar dan de mat versie.
Of ik doe nu eerst het zwarte en bestel bij domino de rode kleur acryl en werk af met deze dan.Als ik nadenk is dat eigenlijk de betere keuze.
Het werkt echt prettig en dekt enorm goed.Zo ik ga het koopspook roepen en de verf bestellen,mijn besluit staat vast hierover. ;) :D
Tot de volgende update.
 
Laatst bewerkt:
Al een mooi bouwverslag patje, goed bezig.
 
Goeie nacht mensen,als afsluitertje voor het oude jaar nog een kleine update.
Tijdens het laten uitharden van de verf,ben ik in de weer gegaan met het passen en samen zetten van d funels(schouwen).
attachment.jpg
De daartoe behorende laddertjes zijn zoals te zien zeer goed gemaakt en letterlijk gevangen in de sprue.
Nadeel is dat je uiterst voorzichtig te werk dient te gaan tijdens het uitsnijden.Je ziet meteen ook dat de steuntjes van deze ladders niet netjes zijn en oneven van dikte,je zou zeggen :doomwad bestel gewoon de PE parts en vervang.Neen dat ga ik dus niet doen,het is de bedoeling elk origineel deel uit de kit hier te gebruiken.Met vijltje en schuurpapier kan je al ver geraken,ook geduld is een must als modelbouwer.
attachment.jpg
Gelukkig heb ik nog enkele overschotjes van het laminaat die ik in de keuken heb gelegd in het plafond.
Dat gaat in de toekomst ook dienen als vaste basis om onderdelen die recht en gelijk moeten zijn aan hun basis er op te zetten.
En dan zo deze naar behoren aan elkaar te verlijmen.
attachment.jpg
De boog bovenaan de ladder was net te nauw en heb deze wat beter gekregen met een dun nagel vijltje.
Maar u ziet de bedoeling,het laddertje staat nu gelijk met de stoomleiding op de plaat.
attachment.jpg
Na het passen en verbeteren heb ik het dan ook vastgezet.Dit ga ik met elke schouw zo doen teneinde alles net te kunnen afwerken.
attachment.jpg
Zo zit het al vast hier en netjes in het midden.
attachment.jpg
Je ziet al de openingen waar de spankabels moeten door geregen worden om aan het dek vast te zetten.
attachment.jpg
Zo dat is het voor dit jaar,we gaan gewoon verder maar zal slechts tussen door zijn want het is reeds bijna oudejaarsdag.
Ik wens jullie alvast een prettig en gelukkig nieuwjaar en starten het nieuwe jaar met nieuwe inspiratie hoop ik.
Tot volgende update.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan